Menu
©

De 7e van Williams

10 reacties | 2045x gelezen
12-01-2004 12:04

Beduc | BMW Williams is revolutionair bezig. Niet alleen de neus is ingrijpend veranderd maar nu ook de P84-motor wordt ingrijpend veranderd. In deze motor zit nu een nieuwe versnellingsbak geïntegreerd. Deze versnellingsbak heeft een versnelling meer tov. de motor van vorig jaar en heeft nu 7 versnellingen. Patrick Head vertelde autosport dat het belangrijk is een extra versnelling te hebben omdat de levensduur van de motor ermee verlengd kan worden. Het mooie van deze motor is ook nog dat er aërodynamisch voordeel gevonden is met deze nieuwe motor. Hij is kleiner dan de voorgaande.

Bron: gp2003.com


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

DeNak
Bronze Member

'K ben heel erg benieuwd waar Ford mee op de proppen komt. Het is toch echt een hele nieuwe start en de dominantie van bepaalde motoren is niet meer zo vanzelfsprekend.

0 12-01-2004 12:43:25
LaaF-One
Gold Member

Ook dit is weer een bewijs dat Williams op de goede weg is om voor de titel te gaan. Samen met McLaren gaan ze strijden om de titel.

Williams heeft al een mooie neus, al was het ff wennen, en nu ook nog de motor drastisch veranderd. Wat gaat er nog meer volgen?

Mocht Williams de titel halen, dan is het wel te hopen dat Montoya de titel haalt, en niet die teamgenoot van hem, anders hebben we weer een Schumacher als wereldkampioen..... :-(

Groeten,

Laaf

0 12-01-2004 12:51:51
Snake
Senior Member

Ziet er allemaal erg goed uit wat Williams van plan is in het komende seizoen, alhoewel ik toch twijfel of de neus nu wel een groot succes gaat worden, ook gezien de verschijning van verschillende sites (oa. f1racing.net) die zeggen dat het tot nu toe nog niet gewerkt heeft omdat het teveel drag gaf... maar goed, ik wacht vrolijk af en zou het geweldig vinden als het nu wel werkt...

Ciao, g

0 12-01-2004 14:00:43
Macho
Gold Member

Ik hoop dat alles zo goed werkt als ze zeggen.. Ik zou graag Montoya gekroond zien worden als de nieuwe wereldkampioen van 2004!

Schumacher heeft te kennen gegeven dat het wel goed zit met bridgestone.. hoop het voor hem want alles wat geen titel is, is voor Ferrari&Schumi een afgang!

Macho die denkt dat Hongarije 2003 een voorproefje was van wat komen gaat!!

0 12-01-2004 14:51:41
mrjopie
Silver Member

Nou, ja het is zeker belangrijk nu geworden! Ook omdat de motor langer mee moet gaan! Maar voorderest maakt het niet uit! Maar ik ben toch benieuwd of zon extra versnelling wel werkt!

1 12-01-2004 16:21:47
DethbangeR
Rookie

zo revolutionair vind ik het toch niet or...
ferrari en mclaren hebben ook zo'n versnellingsbak enja, hoe meer versnellingen des te meer ontlast je de motor

12-01-2004 17:25:32
Eraser
Silver Member

Er wordt nu veel gespeculeerd over de motoren.We zullen het bij de eerste race van het seizoen zien welke motor het hele weekeinde betrouwbaar is.

0 12-01-2004 18:40:57
Referee
Silver Member

Als het zo ontzettend belangrijk is, waarom komen ze er dan nu pas mee?

En motor en versnellingsbak zijn 2 verschillende zaken, dus wat er nu precies verkleint is .... ?

The verwarde Ref.

1 13-01-2004 13:52:38
Nereival
Silver Member

Williams lijkt inderdaad hard aan de weg te timmeren voor het nieuwe seizoen. Zo erg zelfs dat velen de andereteams al in een underdog positie plaatsen. En wellicht is dat wel terecht, maar we zijn natuurlijk ook nog maar aan het testen...In het voetbal worden er voor aanvang van het seizoen ook oefenwedstrijden gespeeld en doorgaans zeggen die dan achteraf ook ineens niet zo bijster veel.

En voor diegene die het voetbal niet met F1 willen vergelijken hoef je alleen maar even op Arrows te wijzen van een paar jaar terug...supersnel, maar tijdens de GPs ineens weer middenmoot

14-01-2004 18:27:48
;