Menu
© Toro Rosso
Nieuws

Abiteboul: "Niveau Honda zelfde als die van ons"

7 reacties | 1662x gelezen
12-10-2018 08:00

ewald | Een bezorgde Cyril Abiteboul ergkend dat de Honda motor momenteel op hetzelfde niveau zit als Renault.

Bron: Formule1nieuws

De Spec3 versie van de Honda motor kreeg er een 0,5 seconde bij. Hiermee is de powerunit zelfs sneller dan die van concurrent Renault.

"Honda is terug. Het niveau van Honda is hetzelfde als die van ons. We moeten uitkijken dat we niet achter blijven op de ontwikkeling van de motoren van de andere leveranciers het komende seizoen."

"Ik maak me zorgen over de grote hoeveelheden geld welke in de motorwereld rondgaan in de Formule1. Dat Honda zo snel gegroeid is komt door het grote budget wat ze kunnen besteden."

Ik hoop niet dat er een tijd komt dat een leverancier af moet haken om financiƫle redenen. De formule1 kan het zich niet permitteren dat er een motorleverancier afhaakt."Aldus Abiteboul


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Speedster
Bronze Member

Had meer gedaan met de input van RB ....ipv de schuld afschuiven.

2 12-10-2018 08:28:55
bulletje51
Rookie

Abiteboul zegt: Ik hoop niet dat er een tijd komt dat een leverancier af moet haken om financiƫle redenen. De formule1 kan het zich niet permitteren dat er een motorleverancier afhaakt."Aldus Abiteboul

Als er eentje afvalt, dan zou dat Renault wel eens kunnen zijn. De F1 zal daar denk ik niet om treuren.

12-10-2018 08:41:07
F1Fan76
Moderator

Ik verwacht ook dat Renault verder afzakt in 2019. RedBull is de meetlat voor Renault, dat heeft Abiteboul zelf ook gezegd nadat bekend werd dat RedBull voor Honda had gekozen. Daniel Ricciardo zal zich nog wel eens achter de oren krabben of hij de juiste keuze heeft gemaakt.

12-10-2018 14:08:28
Jan1947
Bronze Member

Hij is nu al bezig om zich in te dekken!!!!

0 12-10-2018 16:49:54
F1critic
Senior Member

Als Abiteboul net zoveel energie steekt in het verbeteren van team Renault als hij doet met reageren op elk bericht over hun motor in vergelijking met bijvoorbeeld Honda dan zou Renault zowat op de eerste rij moeten starten....

0 13-10-2018 10:50:50
Geeke
Silver Member

Ik bespeur een anti Renault houding bij velen hier, waarschijnlijk om dat "onze" Max volgend jaar met de Honda rijdt. Feit is wel dat Renault thuis hoort in de F1. Honda met heel hun budget komt.niet verder dan Renault, als je met veel meer geld.hetzelfde voor mekaar krijgt heb je in principe een lager niveau. Daarbij ben Ik eens met een budget plafond, anders krijgen we weer enorme dominanties wat behoorlijk saai is.

1 13-10-2018 12:53:11
cajos
Bronze Member

Wat betreft enorme dominantie's zal er niet veel veranderen, wat Honda dit jaar aan verbeteringen aan de motor heeft doorgevoerd is echt geweldig en ik denk er dat volgend jaar er nog wel wat kan worden verbeterd zodat Honda volgend jaar dichter bij de top komt dan de Fransen met hun Renault motor.

13-10-2018 15:46:22
;