Menu
©

Alonso snel, Brawn worstelt

21 reacties | 4368x gelezen
03-02-2010 18:27

stevegek |

Fernando Alonso maakte een goede eerste indruk na de aller snelste tot nu toe zijn. Alonso pakte de snelste tijd af van Massa door een 1:11.470 te noteren op de klokken. Hiermee was hij meer dan een halve seconde sneller dan wie dan ook in het veld.

Bron: bbc.co.uk

Op de officiële Ferrari website staat dat "de eerste indruk erg positief was, alhoewel het nog te vroeg is om conclusies te trekken".

"Wat vooral belangrijk is op het moment, is dat Alonso ongestoord kan rijden en het vertrouwen in de auto kan opbouwen. Laten we niet vergeten dat deze auto volledig nieuw voor hem is," aldus de officiële Ferrari website.

Uiteraard werd er verwacht dat er veel Spaanse fans zouden gaan kijken naar hun idool. Er kwamen echter meer fans dan er verwacht werd. De officiële Ferrari website laat ons weten dat er vier kilometer aan file stond voor het circuit. De rijen waren zelfs zo lang dat bij de uitgang van de Valencia-Madrid snelweg er een opstopping ontstond. Na het middaguur stonden er 36.400 mensen te kijken hoe de Spanjaard zijn eerste rondjes in de F10 reed.

Daarnaast konden de fans ook zien hoe landgenoot Pedro de la Rosa in zijn Sauber er enorm goed bij zat. Hij werd gevolgd door Schumacher die bijna een seconde langzamer was dan Alonso.

Button bleef op een achterstand van anderhalve seconden op de Ferrari.

Winter test tijden zijn over het algemeen vrij onbetrouwbaar aangezien de temperatuur, banden en het aantal liter benzine een enorme invloed kan hebben op de tijden.

Mercedes' teambaas Ross Brawn gaf wel toe dat zijn team aan het worstelen is met wat probleempjes en dat Ferrari toch wel de beste kaarten in handen heeft.
Brawn zei: "Gisteren reden we met een volle tank waardoor het er niet eens zo slecht uit zag. Echter hebben we wel problemen met de balans van de auto. We weten wat het probleem is en hebben dit voor Jerez volgende week gerepareerd. Natuurlijk zullen de andere teams ook vooruitgang maken. We zijn nog niet zo snel als Ferrari en ook Lewis maakte een goeie indruk gisteren. Momenteel moeten we elke 150-200 km de uitlaten vervangen. Dit is een probleem wat we al hier ter plekke proberen te repareren. Een ander probleem zijn de banden waar we steeds meer over leren. We hebben nu al wat veranderingen in gedachten die we voor Jerez klaar willen hebben."

Schumacher was de derde snelste op beide dagen dat hij reed. Rosberg was dinsdag de vierde snelste. Op beide dagen was Ferrari het snelste.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

stevegek
Silver Member

Ben heel benieuwd waar Mercedes naartoe gaat als ze die updates doen. En uiteraard als de rest updates doen.

Momenteel verwacht ik dat Ferrari bloedsnel is (Alonso) en dat Sauber ook erg leuke dingen gaat doen.

ben erg benieuwd naar Red Bull Racing. :)

1 03-02-2010 18:32:51
sjarrel
Senior Member

Ik denk toch dat het wachten is op de eerste race ben ik bang...

03-02-2010 18:34:31
lars75
Diamond Member

En opeens zijn de Schummi fans veel minder luid :-)

Ferrari lijkt hun zaken goed voor elkaar te hebben, ook met hun motor. Sauber profiteerd daar klaarblijkelijk van gezien de tijden!
Nu afwachten hoe het verbruik tijdens races is tov de concurrentie. Maar als je veel sneller bent zal op enkele circuits wellicht een extra stop gemaakt kunnen worden.

We mogen ook niet vergeten dat enkele concurrenten er nog niet bij waren. Wie waar precies staat blijft onduidelijk, ook wat er precies getest is door de teams blijft afwachten.

2 03-02-2010 18:39:06
sjarrel
Senior Member

[quote]En opeens zijn de Schummi fans veel minder luid Ferrari lijkt hun zaken goed voor elkaar te hebben, ook met hun motor. Sauber profiteerd daar klaarblijkelijk van gezien de tijden! Nu afwachten hoe het verbruik tijdens races is tov de concurrentie. Maar als je veel sneller bent zal op enkele circuits wellicht een extra stop gemaakt kunnen worden. We mogen ook niet vergeten dat enkele concurrenten er nog niet bij waren. Wie waar precies staat blijft onduidelijk, ook wat er precies getest is door de teams blijft afwachten.[/quote]

Klopt.. ik kan met nog 2001 herinneren met een Prost - Acer ( Ferrari ), die ging echt super in de tests.. maar in de Races ( waar de punten verdeeld worden ), was het niet veel speciaals.. dus blijft afwachten..

