Menu
©

Mercedes: "Hamilton irriteert sponsors door gedrag"

0 reacties | 3184x gelezen
18-03-2016 01:00

EvDelft | Lewis Hamilton lijkt er een gewoonte van te maken de sponsoren van zijn team te irriteren door kleding te dragen van een concurrerend merk.

Bron: Racing.ap.org

Lewis Hamilton staat bekend om zijn goede smaak voor kleding en dat hij behoorlijk eigenzinnig kan zijn. Hij neemt het niet zo nauw met de regels, vooral niet als het om kleding gaat. De Britse wereldkampioen werd vorig jaar nog geweigerd bij een toernooi op Wimbledon omdat hij in een Hawaii-shirt en spijkerbroek aan kwam zetten, terwijl hij in de Koninklijke Loge was uitgenodigd, waar driedelig met stropdas verplicht is.

Maar met de twee grote kledingmaatschappijen Puma en Hugo Boss, die zijn werkgever Mercedes sponsoren, wordt wel verwacht kleding van die twee merken te dragen.

Caroline McGrory, hoofd juridische afdeling bij Mercedes, liet weten: "Het wordt constant in de gaten gehouden. Ik moet altijd dwingende berichtjes sturen naar Lewis, vooral tijdens een raceweekeinde, dat hij zijn heldergele sportschoenen van Louis Vuitton moet dragen, terwijl hij geacht wordt op schoenen van Puma te lopen."

McGrory krijgt ook berichten van Hugo Boss wanneer Hamilton bij een modeshow verschijnt van concurrerende merken. Hamilton werd vorig jaar nog gezien bij een modeshow van Alexander McQueen in Londen, zette een berichtje op Twitter met een foto van de modeshow van John Elliott van de New York Fashion Week en schreef een artikel voor de BBC, waar hij Stella McCartney, Valentino en Chanel aanprees, maar hij repte met geen woord over Hugo Boss. Eerder deze maand werd Hamilton nog gezien met Stella McCartney en John Galliano, waar hij hun shows bezocht.

McGrory: "Hij houdt zich momenteel heel erg bezig met mode en hij expirimenteert met verschillende stijlen op dit moment. We kregen een telefoontje van Hugo Boss, waarin ze vroegen: 'Waarom is Lewis bij een modeshow van Alexander McQueen?'. Hij doet dat in zijn eigen tijd, en hij mag dat ook doen. Maar er is een dunne lijn tussen. Wij moeten dan namelijk Lewis weer bellen en hem vragen om niet teveel te tweeten over andere modeontwerpers, en hem op het hart te drukken af en toe iets vriendelijks over Hugo Boss te zeggen."

Coureurs vinden het niet prettig geen extra geld te krijgen voor het maken van reclame van hun sponsoren. Bovendien is het een rem op het persoonlijke leven van de coureur als een sponsor steeds over zijn schouder mee staat te kijken. Daarom vindt een coureur het vaak niet prettig als er een teamsponsor is, waar hij wel veel voor moet doen, maar wat hem geen geld oplevert.

En het is niet alleen dat de coureurs zich aan de afspraken met de sponsoren moeten houden. Nog niet zo lang geleden was Blackberry een sponsor van Mercedes. Dat hield in, dat geen enkel teamlid van het Duitse team een iPhone van Appel mocht gebruiken: "Zelfs de bazen hadden een iPhone in hun zak. Alleen publiekelijk gebruikten ze hun Blackberry", aldus McGrory.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;