6 reacties | 808x gelezen
28-10-2018 21:49
bvonk | Red Bull-coureur Max Verstappen wint de Grote Prijs van Mexico, gevolgd door Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen. Lewis Hamilton moet genoegen nemen met de vierde plek maar dat is genoeg om wereldkampioen van 2018 te worden.
Bron: Formule1nieuws.nl
Bij de start komen Verstappen en Hamilton beter weg dan Ricciardo, hierdoor komt Verstappen na de eerste bocht aan de leiding van de race met direct daarachter Lewis Hamilton en Daniel Ricciardo. Na tien rondes gaan de eerste wagens naar binnen voor de bandenwissel maar in de top van het veld verandert er nog niets. De banden bij Mercedes slijten erg snel en hierdoor verliest Hamilton twee plekken aan Ricciard en Vettel. Even later gaat ook Räikkönen voorbij aan zowel Bottas en Hamilton.
Na de tweede stop slaat de pech weer toe bij Ricciardo, hij zet zijn wagen langs de baan met een kapotte motor. Verstappen die aan de leiding rijdt vraagt of het nodig is om zijn motor lager te zetten en dat doet Red Bull. Even later komt de Nederlander als winnaar over de finishlijn. Gevolgd door de Ferrari's van Vettel en Räikkönen.
Uitvallers: Fernando Alonso, Carlos Sainz, Sergio Perez en Daniel Ricciardo.
GP Mexico 2018 - Autódromo Hermanos Rodríguez |
Pos | Nr | Coureur | Team | Ronden | Tijd | Grid | Punten |
1 | 33 | Max Verstappen | RED BULL RACING TAG HEUER | 71 | 1:38:28.851 | 2 | 25 |
2 | 5 | Sebastian Vettel | FERRARI | 71 | +17.316s | 4 | 18 |
3 | 7 | Kimi Räikkönen | FERRARI | 71 | +49.914s | 6 | 15 |
4 | 44 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 71 | +78.738s | 3 | 12 |
5 | 77 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 70 | +1 lap | 5 | 10 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | RENAULT | 69 | +2 laps | 7 | 8 |
7 | 16 | Charles Leclerc | SAUBER FERRARI | 69 | +2 laps | 9 | 6 |
8 | 2 | Stoffel Vandoorne | MCLAREN RENAULT | 69 | +2 laps | 15 | 4 |
9 | 9 | Marcus Ericsson | SAUBER FERRARI | 69 | +2 laps | 10 | 2 |
10 | 10 | Pierre Gasly | SCUDERIA TORO ROSSO HONDA | 69 | +2 laps | 20 | 1 |
11 | 31 | Esteban Ocon | FORCE INDIA MERCEDES | 69 | +2 laps | 11 | 0 |
12 | 18 | Lance Stroll | WILLIAMS MERCEDES | 69 | +2 laps | 17 | 0 |
13 | 35 | Sergey Sirotkin | WILLIAMS MERCEDES | 69 | +2 laps | 19 | 0 |
14 | 28 | Brendon Hartley | SCUDERIA TORO ROSSO HONDA | 69 | +2 laps | 14 | 0 |
15 | 20 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 69 | +2 laps | 16 | 0 |
16 | 8 | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | 68 | +3 laps | 18 | 0 |
NC | 3 | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING TAG HEUER | 61 | DNF | 1 | 0 |
NC | 11 | Sergio Perez | FORCE INDIA MERCEDES | 38 | DNF | 13 | 0 |
NC | 55 | Carlos Sainz | RENAULT | 28 | DNF | 8 | 0 |
NC | 14 | Fernando Alonso | MCLAREN RENAULT | 3 | DNF | 12 | 0 |
It’s a fifth career win and back to back triumphs for @Max33Verstappen in Maxico! ???????????? #MexicoGP pic.twitter.com/78rYn646D4
— Red Bull Racing (@redbullracing) 28 oktober 2018
❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯
Reacties
Fantastisch voor Max. Wat mij opvalt is dat hij twee sets nieuwe banden (supersofts) tijdens de race beschikbaar had en dat Lewis GEEN nieuwe banden had. Hij wisselde steeds naar gebruikte banden. Mijn gevoel zegt dat je het niet goed doet als je al je nieuwe banden tijdens de training en kwalificatie gebruikt en je voor de race alleen maar gebruikte banden tot je beschikking hebt. Dus ik denk ook dat ze dat bij RedBull heel goed doen en dat dat mede bijdraagt tot het succes van Max.
Erg sterke overwinning, weer eentje er bij! Heb nog mijn twijfels over volgend jaar maar de combinatie Max, Red Bull en Honda gaat zeker zeker een goede worden.
Jammer van Alonso, had het goed kunnen doen. Dat laat Vandoorne wel zien die er eindelijk ook weer goed bij zat. Het is nu echt over voor Brendon Hartley, starte van P14 en kwam met de wagen die hij altijd wilde niet verder dan P14 terwijl Gasly van P20 naar P10 ging.
mooie overwinning voor Max mooi strak gereden en een mega start!
je zag dat LH heel zachtjes reed om zo zijn titel veilig te stellen...
wederom spijtig voor Riccardo en een podium plaats weg!
wat is dat toch met de Renault motor? de ene wint ermee , maar er waren 4 uitvallers en 3 daarvan waren met de Renault... vreemd
Je kan de uitval van Alonso niet aan de motor wijten. Stuk bodywork van Ocon in de koelopening, radiator kapot.
Wat zien die banden eruit na afloop van de race.Wie het beste met de banden om kan gaan,wint tegenwoordig.Je zit met angst en beven op een klapband te wachten,zoals bij Ferrari pas gebeurde.
Een hele mooie van Max en een nieuw record. Nog nooit eerder heeft iemand 5 gp’s gewonnen zonder op pole te staan. Jammer van Ricciardo, die slaapt vast slecht over zijn keuze voor 2019 wat een troep die Renault motoren.