Menu
© Red Bull
Nieuws

Officieel: Daniel Ricciardo naar Renault

8 reacties | 2205x gelezen
03-08-2018 12:37

F1Fan76 | Bijna iedereen had verwacht dat Daniel Ricciardo bij Red-Bull zijn contract zou gaan verlengen, maar vandaag is bekend geworden dat de Australiër naar het fabrieksteam van Renault vertrekt.

Bron: motorsport-total.com

Volgens informatie zou de deal inmiddels rond zijn. Daniel Ricciardo verrast zowel vriend als vijand met deze overstap. "Dit was een van de moeilijkste beslissingen die ik tot dusver in mijn carrière heb moeten maken", reageert Ricciardo. "Maar ik vind dat het tijd is voor een frisse, nieuwe uitdaging. Ik realiseer me dat er veel moet gebeuren voordat Renault op het hoogste niveau kan meedoen, maar ik ben onder de indruk van de progressie die er in slechts twee jaar tijd is geboekt.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Nafta
Senior Member

https://redbullracing.redbull.com/article/daniel-leave-team

0 03-08-2018 14:30:09
Jeffrey155
Quite a regular

Opmerkelijke switch. Ik hoop wel voor Daniel dat Renault volgend jaar wat meer klaar kan spelen dan dat ze nu doen, anders zal dit een significante stap terug zijn voor hem. Alhoewel; misschien weet Daniel natuurlijk meer dan dat wij weten, toen Lewis naar Mercedes ging in 2013 verklaarde ook iedereen hem voor gek.

0 03-08-2018 15:08:26
Geeke
Silver Member

Goede beslissing, het is uiteindelijk een kwestie van de juiste stap op de juiste momenten maken. Alonso b.v. is daar niet geweldig in. Red Bulk gokt op Max, Renault heeft potentie om te groeien tot een topteam, samen met hopelijk Hulkenberg hebben ze mijn sympathie. RB zal tijd nodig hebben te wennen aan de Honda, Renault blijft ondertussen ook groeien. Leuke nieuws dit. Vraag nu is, wie neemt zijn stoeltje over?

1 03-08-2018 16:26:23
McLovin
Quite a regular

Als Renault zo doorgaat met die motoren, gaat dat nooit een top team worden.
Waarschijnlijk zal Sainz terugkeren naar Red Bull. Ik geloof niet dat er echt andere kandidaten zijn uit de talentenpoule van Red Bull...

03-08-2018 16:57:25
KawaEd
Senior Member

Goede beslissing, ik denk dat renault het de komende jaren beter gaat doen dan Honda......middenmoter?....daar is hij voor om dat te veranderen, stabiliteit, planning en doordachtzaamheid van Renault.....toekomstgericht werken.......RedBull goes down.....

0 03-08-2018 17:17:23
f1stevie
Silver Member

het 1ste wat mijn opkomt is, gaat hij Allonso achterna?

aan de andere kant begrijp ik zeker zijn beslissing, red-bull geeft aangegeven om op max te gokken en een wagen rond max te bouwen, Ricciardo geeft meer talent om zich zomaar als 2 de rijder te figureren, dat zijn keuze naar Renault gaat is opmerkelijk te noemen, zeker dat hij weet wat de motor kan en vooral niet kan ( na zijn 10 jaar ervaring bij red-bull)

aan de andere kant is zijn keuze voor Renault wel te begrijpen, bij Renault word hij zoiezo 1ste rijder, mocht hij naar b.v Mercedes gegaan zijn , was dat in dienst voor Lewis, bij Ferrari in dienst voor Vettel, nu kan hij zijn gangetje gaan bij Renault en dit zou wel eens goed kunnen uitpakken!

0 03-08-2018 17:41:37
Garfield
Senior Member

De toekomst is aan de fabrieksteams. En dat weet Red Bull, zodat ze volgend jaar met Honda in zee gaan. Renault wordt het derde succesvolle fabrieksteam naast Mercedes en Ferrari. Niet gek dat Daniel hetzelfde denkt om ook naar dat fabrieksteam te gaan.

0 04-08-2018 11:43:07
Speedster
Senior Member

Ben zeer benieuwd hoe de Hulk zich verhoud tot Ricciardo. Goed rijders duo.

0 04-08-2018 15:27:10
;