9 reacties | 3706x gelezen
09-09-2017 23:02
EvDelft | Sean Bratches, de commercieel directeur van de Formule 1, wil graag het seizoen opsplitsen per regio.
Bron: EuroSport.co.uk
Hij wil de races in Azië, Europa en Amerika groeperen, om zo de logistiek en marketing te verbeteren.
"Op dit moment springen we van hot naar her over de hele wereld. Er zit totaal geen logica achter. In een ideale wereld, en vergeet even de volgorde, hebben we de eerste races in Europa, dan een groep in Noord- en Zuid-Amerika, en de laatste groep races in Azië. Dat geeft ons de kans meer efficiënt te reizen met het hele circus", aldus Bratches.
"Wanneer we met 350 vrachtwagens door Europa reizen, is dat logisch. Daarna pakken we de hele boel in in 10 Boeings 747 naar Amerika. Het is ook een betere mogelijkheid, vanuit de fans gezien, dat we twee of drie maanden in de buurt zijn, zodat iedereen een kans heeft een paar races te bezoeken. Voor het reizen van de fans is dat ook prettiger", ging hij verder.
"En dan is er nog de commerciële kant van het verhaal. Als je een entiteit hebt die alleen in Europa actief is, is het nu lastig de navigeren tussen de races, want we komen en gaan. Als we groeperen, hebben we betere kansen op sponsors", besloot hij.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties