3 reacties | 1953x gelezen
10-12-2016 14:00
EvDelft | Monisha Kaltenborn, de teambaas van Sauber, zegt dat het voor de Formule 1 beter zou zijn wanneer Ferrari de sport zou domineren, dan dat Mercedes dat doet.
Bron: GrandPrix.com
"Natuurlijk is het nog beter wanneer verschillende teams strijden om de titel", voegt ze er echter wel snel aan toe. Maar ze zegt dat het niet de schuld is van Mercedes dat het zo domineert met hun goede motor, sinds 2014.
"Het heeft hoofdzakelijk te maken met een geweldige motor, maar ook met een goede ærodynamica. Maar het is niet goed dat zij domineren. Als Ferrari zou domineren, zou dat de sport niet zoveel pijn doen. Ferrari heeft zoveel fans over de hele wereld dat er meer kijkers zouden zijn in de Formule 1", aldus Kaltenborn.
Het slechte nieuws, aldus Kaltenborn, voor 2017, is, dat hoewel de ærodynamica voor 2017 op de schop gaat, de motoren hetzelfde blijven: "2017 is een kans voor alle teams die een mogelijkheid hebben in te lopen op Mercedes. Maar het zal nog twee jaar duren voordat de andere motorleveranciers op gelijke voet staan met de motor van Mercedes."
Tevens heeft Monisha haar twijfels over het beoogde effect van de reglementen voor 2017, of die wel hun doel behalen de auto's sneller en spectaculairder te maken: "Vanaf het eerste moment heb ik mijn twijfels. Het feit dat de auto's sneller zijn en moeilijker te rijden, zal geen fan opvallen. Het zou te zien zijn als we 10 tot 15 seconden sneller zijn, als dat al zo is. Maar vijf of zes seconden ziet niemand. Ik maak me zorgen."
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Naar mijn mening een kortzichtig statement van Kaltenborn. Meer nog dan Ferrari is Mercedes een merk dat overal ter wereld gerespecteerd wordt. Wellicht oppert zij een wens, omdat er ook een Ferrari-motor in de Sauber hangt.
De Ferrari-motor van dit jaar was ongeveer net zo sterk als de Mercedes-motor. Maar Mercedes had de aerodynamica en chassis wat beter voor elkaar.
F1 spectucal. ?
Op zondag 2 x een sprintrace van 25 ronden.
eentje rechtom en eentje linksom.
Met een kleine aanpassing kan dat en dan gaan de kijkcijfers sky-high.
Coureur welke zich het beste en snelste aanpast is de ware kampioen.
Blijft een raar mens