0 reacties | 1325x gelezen
25-04-2017 01:40
EvDelft | Bob Fernley, de vice-teambaas van Force India, verwacht dat de nieuwe vloer - die een gedeelte vormt van de nieuwe onderdelen die in Spanje worden geïntroduceerd - de problemen met de ærodynamica oplost.
Bron: AutoSport.com
Hoewel Force India in alle drie de races tot nog toe met beide auto's in de punten wist te eindigen, is het team teleurgesteld met de snelheid van de VJM10, die door een motor van Mercedes wordt aangedreven.
Fernley zegt dat de vertaling van de gegevens van de windtunnel naar het circuit aan de basis ligt voor de lage snelheid in de langzame en halfsnelle bochten, maar hij heeft er tevens vertrouwen in dat het team dat probleem kan oplossen met de nieuwe onderdelen die in Barcelona op de auto komen.
"Andy Green (de technisch directeur, red) en het team hebben vastgesteld dat er een misinterpretatie is van de gegevens van de windtunnel naar het asfalt. We wisten dat al toen we in februari aan het testen waren. De effecten werden geïdentificeerd en oplossingen aangedragen. Het is het normale proces van het verbeteren van de auto en hopelijk kunnen we bij de Grote Prijs van Spanje laten zien dat we het bij het rechte eind hebben", aldus Fernley.
"Het hele issue is gerelateerd aan de ærodynamica. Het probleem is echter dat je maar één ding tegelijk kan aanpakken, wat weer invloed heeft op andere onderdelen, en dan moet het hele proces opnieuw worden doorlopen. De vloer en enkele andere nieuwe onderdelen zullen in Barcelona beschikbaar zijn", aldus de plaatsvervangend teambaas.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties