Menu
© Pirelli
Nieuws

Vettel wil praten met Verstappen

7 reacties | 1119x gelezen
09-10-2018 07:53

ewald | Sebastian Vettel is even klaar met Max Verstappen.

Bron: Formule1nieuws

In de afgelopen Grand Prix probeerde Vettel Verstappen in de halen in de Spoon bocht. Deze actie ging iets enthousiast met als gevolg dat hij spinde. Vettel geeft Verstappen hiervan de schuld.

Sebastian Vettel heeft het weer even gehad met Max Verstappen. De Duitser probeerde de Nederlander gisteren tijdens de Grand Prix van Japan in te halen in de Spoon bocht, maar deed dat iets te enthousiast en spinde. Volgens Vettel ligt de schuld echter bij Verstappen.

"Ik was niet van plan om hem te raken. Hij stuurde zijn auto verder naar de binnenkant toe en remde. Het is niet de eerste keer dat hij dat doet. Ik kan helaas geen kant meer op." Aldus Vettel

Vettel baalt ervan dat zijn inhaalactie met Verstappen wederom problemen opleverde. Alle andere coureurs welke ik inhaalde ging zonder problemen. "Ik wil niet met modder gooien in de pers. Zou graag met hem in gesprek gaan en het één op één uitpraten."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Speedster
Bronze Member

Misschien een keer in de spiegel kijken Bettel. Niet elk punt op het circuit of elk moment is de juiste. Het is geen mclaren of williams die je wil inhalen. Op de rechte stukken is ferrari sneller en sterker...niet in de bochten. Frustraties vieren weer hoogtij bij vettel lijkt me.

0 09-10-2018 08:45:01
bulletje51
Rookie

Meneer Vettel accepteer eens een keer dat je in deze situatie fout zat en geef Max daarvan niet de schuld. Het liefste gaf hij vorig jaar Max ook de schuld dat Max in de sandwich werd genomen door de Ferrarie's .

0 09-10-2018 10:11:38
Jan1947
Bronze Member

Even terug naar de befaamde regenrace in Brazilie, waar Max Sebastian op "stevige wijze" inhaalde en hem een beetje op het gras drukte. De reactie van Vettel na afloop was:" Ik begrijp niet dat Max dat in die bocht deed. Hij was veel sneller en als hij even gewacht had had hij mij probleemloos in kunnen halen!". Het inzicht wat hij toen van Max verlangde heeft Sebastian blijkbaar zelf niet!!

0 09-10-2018 11:11:41
dickyduks
Silver Member

vettel heeft oogkleppen op als hij aan het rijd is iedreen moet verplicht aan de kant voor hem zodat hij iedreen makkelijk voorbij kan. wordt toch weer is tijd dat vettel leerd hoe haal ik iemand in tijdens het racen zonder te botsen. het is wel heel makkelijk iemand anders de schuld geven tewijl hij het zelf doet.

0 09-10-2018 11:21:15
Jan1947
Bronze Member

Jack Plooy hoorde bij het bekende vierkantje een Engelse reporter zeggen: "A desperate move from a desperate man". Wat mij betreft de spijker op z'n kop !!!!!

0 09-10-2018 11:21:32
vnons
Senior Member

Ook dit is weer een reactie die je kon verwachten van Vettel , als je de commentaren van de Duitse journalisten leest dan geven ook die Vettel gewoon de schuld van deze aanrijding en noemen het een kereltje ongeduld , en dat was precies waarom het misging ... hij had even moeten wachten en dan op het rechte stuk met DRS er voorbij .
Maar Vettel is het met de Duitse pers natuurlijk ook niet eens en blijft naar Max wijzen omdat hij weet dat die onder een vergrootglas ligt en voor hem dus een makkelijk slachtoffer is ....
ik lees net : zelfs in Italie branden ze Vettel af , wie is er nou fout ?

0 09-10-2018 15:05:26
F1critic
Senior Member

Beetje jammer dit van Seb, hij maakt inderdaad misbruik van het vergrootglas waaronder Max is geplaatst (terecht of onterecht laat ik in het midden)
Hier was het toch echt een gevalletje wishfull thinking om er van uit te gaan dat Max wel op de rem zou trappen om Vettel voorbij te laten! Heel eerlijk vind ik zelfs dat ook Charlie Whiting de bril eens moet schoonmaken, als Max 5 seconden krijgt (terecht hoor, hij kwam gevaarlijk terug op de baan) dan had Sebastiaan deze straf ook gerust mogen krijgen. Ook hier word mijns inziens met 2 maten gemeten.

Verder kan ik mij in het begin van de carriere van Seb diverse incidenten voor de geest toveren waarin hij zich zelf ook zeker niet aan de nu door hem bedachte regeltjes hield.

Frustie reactie van een frustie kereltje....

0 09-10-2018 15:26:46
;