26 reacties | 4140x gelezen
19-06-2013 16:16
mnmracer | Gisteren werd er bericht dat het Italiaanse Autosprint vraagtekens zette bij een rubberspoor dat Mark Webber achterliet na zijn aanvaring met Giedo van der Garde tijdens de Grand Prix van Canada, naar aanleiding van een foto op het forum van F1technical. Volgens Autosprint zou dit een teken zijn dat Red Bull (het verboden) traction control gebruikt. Ondanks dat het door enkele andere sites werd opgepikt, lieten vooraanstaande technisch analisten al snel weten dat dit zo duidelijk geen traction control is, dat het de moeite niet waard is er op in te gaan. Matthew Somerfield heeft toch besloten een en ander te verduidelijken: "het is duidelijk een non-verhaal voor mij, maar omdat er toch nog zoveel over gepraat wordt en er voor sommige fans blijkbaar nog onduidelijkheid is, wil ik er wel een paar woorden over kwijt." Dat het geen traction control is, is makkelijk vast te stellen uit het feit dat dit direct door de SECU zou worden opgemerkt, de 'boordcomputer' van de FIA die aan boord van elke formule 1-wagen is. Als je rekening houdt me de omstandigheden, zoals de (extra) lage snelheid door de aanrijding en de verticale vervorming van de zijkant van de banden van dit jaar, is het duidelijk dat dit veroorzaakt werd door een oscillatie (trilling) van de aandrijflijn. Vergelijkbare rubbersporen werden in Canada ook van andere auto's gezien die vanaf lager-dan-normale snelheden hard wegaccelereerden.
Bron: Somersf1.blogspot.co.uk
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties