Menu
© Red Bull

Lauda en Wollf niet blij met beslissing Brawn

19 reacties | 3745x gelezen
26-03-2013 13:34

MadMarkie |

Lauda en Wolf waren het niet eens met de beslissing van Brawn om Nico geen toestemming te geven voor het inhalen van Hamilton. In het Mercedes kamp zijn ook de laatste woorden nog niet gesproken over de teamorder die Ross Brawn gaf aan Nico Rosberg om achter Lewis Hamilton te blijven. Nico Rosberg vroeg meerdere malen aan Brawn of Lewis aan de kant kon en of Nico hem mocht passeren. Het antwoord was nee, hij moest blijven waar hij was. Toen de race afgelopen was en Rosberg de pitsstraat inreed zei Nico nog snel even over de boordradio: ''Onthoud deze''. Dit hele gebeuren bleef niet onopgemerkt door Lauda, Wolff en zelfs sponsoren, deze waren niet blij met de beslissing van Brawn. Lauda zei tegen het Duitse RTL: ''Sportief gezien was dit een verkeerde keuze. Ze hadden Rosberg voorbij moeten laten, hij was sneller. We gaan hier dan ook zeker nog even over in gesprek met Ross Brawn. Dit mag niet voor de rest van het seizoen de normale gang zaken gaan worden''. Wolff, deelt de mening van Lauda en zei dat dit sportief gezien absoluut niet kan''. Brawn zal het niet makkelijk gaan krijgen met beide heren. Hij is al eerder het gesprek van de media geweest over een vertrek bij Mercedes vanwege de komst van Paddy Lowe. Brawn zei na afloop dat hij Nico achter Lewis hield vanwege het besparen van brandstof, de boordradio zei echter wat anders en ook Rosberg ontkent dit. Nico zei: ''Ik hoefde geen brandstof te sparen, alles ging perfect. Ik zal hier dan ook nog zeker over gaan praten met Ross''. Volgens Nico waren de banden in topvorm en was er genoeg brandstof aan boord. Hij denkt niet dat hij de Red Bulls had kunnen inhalen maar wel had kunnen naderen. Auto Motor und Sport wist te melden dat oud wereldkampioen Damon Hill het helemaal eens was met Rosberg. ''Nico had op zijn minst de beide Red Bulls op kunnen jagen zodat ze een bandenprobleem hadden gekregen''. Rosberg voegde eraan toe: ''Ik weet niet hoe ver ik had kunnen komen maar alles voelde goed en ik was gewoon een stuk sneller dan Lewis''. Nico was absoluut niet blij met de order van Brawn en hoopte dat hij zijn beslissing zou herzien door het twee keer te vragen. Hij zei hierover: ''Ik vroeg het voor de tweede keer omdat ik gewoon wilde dat hij zijn beslissing moest herzien''. Verder zei Rosberg dat hij zeker dat als de situatie andersom is, hij zich dan geen zorgen hoeft te maken omdat hij zeker weet dat Lewis dan achter hem moet blijven. ''Wij hebben geen nummer 1 en 2 in het team en ik ga er dus vanuit dat als de situatie andersom is, Lewis achter mij moet blijven'', aldus Rosberg.

Bron: Motorsport.com


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

mnmracer
Silver Member

Goed zo. Hoe meer kritiek op teamorders, hoe minder aantrekkelijk deze farcé wordt.

1 26-03-2013 13:42:07
MadMarkie
Diamond Member

Ik denk dat de heren Lauda en Wolff er nog een andere bedoeling mee hebben maar dat is een eigen gedachtegang. Die heren weten dat er dit seizoen een omgekeerde volgorde gaat komen en dan is Brawn verplicht zich te houden aan eerdere afspraken en Hamilton ditmaal achter Rosberg te houden. Dit willen de heren dus niet en gooien ze nu alvast via deze weg een stokje op. Ook zal dit een mooi moment zijn om Brawn de deur te wijzen.

26-03-2013 13:46:23
pino73
Silver Member

Rosberg had net als Vettel ballen moeten tonen en er gewoon voorbij moeten gaan. Niet achteraf liggen miepen !!!!!

1 26-03-2013 13:54:19
clioootje
Member

@pino73. Helemaal mee eens. Dit is autosport.

26-03-2013 16:04:24
FFerarri
Senior Member

Aan teamorders ontkom je toch niet als je ze verbiedt gebruiken teams toch codetaal en kan je niks bewijzen dus kan ze beter vrijgeven en hopen dat de teams geen teamorders geven. Hou er niet van maar begrijp het wel er gaat veel geld om in de formule 1 en elk team wil zo hoog mogelijk eindigen maar wees er dan eerlijk over.

