Menu
©

Kimi: Perez verdient een klap in zijn gezicht

25 reacties | 3218x gelezen
28-05-2013 10:41

rob1981 |

Kimi Raikkonen is niet te spreken over de rijstijl van McLaren coureur Sergio Perez. Volgens de Fin rijdt de Mexicaan te aggresief en heeft hij een klap in zijn gezicht nodig om hem duidelijk te maken dat dit zo niet kan. Perez daarintegen geeft Raikkonen de schuld van het ongeluk wat zich afspeelde in de 69e ronde van de op zondag verreden Grand Prix in Monaco. De McLaren coureur zag een vijfde plaats in rook opgaan. Lotus coureur Kimi Raikkonen geeft echter weer Perez de schuld van het ongeluk en beschrijft hem als 'een idioot', zo liet de Fin na de race weten. Sergio Perez is al vaker negatief in het nieuws geweest omtrent zijn aggresieve rijstijl. Dit jaar nog lag hij met teamgenoot Jenson Button overhoop tijdens de Grand Prix van Bahrein. Op de vraag wanneer de coureurs bij elkaar komen om met de 23 jarige Mexicaan te praten antwoorde Raikkonen: "Ik weet het niet. Misschien werkt het beter om hem gewoon een klap te geven. Dan zal hij het wel snappen" Voor de 69e ronde had Perez al gewaagde inhaal manoeuvres in de chicane na de tunnel op teamgenoot Jenson Button en op Ferrari coureur Fernando Alonso. Deze laatste moest na de code rood situatie, door een ongeval met Pastor Maldonado en Max Chilton, zijn plek terug geven aan de Mexicaan. Op het moment dat de McLaren coureur de Lotus coureur voor de eerste keer in de chicane probeert in te halen schieten ze beiden rechtdoor om een botsing te voorkomen. Bij de tweede keer gaat het echter fout als Raikkonen Perez tegen de vangrail drukt en ze elkaar met de wielen raken. Perez moet uiteindelijk een paar ronden voor de finish opgeven met oververhitte remmen. Perez vind echter dat hij verre van aggresief reed. "Het was riskant, maar op een gegeven moment kon ik niets meer doen om een botsing te vermijden" liet Perez na de race weten. "Ik had Fernando en Jenson daar ook al ingehaald dus misschien moet je iemand daar gewoon even ruimte geven aan het einde van een race. Als je kijkt naar het ongeluk kan je zien dat Kimi me totaal geen ruimte geeft. Hij is degene die een botsing had kunnen voorkomen, niet ik" besluit de Mexicaan.

Bron: Sporting Life


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Montes
Bronze Member

Heerlijk commentaar van Kimi weer. Wel ernstig hoe de gedachtegang van Perez is: "Misschien moet je iemand daar gewoon even ruimte geven aan het einde van de race".

Belachelijke redenatie natuurlijk.

0 28-05-2013 11:24:33
gerardD
Senior Member

Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat Perez zijn fout zou willen toegeven. Volgens mij zat hij wel degelijk fout.
Je hebt daar niet veel ruimte en dus weet hij precies welke lijn Kimi daar (moet) rijden. Dat hij dan zijn neus in dat kleine stukje propt en hoopt dat Kimi dan maar rechtdoor zal rijden om een botsing te voorkomen is ronduit belachelijk!
Als aanvaller is het zijn taak om er voor te zorgen dat hij er of helemaal naast zit of anders er voor moet zorgen dat hij de ander er niet af rijdt!
Hij mag van geluk spreken dat Kimi zo'n koel type is, want ik kan me voorstellen dat anderen die klap al wel hadden gegeven!

0 28-05-2013 11:33:30
Deefje
Silver Member

Perez is veel te agressief.Hij moet dan ook niet zeuren dat Raikkonen te weinig ruimte gaf want Perez duikt in gaten die er niet eens zijn.En dat was ook niet voor het eerst in dit seizoen.Perez is geen schim van de rustige en betrouwbare rijder die hij bij Sauber was.

Ik zal niet zeggen dat Perez klappen moet hebben maar het zou niet meer dan terecht zijn geweest als Perez in Canada 10 plaatsen naar achteren had gemoeten,want zulke agressieve en idote acties hoort niet in deze sport thuis.

0 28-05-2013 11:46:51
leo1954
Gold Member

Misschien was het wel slimmer van Kimi geweest om Perez die ruimte maar te geven. Net als Alonso deed, met de stand van het WK in zijn achterhoofd. Het is daar zowieso alleen maar mogelijk onbesuisd in te halen, als iemand daar de deur dicht doet is het huilen geblazen. Iemand die om het WK vecht moet soms kiezen uit de problemen te blijven. Perez is geen bedreiging verder. Beetje kortzichtig van Kimi.
En om nu met lichamelijk geweld te gaan dreigen, niet mijn smaak.

0 28-05-2013 12:09:55
Mr_Hond
Gold Member

Dat soort dingen moet je niet zeggen maar gewoon doen.
Misschien met een kapot glas ofzo...

Maargoed Kimi laat zich natuurlijk ook wel kennen ook hoor.
Perez kan zonder zorgen over een WK rijden en doet dat dus ook.
Of hij nou P6, P6 of niks haalt het maakt toch niet uit want McLaren rijd dit seizoen toch voor spek en bonen mee.
En natuurlijk waren bijna alle acties kansloos maar iedereen bedenkt zich nu wel een 2de keer als ze met Perez te maken hebben.
En dat is precies wat hij wil.
Alleen Button lijkt zich er weinig zorgen om te maken en lijkt het wel onder controle te hebben.

