28 reacties | 3310x gelezen
23-08-2015 16:38
bvonk |
GP België 2015 - Circuit de Spa-Francorchamps |
Pos | Nr | Coureur | Team | Ronden | Tijd | Grid | Punten |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 43 | 1.23:40,387 | 1 | 25 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 43 | + 2,058 | 2 | 18 | |
3 | Romain Grosjean | Lotus - Mercedes | 43 | + 37,988 | 9[color=228B22">▲6[/color"> | 15 | |
4 | Daniil Kvyat | Red Bull - Renault | 43 | + 45,692 | 12[color=228B22">▲8[/color"> | 12 | |
5 | Sergio Pérez | Force India - Mercedes | 43 | + 53,997 | 4[color=FF0000">▼1[/color"> | 10 | |
6 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 43 | + 55,283 | 6 | 8 | |
7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 43 | + 55,703 | 17[color=228B22">▲10[/color"> | 6 | |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso - Renault | 43 | + 56,076 | 18[color=228B22">▲10[/color"> | 4 | |
9 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 43 | + 1:01,040 | 3[color=FF0000">▼6[/color"> | 2 | |
10 | Marcus Ericsson | Sauber - Ferrari | 43 | + 1:31,234 | 13[color=228B22">▲1[/color"> | 1 | |
11 | Felipe Nasr | Sauber - Ferrari | 43 | + 1:42,311 | 14[color=228B22">▲3[/color"> | ||
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 42 | + 1 ronde | 8[color=FF0000">▼4[/color"> | ||
13 | Fernando Alonso | McLaren - Honda | 42 | + 1 ronde | 20[color=228B22">▲7[/color"> | ||
14 | Jenson Button | McLaren - Honda | 42 | + 1 ronde | 19[color=228B22">▲5[/color"> | ||
15 | Roberto Merhi | Manor - Ferrari | 42 | + 1 ronde | 16[color=228B22">▲1[/color"> | ||
16 | Will Stevens | Manor - Ferrari | 42 | + 1 ronde | 15[color=FF0000">▼1[/color"> | ||
17 | Carlos Sainz | Toro Rosso - Renault | 0 | DNF | 10 | ||
18 | Daniel Ricciardo | Red Bull - Renault | 0 | DNF | 5 | ||
19 | Pastor Maldonado | Lotus - Mercedes | 0 | DNF | 7 | ||
20 | Nico Hülkenberg | Force India - Mercedes | 0 | DNF | 11 |
Bron: Formule1Nieuws.nl
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Die halve hartverzakking bij die inhaal actie op Kimi had ik ook. Maar dat is nu precies waarom dit een leer jaar is. Het was een kleine misrekening waarover hij zelf op Verstappen.nl zegt; “Ja, dat was bijna gelukt. Ik verloor wat downforce doordat Massa voor me reed.”
Zonder een derde wagen voor hem was het dus gelukt, met een derde wagen voor je moet het dus ietsje anders. Dat gebeurt hem niet nog een keer en volgende keer lukt het wel.
Overigens, toen hij de eerste keer na de start de bocht Eau Rouge indook reed hij laatste. Tweehonderd meter na de bocht had jij er vijf ingehaald. Er was een herhaling waarop je precies kon zien hoe hij dat deed. Fantastisch !!!
Leuk begin en spannend einde. Gun het Grosjean, goeie race gereden, maar was wel erg teleurgesteld in de klapband van Vettel. Dat gaat nog een staartje krijgen.
Genoten van Max, heerlijke coureur met een inhaalactie die de geschiedenis zal ingaan. En dat in zijn eerste jaar, wat een belofte voor de toekomst!
om eerlijk te zijn, vond ik de race niet echt goe. Ze werd pas goed, toen vettel die klapband kreeg, en da was op het einde
Het wordt misschien tijd dat er ook een andere bandenleverancier bijkomt in de formule 1.Zoals Kaltenborn van Sauber ook al zei,dat er best een kleine bandenoorlog van haar mocht uitbreken.Pirelli krijgt dan concurrentie en zal zijn uiterste best doen dat er geen klapbanden meer voorkomen.Vettel heeft een punt,een band moet je kunnen slijten tot ie finaal glad is.
Race had paar leuke momenten maar voor de rest niet heel bijzonder. Hamilton heeft zich goed herpakt na de mindere race voor de vakantie, zal lastig worden hem te verslaan dit jaar. Max weer mooi in de punten en mooie acties ondanks de straf. Duidelijk niet de baan voor McLaren/Honda en die hebben nog genoeg werk te doen maar met de betrouwbaarheid gaat het gelukkig wel wat beter.
Lewis weer top van begin tot het einde :clap: Max ook super gedaan en weer lekker punten. weet niet of de klapband van SV nog een staartje krijgt hoorde dat pirelli al gezegd had dat een 1 stopper niet kon en als je dat gewoon in de wind slaat en wel doet moet je het zelf weten al mag de band niet klappen. maar dat kan nou eenmaal wel gebeuren hij is niet de eerste met een klapband.
