Menu
© Red Bull

Waar kan Nico Hülkenberg heen?

10 reacties | 2957x gelezen
04-10-2013 06:24

EvDelft |

Het gewicht van Nico Hülkenberg zou wel eens funest kunnen zijn voor zijn kansen op een stoeltje bij McLaren voor het seizoen 2014.

Bron: GrandPrix.com

Eerder dit jaar werd al bekend dat de voeten van de lange Duitser eigenlijk net niet pasten in de Sauber. Nu, omdat de plek van Sergio Pérez niet zeker is voor volgend jaar, zou het zomaar kunnen zijn dat Nico Hülkenberg niet als kandidaat wordt gezien door het team, omdat hij met zijn gewicht van 74 kilogram gewoon te zwaar is.

Temidden van de geruchten dat de Mexicaanse sponsors van Pérez achter lopen met de betalingen aan McLaren, meldt het Duitse Auto Motor und Sport dat er een ander probleem voor Pérez is bijgekomen, namelijk de verwachte nieuwe titelsponsor van het team uit Woking. In de verwachting lag, dat het vertrekkende Vodafone zou worden opgevolgd door een Mexicaanse titelsponsor, maar volgens de laatste geruchten heeft Gilette de meeste kans.

Hoe dan ook, het Duitse Sport Bild maakt zich zorgen over Hülkenberg, die op zich een logische kandidaat is om Sergio te vervangen, omdat de jonge Duitser vanwege de radicaal aangepaste aandrijflijn, die ruim 50 kilogram meer gaat wegen dan dit jaar, te veel zal wegen. Hoewel het verplichte minimum gewicht van de auto wordt verhoogd, is dat niet zoveel als de verwachte gewichtstoename van de nieuwe technologie omtrent de aandrijflijn.

Vorig jaar al liet de lange Mark Webber weten: "Ik heb al vijf jaar niet gegeven. Het minimum gewicht is veel te laag! De perfecte coureur weeg iets van 60 tot 65 kilo".

Hülkenberg heeft er ook kans op, dat hij bij Lotus aan de slag kanm, maar hij heeft daarbij concurrentie van de door Braziliaanse sponsoren gesteunde Felipe Massa. Verder wordt nog aangenomen dat Nico kan terugvallen op zijn vorige werkgever, Force India, waar hij dan de onder de maat presterende Paul di Resta zou kunnen vervangen.

Echter, er is nog een kandidaat voor Force India voor 2014, en dat is de door McLaren gesteunde nieuwkomer Kevin Magnussen. Dat beweert het Duitse blad Auto Motor und Sport. De zeer gerespecteerde correspondent Michael Schmidt ze dat de jonge Deen zelfs de meeste kans heeft op een plekje bij het Indiaase team, omdat het team geld schuldig is aan McLaren voor geleverde voorraden van overbrengingen en hydraulica.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

jesper801
Bronze Member

Dat zou vervelend zijn als Nico niet meer kan racen in de F1! Het is een erg groot talent. Hopelijk kan hij toch nog een stoeltje vinden.

0 04-10-2013 07:36:20
LinkeSoep
Bronze Member

Idd Jesper, zou jammer zijn als hij volgend jaar niet op de grid staat. Hoop dat hij bij een goed team terecht komt waar hij iets kan laten zien.

1 04-10-2013 07:44:45
f1stevie
Silver Member

ik had toch gedacht dat hulkenberg minder problemen zou hebben om aan een stoeltje te geraken, die jongen geeft talent en zit in stijgende lijn! naar talent word spijtig genoeg niet meer gekeken, zoals in alles nu geeft de poen de overmacht!

ze zouden volgens mijn toch eens moeten kijken naar een limiet voor de uitgaven, ieder team zoveel en ieder team gelijk voor de wet! zo zouden die staart teams mss ook eens kans maken om een puntje te scoren en zo een beetje uit de problemen kunnen blijven!

en talent in de stoeltjes zetten ipv paydrivers

04-10-2013 10:15:50
lars75
Diamond Member

Het eerste dat in mij opkwam bij de titel van dit artikel was 'België'