03-02-2010 18:47:53
Misjab
Gold Member

@lars: kan jij vertellen wat voor goed werk ferrari aan de motor heeft kunnen doen om hem opeens sneller dan de anderen te maken. ik dacht dat er een motor freeze was en dat er slechts kleine dingen aangepast mogen worden.... Dat zou toch geen groot verschil mogen maken? Hebben ze mee rmogen veranderen dan?

04-02-2010 03:03:00
2Fast4You
Senior Member

GEIIIIIIIIIL (shumacher fans niet te horen L O L)

dit is koren op de molen voor de heer shumi die heeft allang in de kop zitten waar de gebreken zijn zijn ervaring en zijn samenwerking met ros brauw zullen zeker vruchten afwerpen

Dit is 1 van de fenomenale dingen van shumacher f1auto optimaal krijgen


dit is alleen maar schumi op zijn best laat hem maar problemen hebben die lost hij wel op hehehe tis nu eenmaal niet zo maar de beste aller tijden


(alle andere zouden zich zorgen moeten maken maar ik als shumi van maak mij echt geen zorgen die komen er wel tis nooit anders geweest en voor minder doen ze het niet


dus al met al gezien van uit mijn ogen dit kan alleen maar beter gaan heerlijk de oprechtheid van braun ...geeft aan dat ze weten waar ze staan en geeft ook aan waar ze gaan staan

tot zover .....shumi fans still is dat ooit zo geweest !! dacht het niet

1 03-02-2010 19:19:03
millie
Bronze Member

Mooi stukje jongen, alleen vind ik je zinsbouw en interpunctie een beetje aan de wensen overlaten. Schumacher is goed maar kan ook geen wonderen verrichten. Zoals jij over hem praat slaap je waarschijnlijk met een realdoll van hem?

Ferrari eindelijk snel, al zijn het maar testen. Ik heb #OEPS# een jaar moeten wachten tot een Ferrari eens het snelste was. Zelfs in (het gewonnen) België waren ze niet het snelste. Forza Ferrari!

03-02-2010 19:23:23
Spark
Bronze Member

Alonso geeft zelf ook al aan dat er niet teveel naar de tijden gekeken moet worden. Vorig jaar dacht hij er ook goed voor te staan met Renault en kijk waar hem dat bracht...

De komende weken zal ook meer duidelijk worden, maar nog lang niet alles.

1 03-02-2010 19:51:15
millie
Bronze Member

Ja maar het is nog altijd beter om vooraan te staan dan achteraan. Alleen de teams weten waarschijnlijk de redenen. Ik neem aan dat elk team in deze drie dagen wel snelle runs heeft gereden om de systemen op de max te testen. Nou goed het bezorgt mij in ieder geval een goed gevoel. De auto ziet er weer mooi uit en ze staan al drie dagen bovenaan, wat een weelde!

03-02-2010 19:54:59
2Fast4You
Senior Member

jah sorry millie ik weet als ik enthousiast ben leggen de schrijf/leesregels
het loodje

ik zal proberen het voortaan idd een beetje aan te scherpen

ik heb gewoon zo een zin in de strijd ik hoop dat hij de hele trucken kast weer openend en minimaal een monaco actie uithaalt wat een kerel gewoon te gek om naar te kijken er is altijd wel wat dat de moeite waard is

en Clarkie als shumi fans weten wij dat hij gaat strijden zo een kerel is nooit verloren ..zou toch absurt zijn als hij zonder strijd de sterkste is neeeeen...dat zal zeeeer zeker met strijd gepaart gaan maar die strijd gaat hij winnen !!!

2 03-02-2010 21:01:35
brommer
Bronze Member

Sjonge..36.400 fans voor alleen maar een testsessie!
De Spanjaarden zijn van oudsher meer fan van MotoGP dan van F1, maar dit begint er ook op te lijken.

03-02-2010 21:38:25
Clarkie
Member

Ik kan alleen maar "amen" zeggen 2fast4you, wij denken en hopen hetzelfde :-D

03-02-2010 21:40:19
Insure
Silver Member

Ik heb ook het idee dat Ferrari er op dit moment echt beter voor staat als Mercedes. Er zit een bepaald patroon in en ik denk niet dat Ferrari alleen maar stints van een paar ronde heeft gereden. Natuurlijk kan het per circuit verschillen, maar ook Brawn geeft toe dat er nog wat werk moet worden gedaan.

Verder is het naief om te veronderstellen dat Schumacher in zijn eentje het gaatje wel even zal dichten. Daar gaat waarschijnlijk tijd over heen.

