De 7e van Williams

Gepost door: Beduc op 12-01-2004 12:04 2009x gelezen

BMW Williams is revolutionair bezig. Niet alleen de neus is ingrijpend veranderd maar nu ook de P84-motor wordt ingrijpend veranderd. In deze motor zit nu een nieuwe versnellingsbak geïntegreerd. Deze versnellingsbak heeft een versnelling meer tov. de motor van vorig jaar en heeft nu 7 versnellingen. Patrick Head vertelde autosport dat het belangrijk is een extra versnelling te hebben omdat de levensduur van de motor ermee verlengd kan worden. Het mooie van deze motor is ook nog dat er aërodynamisch voordeel gevonden is met deze nieuwe motor. Hij is kleiner dan de voorgaande.

Bron: gp2003.com


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: De 7e van Williams


DeNak
Re: De 7e van Williams
'K ben heel erg benieuwd waar Ford mee op de proppen komt. Het is toch echt een hele nieuwe start en de dominantie van bepaalde motoren is niet meer zo vanzelfsprekend.
Gepost op: 12/01/2004 12:43
LaaF-One
Re: De 7e van Williams
Ook dit is weer een bewijs dat Williams op de goede weg is om voor de titel te gaan. Samen met McLaren gaan ze strijden om de titel.

Williams heeft al een mooie neus, al was het ff wennen, en nu ook nog de motor drastisch veranderd. Wat gaat er nog meer volgen?

Mocht Williams de titel halen, dan is het wel te hopen dat Montoya de titel haalt, en niet die teamgenoot van hem, anders hebben we weer een Schumacher als wereldkampioen..... :-(

Groeten,

Laaf
Gepost op: 12/01/2004 12:51
Snake
Re: De 7e van Williams
Ziet er allemaal erg goed uit wat Williams van plan is in het komende seizoen, alhoewel ik toch twijfel of de neus nu wel een groot succes gaat worden, ook gezien de verschijning van verschillende sites (oa. f1racing.net) die zeggen dat het tot nu toe nog niet gewerkt heeft omdat het teveel drag gaf... maar goed, ik wacht vrolijk af en zou het geweldig vinden als het nu wel werkt...

Ciao, g
Gepost op: 12/01/2004 14:00
Macho
Re: De 7e van Williams
Ik hoop dat alles zo goed werkt als ze zeggen.. Ik zou graag Montoya gekroond zien worden als de nieuwe wereldkampioen van 2004!

Schumacher heeft te kennen gegeven dat het wel goed zit met bridgestone.. hoop het voor hem want alles wat geen titel is, is voor Ferrari&Schumi een afgang!

Macho die denkt dat Hongarije 2003 een voorproefje was van wat komen gaat!!
Gepost op: 12/01/2004 14:51
mrjopie
Re: De 7e van Williams
Nou, ja het is zeker belangrijk nu geworden! Ook omdat de motor langer mee moet gaan! Maar voorderest maakt het niet uit! Maar ik ben toch benieuwd of zon extra versnelling wel werkt!
Gepost op: 12/01/2004 16:21
DethbangeR
Gepost op: 12/01/2004 17:25
zo revolutionair vind ik het toch niet or... ferrari en mclaren hebben ook zo'n versnellingsbak enja, hoe meer versnellingen des te meer ontlast je de motor
Gepost op: 12/01/2004 17:25
Eraser
Re: De 7e van Williams
Er wordt nu veel gespeculeerd over de motoren.We zullen het bij de eerste race van het seizoen zien welke motor het hele weekeinde betrouwbaar is.
Gepost op: 12/01/2004 18:40
Referee
Re: De 7e van Beethoven
Als het zo ontzettend belangrijk is, waarom komen ze er dan nu pas mee?

En motor en versnellingsbak zijn 2 verschillende zaken, dus wat er nu precies verkleint is .... ?

The verwarde Ref.
Gepost op: 13/01/2004 13:52
Nereival