7 reacties | 2483x gelezen
30-12-2013 10:38
EvDelft |
Bron: Wheels24.co.za
De Braziliaanse veteraan heeft echter voor 2014 onderdak gevonden bij Williams. Massa: "Ik weet dat mijn nieuwe team in een moeilijke periode zit, maar ik denk dat met de veranderingen die ze aan het doorvoeren zijn, ze weer op het niveau kunnen komen van enkele jaren geleden. Ik wil deel van dat proces uitmaken. De motor van Mercedes zou heel competitief moeten zijn, dus ik denk dat we een goed pakket tot onze beschikking hebben om voor de punten te kunnen strijden op reguliere basis. Dan moeten we ons doorontwikkelen naar de top".
Ferrari rechtvaardigde het ontslag van Massa op basis van het feit dat hij niet Fernando kon steunen in zijn strijd voor het Kampioenschap. In elk geval niet op reguliere basis. Echter, MAssa denk dat hij net zo snel was in 2013 als zijn teamgenoot. Massa: "Natuurlijk, Fernando is een heel sterke coureur, vooral in de eerste paar ronden van het kampioenschap. De kwalificatie is niet zo belangrijk als het geweest is, maar ik was minstens net zo snel als Alonso. Maar gezien andere factoren - strategie, pitstops en verkeer en zo - had ik gewoon pech. Omdat Alonso voor de titel streed en ik niet, kreeg hij de betere strategie. Daarom kon ik ook niet voor de topposities strijden".
Interessant genoeg noemt Massa zijn verplicht weggegeven overwinning op Hockenheim 2010 als dieptepunt tijdens zijn 8 jaar bij Ferrari. "Ik kreeg een teamorder en daar moest ik aan gehoorzamen. Het was heel jammer zowel uit professioneel als uit persoonlijk oogpunt. natuurlijk was mijn ongeluk in Hongarije 2009 ook een heel negatieve ervaring, want dat had mij mijn leven kunnen kosten. Daar kan ik me echter niet zoveel van herinneren, vanaf het moment dat een onderdeel van de auto van Rubens mij raakte. Ik weet wel dat het lang duurde voordat ik weer kon rijden, maar het ongeluk herinner ik mij niet. Daarom doet mij dat niet zoveel pijn als wat in Hockenheim gebeurde", aldus Massa.
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Wat een slap excuus van Massa. In het begin van het jaar dacht ik dat de oude Massa weer terug was maar na zijn klappers in Monaco is het weer bergafwaarts gegaan.
In de kwalificaties was Massa vaak sneller dan Alonso maar de punten worden op zondag verdeelt.
De strategie de schudt geven is een slap excuus. Massa reed vaak genoeg in de buurt van Alonso en zakte altijd gedurende de race terug, soms zelfs buiten de punten. Dit ligt aan Massa en niet aan de strategie.
Massa lijkt niet dat beetje extra te hebben wat een Alonso en Vettel wel hebben. Soms lag hij rond plek 4/5 en dacht ik nu laat hij weer eens wat zien maar hij zakte altijd weer terug.
Massa is gewoon veldvulling. 2008 was een topjaar maar dit was ook te danken aan een ongemotiveerde Raikkonen.
Massa = de nieuwe Trulli van het veld.
Yeah right!! :lol:
Massa mag over een ronde de snellere van de twee zijn, over een race afstand is Alonso hem zeker weten de baas. Hij is vaak genoeg in de positie geweest om te laten zien dat hij over gelijkwaardige kwaliteiten als Alonso beschikt, maar wist keer op keer teleur te stellen door gedurende de race verder naar achteren te geraken. Na zijn ongeluk is er iets bij Massa veranderd. Ik heb werkelijk geen flauw idee of dit het gevolg is van het ongeluk of zijn rol als tweede viool na de komst van Alonso.
Massa kon de laatste races toen hij voor eigen rekening reed Alonso wel heel gemakkelijk volgen.
Klopt, hij heeft helemaal gelijk. Alleen kwam het er helaas niet altijd uit, grotendeels door teamorders.