Echter denk ik wel dat Perez geen lange loopbaan bij McLaren gaat krijgen.
Heel het team staat nu op bedenkelijk niveau.
Misschien dat het met Honda straks beter gaat.

0 28-05-2013 12:36:12
Sicko
Gold Member

Perez is juist positief in het nieuws met zijn agressieve rijstijl. Dit is het vechten wat we toch graag willen zien. Raikkonen kneep Perez af tegen de vangrail terwijl Raikkonen de ronden daarvoor "keurig rechts" reed. Raikkonen heeft zich daarbij zelf geelimineerd en kostbare punten verspeeld. Alonso hield zich gedeisd en liet ze maar gaan om zelf niet met brokken te komen zitten.

1 28-05-2013 12:39:46
Geeke
Silver Member

Helemaal mee eens, Perez wordt een beetje arrogant nu hij in een McLaren rijdt. Dit was de vorige race ook al zo, dit is Formule 1, geen stockcar.

28-05-2013 16:04:49
Niiek
Silver Member

Pffff probeer op zijn minst wat punten te verzamelen, maar nee hoor meneer gaat toch maar even proberen om die idioot van een Kimi in te halen. Zeker op een baan als Monaco ben je bij voorbaat kansloos bij Kimi.

Mclaren doet er goed aan Perez en Button er allebei uit te flikkeren, wordt er doodmoe van.

0 28-05-2013 17:20:29
bvonk
Moderator

Ik ben als McLaren fan juist blij met Perez, gelukkig weer een coureur die er echt voor gaat. De actie bij Kimi was een beetje ver maar hou wel van dit soort coureurs en hij moet nog leren. Kimi was slachtoffer en is terecht boos maar weet ook wel dat dit soort dingen er nou eenmaal bij horen.

McLaren gaat dit jaar toch niet voor de titel dus laat Perez maar lekker leren dit jaar.

1 28-05-2013 18:17:06

Helemaal mee eens Ben!

Perez is nog wat ruw maar dat zal er met de tijd wel uit gaan. Kan me het van hem ook wel voorstellen dat het frustrerend is achter iemand te zitten, te weten dat je sneller bent en er gewoon niet langs komt. Daar moet Perez nog wat in groeien.

Iedereen wil racen zien en Sutil en Perez waren de enigste die het aan het doen waren en moesten de rest maar zien te ontwijken die met een optocht bezig waren.

Raikkonen is terecht boos maar zal het niet lang blijven inderdaad. Hij weet ook dat dit bij de racerij hoort en hij beukte Sutil ooit, die op een goede positie lag, precies op hetzelfde punt ook van de baan dus Raikkonen weet waarover hij het heeft.

28-05-2013 19:20:49
LinkeSoep
Bronze Member

Ik snap de frustratie van Kimi, maar hij moet wel oppassen met zijn uitspraken. Want naar mijn weten kan hij hiervoor een tik op de vingers krijgen van de Fia.
Sergio is niet de slimste dat blijkt, hij wil zich zo graag bewijzen dat híj denkt alleen op de baan te zijn. Dat hij niet wil erkennen dat hij bij de laatste actie fout zit geeft aan hoe dom hij is. Whitmarsh kan het wel voor hem opnemen, maar dat heeft met het geld van Carlos Slim te maken. Niet meer dan dat, denk ook dat Button niet safe is daar bij McLaren. Ik hoop dat hij mag blijven, maar zie het niet gebeuren.

0 28-05-2013 20:37:27
pino73
Silver Member

Ik roep al jaren dat er weer eens op het scherpst van de snede gestreden moet worden . En vind de acties van Perez eigenlijk best wel stoer En dat de wedstrijdleiding nu niet gelijk straffen heeft uit gedeeld valt ook alleen maar te prijzen
Echter moet ik ook wel toe geven dat Perez volgens mij niet altijd goed weet waar hij mee bezig is En ondanks het feit dat de McLaren dit jaar niet helemaal top is kan ik mij bij Perez niet helemaal aan de indruk onttrekken dat de wagen voor hem eigenlijk teveel van het goede is . En wat de uitspraak van Kimi betreft Ook dat kan ik alleen maar toe juichen Mannen die zoiets deden zoals bv Mansell ,Senna ect ect hebben mede de sport gemaakt zoals hij nu is. Sport is emotie !!!

1 29-05-2013 11:23:28
leo1954
Gold Member

Ik denk het tegengestelde, deze huidige McLaren is te weinig van het goede voor Perez. Met de auto van vorig jaar kon hij nog op het podium komen. Maar ook daar maakte hij veel onbezonnen acties. Japan bijvoorbeeld. Maar je hebt gelijk Pino, hij heeft terecht geen straf gekregen. Imo iets te licht voor een topteam, maar goed, dat is McLaren dit jaar niet.

De uitspraak van Kimi vind ik beneden alle peil en onterecht ook. Als je wilt slaan ga je maar boksen.

29-05-2013 16:43:46
Indo-Lee
Gold Member

Ik zie dit als racen, vooral in Monaco. Daar is bijna geen ruimte, vooral om in te halen. Als je een plek kunt winnen moet je ervoor gaan. In het begin van het seizoen heeft Perez' veel kritiek gehad omdat hij te lief zou racen, nu rijdt hij gelukkig anders.

0 30-05-2013 09:59:48
;