Menu
© Red Bull

Niet alleen Red Bull heeft andere meetwaardes

13 reacties | 4336x gelezen
18-03-2014 11:23

|

Terwijl het F1-team van Red Bull zich voorbereidt om de diskwalificatie van hun coureur Daniel Ricciardo in de Australische Grand Prix aan te vechten, wordt duidelijk dat andere teams een soortgelijk probleem hebben met de meetapparatuur.

Bron: F1i.com

De Australiër werd gediskwalificeerd, nadat bleek dat de maximale brandstoftoevoer van 100 kg per uur werd overschreden. Het Red Bull team is het hier niet mee eens, omdat hun meetapparatuur een andere meting deed dan die van de Internationale Automobiel Federatie (FIA). Nu blijken meer teams een verschil te hebben gevonden in de cijfers van de officiële meter van de FIA en die van hun eigen meetinstrumenten.

De toevoermeter is een nieuwe techniek die door Gill Sensor ontwikkeld is. Het team met de wereldtitel koos ervoor om tijdens de race niet op de meter van de FIA, maar op hun eigen meter te vertrouwen. Hun eigen meter gaf tijdens de wedstrijd aan dat het maximum niet overschreden werd.

De baas van het Ferrari-team, Stefano Domenicali, zegt over de meter: "We moeten er op vertrouwen dat de FIA de situatie eerlijk behandelt. De FIA ​​is er om haar werk te doen". Toto Wolff de baas van het Mercedes team zegt eveneens dat het geen zin heeft om je tegen de FIA te verzetten. Hij vindt dat het voor alle partijen een nieuw iets is:"De FIA ​​controleert de brandstoftoevoer en vergelijkt deze met die van de teams. Dit is een leerproces. Iets tussen de Federatie en de teams en die moeten elkaar ondersteunen."

Het laatste woord over welke meter de juiste meting van de brandstoftoevoer doet, zal voorlopig nog niet gezegd zijn.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;