1 reactie | 1122x gelezen
17-08-2017 21:37
EvDelft | Kijkend naar de huidige statistieken met verbruik van motoronderdelen, valt op dat niet alleen Honda veel gebruikt heeft. Ook Ferrari zit op de limiet waar het gaat om het gebruik van de turbo.
Bron: F1i.com
Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen hadden in het begin van het seizoen nogal wat last van een falende turbo. En de turbo is één van de elementen die een straf op de startopstelling voor een coureur kan veroorzaken.
Mattia Binotto, hoofd afdeling techniek bij Ferrari, is erg voorzichtig en houdt de zaak in de gaten. Maar hij hoopt elke straf te kunnen vermijden door elementen te hergebruiken.
"Het is zeker een bron van zorg. We hadden aan het begin van het seizoen wat last van onbetrouwbaarheid en we moesten de turbo regelmatig vervangen. Vroeg in het seizoen hadden we al turbo nummer 2, 3 en 4 gebruikt", aldus de Zwitser.
"Maar we hebben in die nieuwe turbo's nieuwe onderdelen gebruikt die ze betrouwbaarder maken, en we gebruiken deze onderdelen nog steeds. We hebben een hoop onderdelen liggen die al zijn gebruikt, en die we op de bestaande turbo's kunnen gebruikten. We roteren de onderdelen, dus. Het is ons doel het seizoen af te maken binnen de toegestane hoeveelheid onderdelen", liet Binotto weten.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Tja, ik vrees dat de titel dit jaar wel eens beslist zou kunnen worden door deze regeltjes. ZOu wel een flinke domper zijn als de spanning in de laatste races verpest gaat worden door allerlij gridstraffen.
Is niet alleen ferrari die daar tegen aanzit. Bijna elk team loopt op schema om tegen straffen aan te lopen. Kijk maar eens naar het totaal lijstje van gebrukte onderdelen : http://formula1insider78.blogspot.co.ke/p/blog-page_62.html