Ik verwacht wel dat Mercedes en Schumacher er in 2010 zullen staan, maar het begin is inderdaad nog niet fantastisch. Dat gaf Schumacher ook toe. Dat hij heel voorzichtig is.

1 03-02-2010 22:27:35
boogie
Bronze Member

Na de snelste ronde van ferrari heeft alonso nog 8 rondes afgelegd. Dus het is niet zo dat ferrari alleen maar heeft geprobeerd ronde tijden neer te zetten. En na 8 ronden ging alonso de pits in, hoeveel benzine er toen nog in zat weet je natuurlijk ook niet.

Al is dit niet het circuit om echt een duidelijk patroon van de kracht van de teams te geven (buiten dat tests weinig zeggen). Het circuit is erg bochtig en kort.

Ik durf nog niet te juichen in ieder geval, en er gaat het gerucht dat ferrari aan de f10b werkt. Welke om een nieuwe diffuser gebouwd zal worden. Deze diffuser is (mede)gemaakt door Giuseppe Azzollini welke tot het failliet van toyota de cfd (computer modellen) maakten voor toyota.

Ik ben benieuwd naar Jerez, kijken wat ferrari dan presteerd.

03-02-2010 23:42:33
JanTod
Silver Member

Ja Ferrari en vooral Alonso is supersnel. Voorlopig slaan ze het hards met het zwaard op het schild. Indrukwekkend, hoor. Maar voorlopig hebben ze ook slapende honden wakker gemaakt (voor zover ze sliepen) in plaats van ze zand in de ogen te strooien.
Ik ben altijd een Ferrarifan geweest, zeker toen Schumi erbij kwam, en ik ben blij, dat Alonso en Massa er staan. Beter, dan dat ze nu al zouden worstelen met een onwillige auto, zoals we het afgelopen jaar hebben gezien. Ik had van Alonso eigenlijk niet anders verwacht. Die wil zijn fans niet teleurstellen en hij laat zich in de kaart kijken. Maar 1 seconde is nog geen nekschot, hoewel het met die snelheid een grote afstand is. Het is voorlopig weer Alonso versus Schumacher. Ik blijf in Schumi geloven. Ze weten nu in Stuttgart, dat ze underdog zijn en ik ga er vanuit, dat er het een en ander gaat gebeuren bij Mercedes.
Dat het een mooi kampioenschap gaat worden, daar ben ik van overtuigd en ik denk, dat Red Bull tussen Ferrari en Mercedes in zal staan. Sauber staat er goed voor en dat bevestigt de suppremmatie van de Ferrarimotor. Die gaan ook hoge ogen gooien. Schumacher heeft er vier bijna 5 jaar over gedaan, om Ferrari kampioen te maken. Hij geeft zich nu 3 jaar met de BrawnMercedes en weet, dat er werk aan de winkel is. Hij heeft altijd gezegd, dat het hele team het moet doen. en daar valt nu wel wat te sleutelen. Ik ben heel benieuwd. Ze hebben zich verkeken op het uitlaatsysteem en dat zal eerst technisch opgelost moeten worden. Mercedes als team is nieuw in de F1 en die moeten nu zelf bouwen. Met Maclaren hebben ze ook wel eens de plank misgeslagen, omdat de auto faalde. Niettemin is Lewis kampioen geworden en zijn ze vorig jaar sterk teruggekomen. Het eerste gewin is kattegespin, zal ik maar zeggen.

Groetsels,

Jan Tod

1 03-02-2010 23:54:59
J-TuRismo
Gold Member

We zullen zien hoe Ferrari zich ontwikkelt, ze moeten wel snel zijn, ze hebben vorig seizoen alles op dit seizoen gegooid. Een ding is wel zeker: nu zien we dat er opeens weer tientallen Alonso-fans op deze site onder hun steen zijn gekropen en het op Schumacher gemunt hebben, om wat voor reden dan ook. Ferrari is weer snel, allejezus gelukkig ook, meer spanning meer strijd, maar kunnen die kansloze sneren richting Schumacher/Brawn achterwege blijven AUB?

04-02-2010 00:13:53
Mr_Hond
Gold Member

De langste stint die gereden is was volgens mij 17 rondjes.
Hoelang is deze baan?4.2 KM?
Er is nog niet eens 1 3de van een race lengte gereden.
Er is helemaal niks zinnigs op te maken uit de eerste test behalve welke auto je wel of niet mooi vind.
Iedereen laat zijn couruers eerst wennen en gaat nog lang niet volluit.
Ferrari is lekker bezig, maar wat zijn ze aan het testen?dat weet je niet, misschien is de Ferrari wel 40 kilo lichter dan de Mercedes van Schumacher.
Vergeet niet dat het verschil tussen volle en lege tank nu over de 100 kilo kan zijn!

0 04-02-2010 08:17:08
;