Menu
©

Helmut Marko: “Dit is geen Formule 1 meer”

0 reacties | 3654x gelezen
13-04-2015 12:53

Gallardo |

Na het zoveelste motorprobleem, waardoor Daniil Kvyat en Max Verstappen beiden uitvielen met motorschade, is voor Dr. Helmut Marko de maat vol. Beide racewagens moesten voortijdig de strijd staken met een rokende motor, voor onze landgenoot was het helemaal zuur omdat dit op slechts 3 ronden voor het einde gebeurde. Hierdoor liep de jonge Max Verstappen wederom kostbare punten mis. Dat motor-leverancier Renault een probleem heeft met de krachtbronnen is alom bekend. Niet alleen levert de krachtbron te weinig vermogen, ook met de betrouwbaarheid is het lang niet goed. “Als er zoveel problemen met de krachtbron zijn en blijven dan heeft dit niets meer met racen te maken wat wij aan het doen zijn”, aldus Marko. “Wij hebben een prima relatie met Renault maar er moeten stappen worden gezet om de problemen de baas te worden”, zegt Christian Horner. “Een hele snel oplossing is op dit moment helaas niet mogelijk, dus ook in Bahrein zal er geen verbetering te zien zijn vrees ik. We kunnen op dit moment alleen maar hopen, we kunnen niets anders doen want meer zit er echt niet in voor nu.” Ricciardo moest in China alweer een motor laten wisselen, hij is nu al met zijn derde krachtbron bezig. Dit seizoen moeten de teams het doen met 4 motoren, dus er mag eigenlijk niets meer misgaan met de Renault-motoren. “Ik denk niet dat er ook maar 1 persoon is die werkelijk dacht dat wij in drie races ook drie motoren nodig waren voorafgaand aan dit seizoen. Uiteraard moet je wat risico’s incalculeren als je aan een nieuw seizoen begint en prestaties wilt leveren, maar dit hadden wij niet verwacht”, aldus Horner. “Wij wisten dat de betrouwbaarheid wel eens een probleem zou kunnen gaan worden voor ons”, zegt Cyril Abiteboul van Renault. “Ik vrees dat wij voor Bahrein geen oplossing voor dit probleem kunnen zorgen, daarvoor is de tijd te kort maar vanaf Monaco moet het met de betrouwbaarheid in ieder geval een stuk beter gaan dan nu. Problemen met de betrouwbaarheid zijn slecht voor ons imago en zouden eigenlijk niet voor moeten komen. Eerst moeten wij daaraan werken en dan kunnen wij pas aan het gebrek aan vermogen gaan werken”, besluit hij.

Bron: motorsport-magazin.com


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;