16 reacties | 3148x gelezen
27-12-2016 09:36
EvDelft | De twee afgelopen jaren was de Brit Lewis Hamilton oppermachtig in de Formule 1 maar het afgelopen seizoen vond Rosberg, na het behalen van zijn eerste wereldtitel, dat hij zijn jeugddroom had bereikt. Daardoor besloot hij zijn helm aan de wilgen te hangen. Het geeft Lewis nu een gevoel van macht. Hij zal automatisch de eerste coureur worden binnen Mercedes waar hij nu al vier jaar voor rijdt, hoewel hij het met een gelijke status binnen het team moet doen ten opzichte van zijn nieuwe teamgenoot - wie dat dan ook wordt.
Bron: Express.co.uk
Deze gelijkheid zint Lewis helemaal niet. Hij is van mening dat hij de beste coureur is op de grid en de weigering van Mercedes dat te erkennen, zal er uiteindelijk voorzorgen dat hij zij biezen pakt. Het is tijdens vergaderingen binnen het team al herhaaldelijk voorgekomen dat Hamilton botst met anderen en hij was furieus toen Mercedes vijf van zijn monteurs omwisselde met vijf van de monteurs van Nico. Dat was aan het begin van het afgelopen seizoen. Wel weigerde Hamilton uit te leggen waarom hij daar zo kwaad over was.
Het enige wat Lewis daarover te zeggen had, was: "Over tien jaar zal ik een boek schrijven waarin ik dat haarfijn zal uitleggen. Het zal een interessant boek worden."
De interne teamstrijd tussen Lewis en Nico werd beëindigd toen Nico het team en de sport vaarwel zei. Het lijkt erop dat Lewis volgend jaar veel gelukkiger zal zijn.
Als Mercedes inderdaad van € 15.000.000,-- overheeft voor Valtteri Bottas en Felipe Massa - het bedrag dat Williams vraagt - zodat de Fin naar Mercedes zal kunnen gaan, zal Hamilton met 188 races en 53 overwinningen zichzelf als eerste coureur beschouwen in vergelijking tot Bottas met 77 races en geen overwinningen.
Het is een situatie vergelijkbaar met toen Hamilton de teamgenoot werd van Heikki Kovalainen en Jenson Button. Het paste Kovalainen niet, die toegaf dat hij zich achtergesteld voelde, terwijl Button het niet erg vond de tweede viool te moeten spelen en een stille, vaderlijke rol op zich nam. Maar er zijn geruchten dat Bottas dit niet toe zal gaan laten als hij naar Mercedes gaat.
Hoewel Bottas niet de meest getalenteerde coureur is in de Formule 1, is hij snel en weet hij zijn auto over de finish te brengen. De ogen van Mercedes zijn echter gericht op een veel groter doel. Sebastian Vettel, winnaar van vier opeenvolgende wereldtitels, heeft in de laatste drie seizoenen slechts drie overwinningen behaald. De Duitser staat nog één jaar onder contract bij Ferrari en zowel hij als het team hebben zich sporadisch laten ontvallen dat Vettel in 2018 wel eens naar Mercedes zou kunnen gaan.
Het is een slecht bewaard geheim dat Vettel, zodra hij beschikbaar is, door Mercedes benaderd zal worden. Mercedes is toegewijd en wil twee goede coureurs hebben. Bottas contract zal waarschijnlijk gewoon worden afgekocht na afloop van volgend seizoen.
En daar komt de eis van Lewis weer om de hoek kijken. Ten slotte is Vettel één van de weinige coureurs die net zo goed zijn als Hamilton. Het is niet onmogelijk dat beide coureurs in 2018 voor hetzelfde team rijden. Dus als Hamilton komend seizoen onderhandelt over een nieuw contract, zal hij niet overenthousiast zijn om te blijven.
Net als dat het contract van Sebastian Vettel eind volgend jaar afloopt, loopt dat van Lewis ook na volgend seizoen af. Zak Brown, de nieuwe CEO van McLaren, heeft al laten weten: "Lewis is een geweldig coureur met een grote geschiedenis en ik weet zeker dat hij alle opties open laat. We zullen zien wat onze huidige coureurs willen doen."
Aan het begin van het seizoen 2019 zal Hamilton 34 jaar zijn, maar zijn wens, passie en honger voor de sport zal alleen maar groter worden gedurende zijn carrière. Michael Schumacher bewees al dat leeftijd geen barrière hoeft te zijn, toen die op een leeftijd van 43 zijn laatste Formule 1-race reed.
Als McLaren een competitieve auto kan bieden aan Lewis, zal het hem niet veel moeite kosten terug te keren naar het team die hem 12 jaar geleden in de sport liet debuteren.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
ik zie het ook wel gebeuren, dat Alonso hetzelfde probleem heeft bij mc laren, dat hij nogal eens (bijna) heeft gehad: geklopt worden door een rookie.......... :-)
Het zit hem in die laatste zin; "indien mclaren een competatieve auto heeft". HAM heeft niet de ballen die Alonso wel heeft, HAM is alleen gewend inde beste auto vhveld te rijden en gaat absoluut niet naar een team toe,die niet de snelste auto heeft.