Las ook dat SV niet bij de weging is komen opdagen nadat dit hem gevraagd is misschien krijgt dat nog een staartje.
Ik vond de race vrij saai eigenlijk. Weinig spannende momenten. Alleen het begin was eventjes leuk toen Perez zo mooi naar voren steeg, maar dat was na 1 ronde ook alweer voorbij helaas.
FTW niet om het een of ander maar massa reed echt bereord over het algemeen. hij kon de bochten gewoon niet nemen, zo vaak van zijn lijn af elke keer te ruim. dit was alles behalve een goede race van hem, heb hem beter zien rijden dit seizoen! De race zelf was wat saai. hamilton zat weer mooi te janken toen nico ''te snel'' reed tijden de VSC. Grosjean heeft super gereden, eerste mocht ik hem totaal niet door zn eerste ronde probleem. de laatste 2 seizoenen heeft hij zichzelf bewezen door gewoon strak en constant te rijden. Ik heb ook steeds meer respect voor hem gekregen. Williams blunderd weer eens dit keer met bottas. Max reed super ''entertaining'' Kimi deed wat hij kon, mist gewoon topsnelheid om in te halen. En de pech bij ferrari heeft vettel nu ook eens ervaren IPV alleen kimi....
Hoop dat het volgend jaar leuker is
Camiel wanneer leer jij na al die jaren eens echt naar F1 kijken. Ook Bottas nam de bochten anders, gewoon een zwakte van Williams + die bocht voor Kemmel nam hij als enige goed en niet illegaal. Als Massa niet weer 3 seconden op de concurrentie verloor door slechte pitstops (zonder probleem maar gewoon traag) dan zat hij voor Perez en had hij met die slome Williams vijfde gestaan!!
Sommige geven wel heel snel Pirrelli de schuld, we weten nog niet wat echt het probleem was. De 40 rondes (indicatie) is geen garantie dat ze onder elke omstandigheden zo lang mee gaan. Racen vraagt meer van banden dan gewoon rondjes rijden.
Hoewel het nooit leuk is als je favoriet uitvalt is dat niet de reden dat ik het over een staartje had. De klapband van Rosberg was ook meer dan vreemd.
De band van Vettel had het meer dan 40 ronden moeten kunnen uithouden, er loopt zelfs een engineer van Pirelli in de pits. Er is geen enkele waarschuwing vooraf geweest dat het fout zou gaan, aldus Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene.
In 2013 is het heel erg misgegaan en nu weer twee onverklaarbare klapbanden. Met Monza als volgende race. Moet er dan eerst een ernstig ongeluk plaatsvinden voor er wat aan die banden gebeurt?
Misschien was het niet slim van Vettel om op zo'n frustrerend moment te gaan praten, maar gelijk had hij wel. En menselijk ook.
Ik weet niet bij wie de fout ligt. Pirelli, Ferrari, Vettel zelf? Vettel heeft gelijk dat ie niet 200 meter eerder had moeten crashen. Dit is iets waar alle partijen met elkaar over moeten praten. Sterker nog, voorkomen in de toekomst. Maar dat gaat goedkomen.
Je leest toch veel onzin van sommige die hard fans. Ja het zal aan Massa liggen dat Williams in 2014 plots weer eens voor de podiumplekken kon racen. Ze vergeten wel het feit natuurlijk te vermelden dat de regels in 2014 werden aangepast en ze naar Mercedes motoren overstapten. Red Bull door de wijzigingen van kampioensteam tot zielige middenmoter, en Williams van achterhoede team naar podiumpakker. Ja, het ligt aan Massa! Het is maar te zien waar je belandt of zit als coureur om te kunnen profiteren van de nieuwe reglementen.
Is net hetzelfde broodje aap verhaal als Vettel die nu bij Ferrari zit. Ja het ligt ook aan hem dat het bij Ferrari al van in het begin van het seizoen stukken beter gaat. Hij zat mee aan de teken tafel uiteraard toen hij voor het eerst in de Ferrari zat. Hij doet het niet beter en zeker niet slechter dan Alonso.
Zo jammer, de pech van Hulkenberg en Ricciardo.
Verstappen was de man van de wedstrijd. De inhaalactie op Raikkonen was gewaagd maar fabuleus. En dan die op Nasr: Schitterend!
Lekke band bij Vettel in gewoon een mislukking van een genomen risico. Als deze wagen op het laatst nog voor nieuwe banden was gegaan, was-ie ook niet in de punten geeindigd. Hadden gewoon eerder in de wedstrijd banden moeten wisselen. Laffe strategie bij Ferrari.
Ik wil vandaag maar 1 ding kwijt hier: Williams was amateuristisch in Spa. Het team heeft echt de race van Bottas naar de Filistijnen geholpen. Dat moet echt nu beter gaan worden, want dit kan echt niet bij een team met zoveel ervaring in de Formule 1.
leuke race gezien
super inhaalacties van max. vooral die buitenom actie op een sauber. ik had een hartverzakking in die laatste ronde met de inhaalpoging op kimi.
grosjean ook goed bezig en heeft zich vertaald in mooie 3e plek
jammer voor vettel met de lekke band