1 26-03-2013 14:03:35
MadMarkie
Diamond Member

[quote]Aan teamorders ontkom je toch niet als je ze verbiedt gebruiken teams toch codetaal en kan je niks bewijzen dus kan ze beter vrijgeven en hopen dat de teams geen teamorders geven. Hou er niet van maar begrijp het wel er gaat veel geld om in de formule 1 en elk team wil zo hoog mogelijk eindigen maar wees er dan eerlijk over.[/quote]

Begrijp mij niet verkeerd maar het is wel vreemd dat het veelal de Ferrari fans zijn die toch wel een beetje begrip hebben voor de orders. Ferrari moet dit immers vaker doen vanwege Alonso en Massa. Wat kan ons dat geld schelen, willen wij nu een race zien of een opdracht om er voorbij te gaan, ook de Alonso fans moeten dit toch inzien of is het dan wel goed, zo'n order.

26-03-2013 14:07:13
arts3
Silver Member

Rosberg is zeker niet minder dan Lewis en had er beter voorbij kunnen gaan.Ik moet denken aan Juan Pablo Montoya die lak had aan
stalorders en flink om positie vocht met stalgenoten.Teamorders zijn en blijven een smet op de formule 1 wedstrijden en ik geef
Vettel groot gelijk de overwinning te pakken.

0 26-03-2013 17:55:52
leo1954
Gold Member

Lewis stond overigens ook behoorlijk beteuterd te kijken op het podium en vond ook dat Rosberg daar had moeten staan. Zelf denk ik niet dat Lewis voorrang krijgt bij Mercedes, lijkt mij toch vrij open tussen Rosberg en Lewis. Een strategische beslissing om de stand is het zeker niet geweest imo. De teams houden natuurlijk wel de billen bij elkaar wat betreft de bandjes, het grote sparen is bezig.

0 26-03-2013 18:13:31
TiTaNuZ
Senior Member

Wanneer komt die tijd dat team orders komen te vervallen , zodat iedere rijder kan knokken voor zijn positie met alle gevolgen van dien.
dat lijkt mij toch wel de beste optie die er maar kan zijn .
Dit geneuzel allemaal is niet goed voor de F1 , vind het toch wel erg ver gaan dat rijders eerst toestemming moeten vragen om er voor bij te mogen.
teamorders zijn teamorders maar goed vind ze niet op hun plaats .
Spannender zal zijn is kijken waar het schip strand .

2 26-03-2013 18:53:51

Teamorders vind ik echt bagger en inderdaad zijn ze erg moeilijk te controleren als je ze gaat verbieden. Toch denk ik dat als je er een belachelijk hoge sanctie opzet je dit wel voor een groot deel terug kunt dringen. Bijvoorbeeld, en dat heb ik al eens eerder gezegd: Bij het [i]vermoeden[/i] van het gebruiken van teamorders volgt onmiddellijke uitsluiting uit het kampioenschap. De FIA kan alle data inzien dus ik denk dat er weinig teams zijn die die gok dan nog willen nemen. Het zal er echter wel nooit meer van komen.

26-03-2013 19:04:33
pino73
Silver Member

@TiTaNuZ

Team orders zullen helaas nooit vervallen
Maar als er nu eens een paar echt kerels zouden zijn die gewoon sch..t aan de team orders hebben (zoals bv Vettel of in het verleden een Irvine ) Zou het wel een heel stuk leuker worden Denk bv eens aan Prost en Senna Of zelfs ons eigen Jos Verstappen Die toen bij Benetton de 2e wagen van Der Schumi op eiste om deze vervolgens ook in puin te rijden

26-03-2013 19:32:02
Uran1
Bronze Member

Als er team-orders zijn ( en dat is dus nu het geval ) heeft iedereen zich daar aan te houden. Rosberg respecteert dit maar Vettel is gewoon een [color=0000FF">KNIP[/color"> en heeft bij normale racefans het respect verloren.
Teamorders moesten er niet kunnen zijn maar je kunt het niet altijd zien.

[color=0000FF">Edit de Redactie: Een edit verwijderen is niet toegestaan. Bij deze een nieuwe en deze keer laten staan aub.[/color">

1 26-03-2013 23:09:30
mika1
Gold Member

Een mooi streven dat er geen teamorders mogen zijn, maar dan doen ze het wel op minder zichtbare manieren. Even bij de pitstop wat langer erover doen of het vermogen van een auto wat lager zetten, er zijn zo veel manieren voor.

26-03-2013 23:39:24
Indo-Lee
Gold Member

Voor mijn gevoel gaan we vaker een strijd zien tussen Lauda, Wolf en Brawn. Laten we zeggen, tussen Duitsers tegen de Britten.

0 27-03-2013 21:15:10
;