Menu
© Renault
Nieuws

Top 3 als doel voor Renault

10 reacties | 1196x gelezen
01-12-2018 11:15

ewald | Jerome Stoll, de vertrekkende Renault president, heeft de doelstelling voor volgend jaar bekend gemaakt voor het Formule 1 team.

Bron: Auto Hebdo

Het doel voor dit jaar was om dichterbij de top 3 te komen. Renault werd vierde dus die doelstelling is gehaald. Volgens de coureurs en officials hadden de prestaties en ontwikkeling beter gekund dit jaar.

Volgens Stoll heeft het team onderschat hoe moeizaam de weg kon worden nadat ze Lotus in 2016 gekocht hadden.

"Toen we Lotus kochten hebben de staat van het team onderschat. Er waren weinig investeringen gedaan en veel mensen waren al vertrokken. Dat het moeilijk zou gaan worden wisten we maar niet dat het zo moeilijk zou zijn. We hebben een enorme inspanning verricht om het team voor de toekomst te herstructureren."

"Cyril Abiteboul heeft het team een geweldige impuls gegeven. In 2016 eindigde we negende, in 2017 zesde en dit jaar als vierde, Volgend jaar gaan we voor het podium." Aldus Stoll


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

bengelke
Gold Member

Tot nu toe hebben ze elk jaar hun doel gehaald, hopelijk lukt da nu ook? Ik vraag me alleen af, waarom niet direct op de eerste plaats Mikke? De rest is toch ma waste of money

2 01-12-2018 11:29:31
Speedster
Bronze Member

Dat heet doorontwikkeling Bengelke

01-12-2018 13:12:38
bengelke
Gold Member

ze moesten de doorontwikkeling al direct maken, anders heben ze niet goed nagedacht over de motor

01-12-2018 19:18:10
f1stevie
Silver Member

het probleem is je bent dan idd 4de , maar je hebt 3 goede teams en daar achter heb je een enorm gat van een paar sec … dit krijg je niet zomaar dicht.

eerst moet je gat proberen dichten en dan moet je er nog over zien te komen, dat zie ik niet direct gebeuren

0 01-12-2018 15:46:47
Jan1947
Bronze Member

Renault is niet het enige team dat doorontwikkelt. Als je het gat wilt dichten of zelfs voorbij nummer drie wilt komen moet je sneller ontwikkelen dan de top drie. En dat gaat heel moeilijk worden.

0 01-12-2018 21:35:28
bvonk
Moderator

Als het ze gaat lukken dan is het waarschijnlijk ten kosten van Red Bull. Mercedes en Ferrari zullen niet snel terugvallen maar Red Bull zal volgend jaar afhankelijk zijn van Honda. En hoe goed die motor is zullen we volgend jaar pas echt weten.

0 02-12-2018 01:17:51
Misjab
Gold Member

Is een zeer logische doelstelling, zeker nadat ze zo netjes terugomhoog geklommen zijn tot de 4e plek. Ze zullen een mooie strijd hebben met racing point volgend jaar denk ik. Maar of ze echt ook 3e wordn hebben ze geheel NIET in eigen hand. Dat ligt compleet in handen van honda. Die moet namelijk wel een enorm wangedrocht van een motor gaan afleveren wil renault die dikke seconde op RB inlopen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Het zal ook moeilijk worden voor honda om iets te bouwen waarmee ze voor plek 1 of 2 kunnen gaan, maar dat gaat toch eerder gebeuren, dan iets wat een seconde langzamer is dan renault...

0 02-12-2018 09:31:38
Misjab
Gold Member

Is een zeer logische doelstelling, zeker nadat ze zo netjes terugomhoog geklommen zijn tot de 4e plek. Ze zullen een mooie strijd hebben met racing point volgend jaar denk ik. Maar of ze echt ook 3e wordn hebben ze geheel NIET in eigen hand. Dat ligt compleet in handen van honda. Die moet namelijk wel een enorm wangedrocht van een motor gaan afleveren wil renault die dikke seconde op RB inlopen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Het zal ook moeilijk worden voor honda om iets te bouwen waarmee ze voor plek 1 of 2 kunnen gaan, maar dat gaat toch eerder gebeuren, dan iets wat een seconde langzamer is dan renault...

0 02-12-2018 15:11:03
Misjab
Gold Member

Is een zeer logische doelstelling, zeker nadat ze zo netjes terugomhoog geklommen zijn tot de 4e plek. Ze zullen een mooie strijd hebben met racing point volgend jaar denk ik. Maar of ze echt ook 3e wordn hebben ze geheel NIET in eigen hand. Dat ligt compleet in handen van honda. Die moet namelijk wel een enorm wangedrocht van een motor gaan afleveren wil renault die dikke seconde op RB inlopen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Het zal ook moeilijk worden voor honda om iets te bouwen waarmee ze voor plek 1 of 2 kunnen gaan, maar dat gaat toch eerder gebeuren, dan iets wat een seconde langzamer is dan renault...

1 02-12-2018 15:11:21
f1stevie
Silver Member

vergeet bij deze ook Sauber niet, deze kunnen wel eens heel scherp uit de hoek komen,
het je het kleine broertje van Ferrari geworden , met het beste materiaal en niet te vergeten met kimi achter het stuur die nu geen hete druk meer voelt van Ferrari, kijk de periode bij lotus.. daar kon kimi losgaan zonder enige druk.... ik schrijf zeker Sauber voor volgend jaar niet af!

03-12-2018 10:09:08
;