1 reactie | 5630x gelezen
21-03-2017 12:01
EvDelft | Nummer 7 Judd GV V10 3.5L 20 races 5 punten 1 podium
Bron: F1i.com
Een motorenfabrikant met de competenties als Judd heeft eigenlijk meer succes verdiend in de Formule 1.
Daar waar de V8 CV en de V8 EV bij tijd en wijle in de handen van de snelle Ivan Capelli goed voor de dag wisten te komen, in zijn Leyton House, was de opvolger daarvan, de V10 GV, verre van zo succesvol.
Alleen BMS Scuderia Italia wist de motor met een enorme hoeveelheid geluk op de derde plek te krijgen, met JJ Letho achter het stuur, tijdens de GP van San Marino op Imola, en Emanuele Pirro reed in 1991 met de motor naar de zesde plek in Monaco.
Behalve dat bleef de motor succesloos. In 1992 wisten Brabham en Andrea Moda zich maar vier keer met deze motor te kwalificeren.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Als je de motoren reeks bekijkt en de auto's waarin ze gemonteerd waren dan snap je niet dat er niet veel meer ongelukken zijn gebeurd in voorgaande jaren.
Vergeleken met de details van hedendaagse bolides was het toen maar behelpen voor de coureurs en nu een en al luxe in de cockpit.