5 reacties | 2141x gelezen
15-04-2012 12:17
JOOZZT |
Bron: Autosport.com
Button koos voor een drie stop strategie om zo lang mogelijk op verse banden te rijden. Problemen bij zijn laatste stop zorgde er echter voor dat hij terugviel naar de zesde positie, achter een aantal coureurs welke met elkaar in gevecht waren.
Jenson Button: “We hadden een probleem aan de achterkant van de auto bij mijn laatste pitstop, waardoor ik er zes of zeven seconde langer over deed. Toen ik terug op de baan kwam had ik vier auto’s voor mij, terwijl ik een lege baan verwacht had in de hoop Nico achterna te gaan.”
“Natuurlijk was het een groot gat, maar je moet er voor gaan. Al met al was het een leuke dag met een goede race en goede inhaalacties. Het was mooi om ondanks het probleem toch nog als tweede te finishen. We maakte het onszelf moeilijk, maar dat soort dingen gebeuren wel eens.”
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
nou dat is weer erg overdreven.
rosberg lag dik 20 sec. voor, verlies buton 6 sec, dat is nog steeds 14 seconde. niet spannender maken dan het al was.
We zullen het nooit weten, het heeft hem in elk geval niet geholpen bij de strijd om de overwinning. Maar net als Hamilton toch knap naar voren gevochten en waarschijnlijk belangrijke punten gepakt. Volgende week moeten ze gewoon weer een stukje verder voorin beginnen.
"Als als" verhaaltje waar je niks aan hebt.
Menselijke fouten in de pits worden gemaakt kijk bij mercedes.
Als hij voor de overwinning wilde gaan had hij beter moeten kwalificeren want dat heeft hij zelf in de hand.
Mensen maken fouten en techniek kan ook stuk gaan dat is gewoon F1 rijden dat hoort erbij.
Dat is zeker waar.
Die 6 seconde zorgde er voor dat hij precies achter wat rijders op de baan inplaat er voor.
Dan had hij vrij baan gehad en beter met zijn banden kunnen omgaan en de druk bij Rosberg er op zetten zodat hij weer meer van zijn banden moest gaan gebruiken.
Maar ja als...als Hamilton van P2 had kunnen komen had hij ook voor de overwinning kunnen gaan.
Maar het zit de eerste paar races niet mee voor Mclaren maar dat ze de beste wagen van het veld hebben is over duidelijk.
In iedere race warm of koud en droog of nat is die wagen snel.
En dat is precies wat voor wagen je nodig hebt op de titels te pakken.
Nou, om eerlijk te zijn liet hij ook geregeld grotere gaten vallen dan een seconde. Natuurlijk kun je ook kiezen om even je banden te besparen en dan achter de rest aan te gaan, maar als je de pace niet kunt volgen.. Zo dominant was Mclaren dit weekend niet, dat heeft Mercedes wel bevestigd :-D