Menu
© Ferrari
Nieuws

Officieel: "Raikkonen naar Sauber"

12 reacties | 1210x gelezen
11-09-2018 10:49

ewald | Kimi Raikkonen maakt dit seizoen nog of bij Ferrari maar gaat vanaf het volgende seizoen naar Sauber.

Bron: Ferrari

Ferrari heeft bevestigd dat de 38 jarige Fin vertrekt.

Raikkonen zou voor minimaal twee jaar naar Sauber gaan. Hij heeft getekend voor het seizoen 2019 en 2020. Dit is niet de eerste keer dat hij gaat rijden voor Sauber. In zijn eerste jaar in de Formule1, 2001, was dit ook al het geval.

Wie de opvolger gaat worden van Raikkonen bij Ferrari is nog niet bekend gemaakt. Maar het lijkt erop dat het Charles Leclerc in het stoeltje plaat gaat nemen naast Sebastian Vettel. Leclerc rijdt nu voor Sauber en het lijkt er dus op dat ze van stoeltje gaan wisselen.



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

J-TuRismo
Gold Member

Mooi dat Raikkonen nog even voor de sport behouden blijft. Het is een coureur die wat toevoegt en natuurlijk na het vertrek van Alonso volgend jaar nog maar 1 van de 3 wereldkampioenen op de grid zal zijn.

0 11-09-2018 11:04:38
bengelke
Gold Member

Djuu, ik had gehoopt dat stoffel na Sauber kon gaan

4 11-09-2018 12:15:31
bvonk
Moderator

Misschien naar Ferrari? Daar is nu een plekje vrij ;-)

Zal wel een stunt zijn maar vrees dat het toch lastig jaar worden voor Stoffel.

11-09-2018 12:25:25
Speedster
Senior Member

Hoezo plekje vrij? Le cler gaat daar naar toe.

11-09-2018 13:01:59
bvonk
Moderator

Klopt maar was nog niet (Officieel) bekent bij mij toen ik die reactie gaf.

11-09-2018 23:12:34
Sicko
Gold Member

Hoe jammer is het dat zo'n oude rijder nog eens twee jaar een plek gaat innemen van een jonge hongerige rookie. Ik vind het een teleurstellend bericht. Het is niet zo knap om Vettel te koeieneren. Dat kan Stroll ook in een Ferrari.

12-09-2018 20:23:27
JanTod
Silver Member

Wow. Verrassing. Met alles wat er bij Sauber/AlfaRomeo in de pijplijn zit, kon dit wel eens een doorbraak voor Sauber worden. Na alle goede resultaten dit jaar zit er nog geen slijtage op het rijden van de Iceman. Slechte mensen gaat het altijd goed.

Groetsels,

Jan Tod

0 11-09-2018 13:05:05
f1stevie
Silver Member

sorry ik ben een kimi fan en ik vind dit een serieuze AFGANG
kimi geeft alles gehad wat hij wilde , geeft hopen geld verdiend en geeft dit zeker niet meer nodig!
je word op je 38ste van een topteam naar een staartteam gedropt... ik zou meteen bedanken wat het ook oplevert aan geld, ga desnoods terug naar de WRC ofzo... maar dit vind ik echt te min voor woorden, na jaren vooraan in de top te rijden ma je nu gaan vechten om P10 al verwacht ik dat the iceman tot veel in staat is als hij vrij gelaten word ( zie bij lotus)

0 11-09-2018 18:43:30
Mathon
Bronze Member

Ik heb hier een theorie over:
Ferrari is er normaalgesproken het team niet naar om zo'n onervaren rijder in hun team te zetten. Maar andere teams promoveren jonge rijders en ze voelen dat ze mee moeten maar twijfelen.
Dus wat doen ze: ze parkeren Kimi met een zak geld bij Sauber en geven Leclerc een kans. En zou Leclerc het niet kunnen waarmaken wisselen ze Kimi weer snel terug met Leclerc.
Zo geven ze Leclerc zijn kans en houden Kimi als vangnet achter de hand.
Wat denken jullie van die theorie?

2 11-09-2018 20:59:36
bvonk
Moderator

Denk dat het wel een beetje waar is. Maar Kimi gaat voor 2 jaar naar Sauber, als er echt twijfels over Leclerc zijn hadden ze beter 1 jaar kunnen doen. Aan de andere kant zou Sauber natuurlijk niet lastig doen als ze Kimi toch weer terug willen. Hoop dan eigenlijk dat Kimi dan nee zegt, anders is hij wel erg de speelbal van Ferrari.

11-09-2018 23:28:44
Michel_57
Senior Member

Droomde vannacht dat Seb zijn been brak en out was voor de rest van het seizoen, Kimi werd kampioen en Ferrari op de knieen ; Kimi aub blijf.. lol