Menu
©

Britse pers valt over emigratie Lewis Hamilton

18 reacties | 5138x gelezen
06-12-2007 16:31

EvDelft |

Lewis Hamilton heeft nogmaals toegegeven, dat zijn beslissing om naar Zwitserland te emigreren hoofdzakelijk om belastingtechnische redenen is genomen.

Bron: FeedMeF1.com

De nieuwkomer bij McLaren werd pas geleden nog zwaar door de Britse pers bekritiseerd, omdat Hamilton bleef volhouden, dat hij naar Genève was verhuisd omdat hij het daar rustiger vond en om geen enkele andere reden. Maar afgelopen maand gaf de 22-jarige Brit toe, dat hij naar Zwitserland is gegaan omdat het belastingklimaat daar "duidelijk" voordeliger is.

Deze week werd Lewis wederom door de Britse media in een hoek gedreven, toen een journalist van de Daily Telegraph of zijn bezoek aan het Verenigd Koninkrijk telde voor de 90 dagen die hij in Groot Brittannië mag verblijven om de belasting te ontduiken.

(Om als een emigrant te boek te staan bij de Britse regering, mogen burgers die buiten het Verenigd Koninkrijk wonen maximaal slechts 90 dagen binnen de landsgrenzen verblijven om geen belasting te hoeven betalen, omdat dan het land waarheen de burger is geëmigreerd als thuisland wordt aangemerkt.)

Toen hem werd gevraagd of hij die 90 dagen aan het opmaken was deze week, antwoordde Hamilton: "Ja, en ik heb er eigenlijk al teveel opgenomen".


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Zielig verhaaltje ... zullen we nu eens negatief over Ferrari gaan praten

McLaren staat hier iedere dag negatief op de site en dat begint aardig vervelend te worden. Is het niet Alonso dan is het Hamilton en anders Ron Dennis.

2 06-12-2007 16:49:55
mhendriks
Bronze Member

en wie geeft hem ongelijk? als ik miljoenen zou verdienen en daarvan meer dan de helft naar de belasting zie gaan zou ik ook verhuizen....

06-12-2007 16:51:56

[color=FF0000]@ Spyker_F1:

Het is zo jammer dat je alleen maar negatief kan zijn. Het enige dat je doet is ofwel zinloze one-liners plaatsen, ofwel artikelen afkraken. En ik schrijf dit niet, omdat ik nou net dit stukje heb gepost. Kom eens met iets constructiefs!!! Dat wordt veel meer gewaardeerd dan dat gezever wat je steeds doet.[/color]

Ik begrijp, dat je McLaren-fan bent. So be it. Fijn, niets aan te doen... ;-) Maar feit is, dat er over Ferrari niets negatiefs te melden valt en dat het team van McLaren momenteel grossiert in de schandalen!

Als je zelf eens een stukje wil posten, ga gerust je gang!

06-12-2007 16:59:55

Maar, uhm, on topic dus.....

Ik geef hamilton groot gelijk te verkassen naar een land waar het belastingtechnisch voordeliger is dan Groot-Brittannië. Wie zou dat niet doen, veel topsporters doen dat tegenwoordig..... :-D

0 06-12-2007 17:40:21
bvonk
Moderator

Ik zie dit niet als een negatief verhaald over Mclaren/lewis. Wat maakt mij het nou uit waar en waarom een coureur woont. zolang het niet in mijn eigen stad is kom ik hem toch waarschijnlijk nooit tegen.

0 07-12-2007 17:31:50
Supermug
Silver Member

Het is eigenlijk dubbel. Het ligt eraan in wie zijn positie je je bevindt.
Ik begrijp Lewis want als je zo ongeveer de helft moet afstaan aan de belastingen (zoals iedeereen onder ons) en je hebt de middelen om er iets aan te doen. Wie houd u dan tegen.
Anderzijds verdient hij het grove geld wel in England en is het een beetje hypokriet om dan elders belastingen te betalen. Want zeg nu zelf, als je zoveel verdient maakt het toch niet uit dat je daar de helft van moet afstaan, hij houdt er nog genoeg over.

1 08-12-2007 20:24:26
Biertje
Gold Member

[quote]Want zeg nu zelf, als je zoveel verdient maakt het toch niet uit dat je daar de helft van moet afstaan, hij houdt er nog genoeg over.[/quote]

Dat maakt heel veel uit. Je werkt tenslotte zelf voor je geld, hoeveel je ook verdiend. En dan moet je daar zoveel van afstaan.

En wat gebeurt er met dat geld? Juist jah, niet veel goeds. Nou, dan wist ik het wel, dan ging ik ook zeker naar het buitenland wonen.
Het scheelt nog dat hij niet in Nederland woonde, want dan was hij waarschijnlijk al veel eerder vertrokken.

09-12-2007 19:09:31
;