Dus als mercedes zo dominant blijft als nu,en ze vettel halen, gaat hij helemaal nergens naar toe, omdat ie daneen stap terug moet zetten. Die blijft dan gewoonbij mercedes (tenzij ze hem eruit sturen omdat ze zn allures beu zijn). Hij zou alleen vrijwillig een overstap maken naar een team wat op znminst een evensnelle auto heeft, want hij zou het niet volhouden gemotiveerd te blijven in het middenveld, zoals alonso wel heeft gedaan (ok moet hem ook niet veel lnager meer duren, maar heeft toch de ballengehad het te proberen)
Beetje bullshit wat je hier verteld, toen hamilton in 2013 naar Mercedes ging was dat niet de beste auto van de grid volgens mij.
McLaren ook niet echt. Maar wellicht wist Hamilton toen iets wat wij toen niet wisten. Iets over een turbomotor, bijvoorbeeld... En hij zag zelf ook wel dat McLaren niet beter werd, en Mercedes wel.
Mercedes was in 2013 alles behalve een team in het middenveld. Ze reden wel degelijk regelmatig in de punten, en wisten af en toe een podium te pakken, als ik het me goed herinner.
Maar inderdaad denk ik niet dat Lewis in staat is een auto te ontwikkelen, noch dat hij de moed heeft bij een duidelijk minder team in te stappen.
Nou de graadmeter voor Lewis Was toch 2012 en daar reed Mercedes gewoon in het middenveld op een uitschieter na Onmogelijk dat je dan al kan weten wat voorn auto er in 2014 staat. Hij werd door vele voor gek verklaard door mclaren te ruilen voor Mercedes. En hoezo is Lewis niet instaat om een auto te ontwikkelen, je wou zeggen dat het succes allemaal aan nico te danken is? Die heeft anders bij zijn andere werkgevers ook geen reet bereikt en Schumacher heeft ook niks met de huidige auto's te maken.
Zoals je misschien weet, is Mercedes de drijvende kracht geweest achter de introductie van de turbomotoren, en is Mercedes tevens als eerste begonnen met het bouwen én testen van de V6jes. Daarmee had het team een grote voorsprong op de rest, die wilden vasthouden aan de atmosferische V8. Bovendien had Mercedes in 2012 ook al enkele goede en inventieve ideeën die best goed werkten. Dus het kan heel goed zijn dat Lewis als insider meer wist dan wij als buitenstaanders...
Schumacher en Rosberg hebben samen met Mercedes de auto ontwikkeld en de ontwikkeling is daarna verder gegaan met de motor en zo is Mercedes zo snel geworden omdat ze alle componenten voor elkaar hadden.
tuurlijk dus schumacher en rosberg reden in 2012 al rond met de auto van 2014
Je verdraait nu woorden. Wat gezegd wordt, is dat Schumacher en Rosberg DE BASIS hebben gelegd voor een goede auto. Maar dat weet je zelf ook wel, dat dat bedoeld wordt... Toch?
Hou toch eens op met die onzin, de wagen waar schumacher mee reed heeft niks maar dan ook helemaal niks te maken met de auto,s van de afgelopen jaren, en dat lewis dit via inside informatie kon weten wat een giller die auto is immers nooit al op het circuit geweest en al zou dat zo zijn weet je nog niet waar de concurrentie staat.
maar goed nico de meester ontwikkelaar is dus ook verantwoordelijk voor de bagger waar Williams al jaren mee rond rijd volgens jullie ?.
Purno ..............wat ben je nou toch voor onzin aan het uitkramen reageer dan liever niet.
dus sinds het vertrek van schumacher was het nico alleen die verantwoordelijk was voor de verdere ontwikkeling. vandaar dat mercedes pas echt begon te scoren sinds hamilton erbij is.
maar dat is moeilijk toe te geven als je vol haat en afgunst jegens lewis bent.
Ik denk dat Mercedes Lewis laatste team is. Ik denk dat hij graag nog wat records pakt, hij heeft ooit aangegeven dat het hem stoort dat Vettel zo veel records pakte... ik denk dat hij bij nog een 4e titel er wel is mee kan stoppen. Dan heeft hij Vettel bijgehaald, behoorlijk wat records staan en zijn idool Senna is hij al gepasseerd recordtechnisch. Je kunt van Lewis zeggen wat je wilt maar niet dat hij Alleen maar bij de topteams gezeten heeft. Toen hij bij Mercedes instapte was volgens velen ze carriere voorbij. Ook waren de laatste 2 jaar Mclaren niet meer dan een team wat voor het podium kon gaan... Redbull was zwaar dominant en het was stuivertje wisselen tussen Ferrari en Mclaren, daarachter bevond zich in die tijd pas Mercedes. Al dat gelul over zogenaamd de beste motor ontwikkeling etc ook allemaal leuk maar Mclaren brak in ze laatste jaar met de turbomotor van Mercedes ook geen potten. De coureur zal aangeven wat ie voelt maar ik denk dat de ontwikkeling voor 95% in de computer gebeurd ondertussen. Het is echt niet zo dat Vettel zegt oh zet nog maar even een extra vleugeltje op me neus....
Hamilton en Vettel zijn inderdaad ongeveer even goed. Konden beiden ook alleen met een oppermachtige wagen meermalig wk worden. Ze maken beiden echter ook deel uit van de ouwe meuk binnen de F1, de rondjes-rijders. Daarom zie ik ze ook liever verdwijnen uit de F1 ten faveure van de jonge garde waarbij het pure racen op de voorgrond staat.