Hij kan namelijk niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng!
Hij kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng.
Koeweit is te heet.
En wat Amerika betreft, dat land bestaat niet echt.
In Noord Ierland gaat alles stuk.
Schotland is dan weer te nat.
Rusland gaat weer net te ver.
Is er leven op Pluto of kan hij dansen op de maan, is er een plaats tussen de sterren waar hij heen kan gaan?
Cuba is te zoet en in Polen gaat het te goed.
Lapland is te koud en Nederland te benauwd.
Is er leven op Pluto of kan hij dansen op de maan, is er een plaats tussen de sterren waar hij heen kan gaan?
Heeft hij wellicht getwijfeld over België, het land waar iedereen lacht en het taaltje is zo zacht?
Stond hij in dubio, maar nam hij geen enkel risico en heeft hij getwijfeld over België?
België, België, België!
Is er leven op Pluto of kan hij dansen op de maan, is er een plaats tussen de sterren waar hij heen kan gaan?

2 04-10-2013 10:18:25
Geeke
Gold Member

[quote]Verder wordt nog aangenomen dat Nico kan terugvallen op zijn vorige werkgever, Force India, waar hij dan de onder de maat presterende Paul di Resta zou kunnen vervangen.[/quote] ??? Hij staat wel 10 punten voor op Sutil.. vind ik dus een overdreven statement..

04-10-2013 10:42:53
leo1954
Gold Member

Haha, echt leuk Lars! :-)

04-10-2013 11:25:09
matsracing
Silver Member

Toch opvallend dat dit zogenaamde toptalent de weg naar de topteams niet lijkt te kunnen vinden. Red Bull, Lotus, Ferrari en Mclaren (waarschijnlijk) zullen komend seizoen met een nieuwe coureur aan de start van het seizoen verschijnen, en geen van hen kiest voor Hulkenberg. Zien de experts dan niet het talent in hem wat een hoop leden op deze site hem wel toedichten? Persoonlijk vind ik het allemaal maar een hype rond deze gozer.
Los daarvan vind ik het wel belachelijk hoe licht de ideale coureur moet zijn!

1 04-10-2013 16:08:33
lars75
Diamond Member

@mats
Bij Ferrari hebben ze voor de korte termijn gekozen. Zij willen in 2015/2016 met Vettel in zee en daar evt een goede 2e rijder bij nemen. Wellicht dat Hulkenberg dan wel door kan schuiven.

Lotus is nog niet zeker dat hij daar niet gaat rijden, beetje voorbarig vind jij niet?

RedBull is logisch dat zij niet voor Hulkenberg gaan.

Mercedes zit vol met twee uitstekende rijders, dus wat zouden deze met Hulkenberg moeten momenteel?

McLaren verwacht ik niet idd, al zou het een goede line up zijn met Button en Hulkenberg.

Ferrari was met Hulkenberg in onderhandeling, maar hebben uiteindelijk en begrijpelijk voor Kimi gekozen. Maar ook Hulkenberg was een goede optie geweest vind ik. Hij is nog met Lotus in onderhandeling over een zitje en daar lijkt hij zeer goede kansen te hebben. Zij hebben aangegeven een coureur voor de langere termijn te zoeken en daar een team rond om heen te bouwen.

Het is geen hype rond Hulkenberg, het is gewoon één van de meest getalenteerde en beste coureurs die er momenteel rond rijdt.

04-10-2013 16:54:52
Coolduder
Senior Member

Belachelijk dat hij wordt afgewezen vanwege zijn gewicht. Ik kan met herinneren dat ik ergens heb gelezen dat Button maar 2 kilo lichter is, dat maakt het nog belachelijker. Hij is een topsporter en kan best wel een beetje afvallen lijkt mij.

Als ik McLaren was zou ik hem contracteren ipv Perez die heeft laten zien niet absolute top te zijn.

Als ik Ferrari was zou ik in de toekomst toch voor Hulkenberg kiezen ipv Vettel. Persoonlijk vind ik Hulkenberg een groter talent ongeacht de titels van Vettel.

1 04-10-2013 19:33:10

Rookie

Matsracing, na vandaag zeker weer een gelukje van Hulkenberg. Tja het is dan volgens jou ook maar een zogenaamd toptalent waar er veel hype rond hangt....

Het is dan ook maar normaal dat hij met die middenveld wagen topteams achter zich houdt :-).

06-10-2013 10:28:50
;