13 reacties | 2796x gelezen
14-05-2013 17:30
Panoz |
Bron: Autosport.com
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
belachelijk dat ze hier redbull mee helpen,hopelijk pakt het zo uit dat de rest nog steeds beter met de banden omgaan en de ferarri en lotus nog verder uitlopen.
Op het moment dat er teams bij zijn die hier voordeel uit halen, wordt de rangorde wel degelijk beinvloed. Red Bull en Mercedes zullen dit niet erg vinden, zij waren een van de teams die de nodige problemen hadden met de banden.
De gene die zeggen dat pirelli geen rekening houden met de teams het is eerder andersom voor het maken van de auto heeft pirelli een setje geven in brazilië en advies en info over de banden gegeven zodat ze hun auto erop konden ontwerpen dat teams als mercedes en red bull dan alsnog de plank misslaan ja dat is hun eigen schuld niet de schuld van pirelli of de fia maar van hun zelf.
De fia gaf pirelli een opdracht en die hebben ze uitgevoerd de meeste races zijn weer spannend dus ik zie het probleem niet zo beter dan de optochten die ik me herriner.En de gene die zeggen dat er niet meer op het limiet gereden kan worden moeten maar naar ferrari kijken want die deden het in spanje en kozen dan maar voor de extra pitstop maar wel constant pushen. Dat red bull en mercedes dit niet doen weer hun eigen schuld en daarom verliezen jammer dan.
Als we echt drastisch gaan veranderen doe dan alle regels van 2007,2008 maar dat waren spannende seizoenen met inhaalacties, tanken en banden wisselen zonder kunstmatigheid en met af en toe een verassing en de auto waren ook nog is mooier.
Dat is nog geen reden om teams als force india,ferrari en lotus te straffen omdat die het wel goed doen. En deze teams zijn wel positief dus dat iedereen klaagt is ook niet waar.Het is red bull die loopt te huilen als ze even niet kunnen meekomen en zien aankomen dat ze hun voorsprong kwijtraken als ferrari en lotus geen pech hebben dus kom niet aan met ze staan bovenaan.Ik hang de vlag uit als dit team de F1 verlaat.
Wat hierboven over het steeds beter onder controle krijgen denk ik ook en zal ook wel gebeuren maar dat gebeurd geleidelijk. En kimi en anderen hebben toch gewoon een driestopper gedaan dus geen probleem toch.Waarom dan na 1 race de banden al aanpassen? Ik zeg zorg alleen dat het loopvlak er niet af kan schieten plotseling voor de veiligheid voor de rest niks veranderen anders is het competitievervalsing en kap ik met kijken als een team hierna domineert voor dit seizoen.
Hoi,
ik lees al jaren hier op de site met plezier, maar de laatste tijd vind ik het een beetje een Red Bull bash site geworden.
Ik heb geen favorieten, maar kijk gewoon graagnaar F1 en lees graag de site's hierover.
Maar het bashen van Red Bull wordt zo erg dat ik me maar geregistreerd heb om het even te melden dat ik dat nu wel erg jammer vind van deze site.........
Groeten Scott
Ik neem het Pirelli helemaal niet kwalijk dat ze er naast zitten met deze bandencompounds. Ze hebben vrijwel alleen maar simulatiemogelijkheden omdat niemand een bolide wilt afstaan omdat betreffende team er 'mogelijk' veel voordeel uit zal halen. Dus kan Pirelli niet met de juiste 'downforce' en 'mechaniche grip' testen zoals de bolides dit jaar ongeveer zijn.
In de eerste races van vorig jaar klaagde iedereen ook over de banden. Naar mate het seizoen vorderde begreep iedereen de banden steeds beter en werden 2 stoppers tegen de helft van het seizoen de norm. Richting het einde van het seizoen werd er met regelmaat een 1 stopper uitgevoerd door sommige teams.
Door deze 1 stoppers aan het einde van het seizoen heeft Pirelli de banden dit jaar fragieler gemaakt, zoals gewenst door de FIA. Een ingrijpende verandering nu gaat zich verder in het seizoen gewoon weer uitmonden naar standaard 2 stops en sommige teams die met 1 stop wegkomen. Een iets 'stevigere' compound is prima, maar alsjeblieft niets ingrijpends.
Het gaat Red Bull en Mercedes zeker wel helpen, niet dat ik dat erg vind, maar dat is dus gewoon een vorm van competitievervalsing.
Naast die 2 schijnt Mclaren ook veel geklaagd te hebben, dus als het zo is vind ik het prachtig, alleen jammer van RB.
Autosport vroeg Hembery ook of er geen gevaar was dat door het creëren van een duurzamere band een team als Red Bull zou kunnen gaan domineren. Hembery antwoordde daarop: “Ik hoop het niet, we lopen dat risico natuurlijk altijd wel.”
Nou, lekker dan, hij hoopt van niet hahahaha. Mocht dat wel gaan gebeuren staat dat hele Pirelli nog meer voor l#l dan dat ze nu doen :lol:
Het gaat Red Bull en Mercedes zeker wel helpen, niet dat ik dat erg vind, maar dat is dus gewoon een vorm van competitievervalsing.
Het enige verschil zou worden dat we minder pitstops gaan zien, begrijp ik van Pirelli. Maar het was toch in beginsel juist de bedoeling van de FIA dat we meer pitstops zouden gaan zien. Beetje zwalkend beleid zullen we maar zeggen.
Of het voordeel gaat brengen voor RBR en/of Mercedes lijkt me niet. Ze hebben zich blijkbaar te veel gefocust op de qualy en niet op een consistente racepace en dat is iets dat je niet zo maar even veranderd. Dus het begrijpen van de banden zal toch weer het belangrijkste worden.