Menu
© Ferrari
Nieuws

Hamilton: "Ik heb mijn twijfels over Ferrari"

7 reacties | 1647x gelezen
08-07-2018 23:09

ozzyexowaw | Lewis Hamilton heeft na de grote prijs van Engeland uitgehaald naar het team van Ferrari.

Bron: BBC

De Brit Lewis Hamilton werd vlak na de start in de derde bocht aangetikt door de Fin Kimi Räikkönen. Ondanks het tijdverlies die Hamilton opliep en dankzij twee safetycars slaagde Hamilton er alsnog in om tweede te worden. Räikkönen werd ondanks een tijdstraf van tien seconden derde.

„Ik zou dit een interessante tactiek willen noemen. Dit is al de tweede keer in drie races. Ik ga nu echt twijfelen of ze dit niet bewust doen”, aldus Hamilton, verwijzend naar de grote prijs van Frankrijk. Toen was het Vettel die met Valtteri Bottas ruzie maakte.

Ook de teambaas van Mercedes, Toto Wolff, krijgt zo zijn twijfels: „Het is of opzettelijk of incompetentie.” aldus Wolff tegenover de Engelse pers.



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

F1Fan76
Moderator

Logische denkwijze. Al denk ik persoonlijk niet dat er enige opzet in het spel is. 2 x ram bam door Ferrari op Mercedes in 3 races zet natuurlijk wel vraagtekens. Opzet of niet, in beide gevallen heeft Ferrari er wel baat bij gehad.

0 09-07-2018 01:44:32
KawaEd
Senior Member

Ferrari zal dit seizoen alles wat net buiten de grenzen ligt opzoeken.....opzet?....het lijkt er verdacht veel op. De druk van Marchionne is enorm want wederom geen WK voor Ferrari ondanks de enorme ingepompte geldberg is ondenkbaar!....Er zullen nog wel wat "truukjes" uitgehaald worden. Ook Mercedes zal dat besef hebben en zal de bal dan terugkaatsen,
Wanneer aan het licht zou komen dat Ferrari idd vuil spel zou spelen dan moeten ze verbannen worden uit de sport.

1 09-07-2018 06:23:58
madmax
Senior Member

de anti-Ferrari sentimenten op dit forum zijn toch altijd weer lachwekkend.
Gemiddled genomen rijdt iemand zijn voorvleugel kapot op de achterkant van een auto , maar als Raikkonen dat doet is het in eens een sabotage actie?
Laat me niet lachen.
Als je graag aan complottheorieen doet, wat dacht je van deze: Waarom moest de echte safetycar de baan op bij beide incidenten? Een VSC was voldoende geweest.. Alle auto's stonden behoorlijk ver naast de baan. Maar het was voor Hamilton wel erg voordelig... Thuisvoordeel?

09-07-2018 07:25:49
Misjab
Gold Member

Ik sluit me aan bij madmax,is complete onzin te denken dat ferrari dit expres doet. Zeker verleden race, waarom zou vettel als kampioenskandidaat, dat doen bij een bottas, die al niet meer echt meestrijd.? Dit is gewoon racen en dan gebeuren die dingen..

0 09-07-2018 10:45:32
RuudK
Silver Member

Je herkent grote kampioenen aan hoe ze omgaan met verlies. Verliezen hoort nu eenmaal bij sport. Lewis en Mercedes laten goed zijn uit wat voor hout ze gesneden zijn. Trieste vertoning wat mij betreft. En Lewis is een geweldige coureur als alles zijn kant op valt. Maar net als Vettel gelijk klagen en andere de schuld geven als er iets mis gaat.

En Lewis mag überhaupt niet klagen. Raceleiding heeft er alles aan gedaan om hem op het podium te krijgen. De safety cars hadden virtuele safety cars moeten zijn en dan had de 2e plek buiten bereik geweest. Net als de klucht rond banden. Mercedes klaag en banden worden aangepast, ander team klaagt en er gebeurd niets.

0 09-07-2018 12:21:34
KawaEd
Senior Member

En de pro-Ferrari sentimenten zijn er niet minder om.....triest....mijn verhaaltje was suggestief maar wordt op dit forum door pro F. gezien als een mening met inhoudelijke waarheid.....goed lezen is een kunst!

0 09-07-2018 12:44:20
bvonk
Moderator

Kan het gevoel net na een thuisrace wel een beetje begrijpen. Heb ook niets met Ferrari dus als ik ze ergens van kan beschuldigen dan zal ik dat doen maar dit was gewoon een race incident zoals zo vaak bij de start.

Inmiddels is Hamilton terug gekomen op zijn woorden, hij denk niet meer dat er iets achter zit en heeft het uitgesproken met Kimi en zijn excuses geaccepteerd.

0 09-07-2018 17:08:05
;