1 reactie | 2236x gelezen
13-04-2015 09:45
Gallardo | Het gat tussen Mercedes en Ferrari lijkt kleiner geworden, maar feit is dat de Ferrari-coureurs de Mercedes-bolides niet op eigen kracht kunnen verslaan. In China kwamen Vettel en Räikkönen als derde en vierde over de eindstreep op respectabele afstand van de twee Mercedes-rijders.
“Het was ons van het begin af aan duidelijk dat wij achter de beide Mercedes-rijders staan”, aldus Kimi Räikkönen na de race. “Maar we zijn blij met dit resultaat wat we behaald hebben.” Ook teambaas Arrivabene is erg in zijn nopjes met dit resultaat. “We zijn aangekomen waar we willen zijn, ons doel was om zo dicht als maar kan in de buurt van Mercedes te komen en dat is gelukt. Wij kunnen alleen een race winnen als zij een fout maken, het was dus geen verassing voor ons dat Mercedes in China wederom het sterkste was.”
Ferrari heeft tijdens de winter heel veel werk verricht en dat betaalt zich nu uit. Niemand had kunnen vermoeden dat het team het gat richting Mercedes zo snel zou kunnen dichten, zeker niet na de enorme voorsprong van vorig seizoen. “Voor aanvang van het seizoen geloofde niemand dat wij dit zouden kunnen, maar het vele werk heeft zich uitbetaald en nu ziet iedereen daar het resultaat van”, aldus Sebastian Vettel.
Ook Kimi Räikkönen is blij met de auto van 2015. Vorig seizoen maakte The Iceman een lastig jaar door met een auto waarmee hij absoluut niet mee overweg kon. “Ik had een goede start en nam de goede lijn in de eerste bocht, bij het uitkomen van de bocht zat ik aan de goede kant en kon zo wat terrein goedmaken. De auto voelde vandaag goed aan en was blij met de balans. Uiteindelijk ben ik vierde geworden en dat is een prima resultaat voor mij en het team”, besluit Kimi.
Bron: motorsport-magazine.com
❮ Vorig bericht
| Volgend bericht ❯
Wat ìk me afvraag is, wat deze Ferrari in de handen van Alonso had gedaan. En dan kijk ik als voorbeeld naar het grote verschil in snelheid en prestatie met Raikkonen vorig seizoen.
Alonso heeft voor een grote uitdaging gekozen door met de nieuwe combinatie McLaren-Honda in zee te gaan. (Overigens voor nagenoeg hetzelfde salaris als bij Ferrari) Een logische en bewuste keuze na zo veel jaren mismanagement bij Ferrari. Of bij Ferrari nu het lek echt boven is, moet de komende races blijken.