Menu
© Force India
Nieuws

Zes mythes over de halo ontkracht [deel 4 - opgesloten">

0 reacties | 998x gelezen
08-08-2017 00:01

EvDelft | De beslissing van de FIA om de halo te verplichten per 2018, ondanks de tegenstand van de teams, zorgde voor wereldwijde verontwaardiging bij de fans en coureurs. Laurent Mekies, directeur veiligheid van de FIA, legt uit waarom de halo wel veilig is.

Bron: AutoSport.com

4. Coureurs kunnen opgesloten raken als de auto ondersteboven ligt.

Copyright van deze foto ligt bij Autosport.com

Het ongeluk van Fernando Alonso tijdens de Grote Prijs van Australiƫ, 2015, is er eentje waarbij een coureur opgesloten kan raken vanwege de halo. Mekies laat weten dat de marshalls getraind zijn een auto overeind te krijgen als die op zijn kop ligt, maar laat ook weten dat de FIA de halo getest heeft als de wagen ondersteboven ligt.

De FIA had een simpele test gedaan met een dummy chassis met hun veiligheidsexpert Andy Mellor erin. Toen het chassis werd omgekeerd, zorgde de halo ervoor dat de neus van de auto hoger van de grond kwam dan normaal gesproken het geval zou zijn. Mellor had geen problemen uit de auto te klimmen. De coureurs hebben een video van die test gezien.

Mekies: "De halo zorgt voor meer ruimte voor de coureurs. De auto rust op de voorste punt van de halo waardoor er meer ruimte is dan gewoonlijk, tot de grond. Het zorgt ervoor dat de auto wat wordt opgetild."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;