7 reacties | 3237x gelezen
17-02-2017 08:21
EvDelft | Het nieuwste gerucht over de toekomst van de Formule 1 komt uit Portugal en dat gerucht wil dat de controversiële motorreglementen een stap verder gaan in de periode ná 2020.
Bron: Wheels24.co.za
Toto Wolff, teambaas bij Mercedes, vertelde aan het Portugese FAZ: "We moeten nu bekijken hoe we nog meer vermogen uit de motoren kunnen krijgen. De Formule 1 is het snelste laboratorium in de wereld en dat moeten we zo houden."
Deze woorden staan in scherp contrast met de meningen dat de Formule 1 de 'groene' motoren moet laten varen en zich richten moet op spektakel met luide, brandstof verslindende motoren in de toekomst. Het gerucht wil dat in de visie voor ná 2020 de traditionele motor, welke is voorzien van kinetische en hybride energie (MGU-K en MGU-H) niet alleen de achterwielen, maar ook de voorwielen moet gaan aandrijven.
Naar verluidt zijn vooral Mercedes en Honda erg gebrand op een 4x4 variant in de Formule 1. Een potentieel dispuut over de motoren ná 2020 ligt is niet het enige dat speelt in de Formule 1. Er zijn ook fundamentele verschillen over hoe de gelden in de Formule 1 moeten worden verdeeld. Sommige teams zijn van mening dat de huidige verdeling van het prijzengeld in het voordeel is van de grote teams.
Damon Hill iet weten: "Ik denk dat het het zeker waard is deze vragen te stellen. Het lijkt erop dat we ons in een situatie bevinden waar bepaalde teams bevoordeeld worden. Vooral Ferrari krijgt een voorkeursbehandeling."
Een ander gerucht is dat de FOTA, de Formula One Teams Association, opnieuw gevormd gaat worden. Flavio Briatore liet weten aan het Italiaanse SkySport24: "Ik heb destijds de FOTA opgericht om ervoor te zorgen dat de coureurs het middelpunt van de sport waren. Zij die televisie kijken interesseert het niet of de motor je naar de maan en terug kan brengen. Ze willen coureurs in auto's die aan elkaar gewaagd zijn."
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties