Menu
© Formule1nieuws.nl
Nieuws

Update: Startopstelling Grote Prijs van Canada 2018

10 reacties | 1254x gelezen
09-06-2018 22:17

bvonk | Morgen begint om 20:10 de race van de Grote Prijs van Monaco, hier is alvast de startopstelling te zien.

Bron: Formule1nieuws.nl



Romain Grosjean heeft geen tijd neergezet in de kwalificatie, bij het uitrijden van de pit straat plofte zijn Ferrari powerunit.

Update: Bij Pierre Gasly zijn er wat motor onderdelen vervangen en de Toro Rosso-coureur moet daardoor achteraan beginnen. Nog voor Romain Grosjean want die had helemaal geen tijd staan in de kwalificatie.



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Geeke
Silver Member

Heeft Ricciardo geen gridstraf(fen)? Laten we hopen dat slome Bottaa op zijn minst iets probeert, anders trekt Vettel gelijk een gat binnen een paar rondes..

4 09-06-2018 22:25:30
bvonk
Moderator

Nu je het zegt staat mij ook zoiets bij, maar dit weekend eigenlijk nog niets van gehoord en staat ook niets op de officiële F1 site. Wacht dus nog even af en zo nodig pas ik het aan.

10-06-2018 02:35:22
F1Fan76
Moderator

Inderdaad, laten we hopen dat Bottas Vettel bij de start kan pakken, anders krijgt die kl00thommel van een Vettel de GP mooi in zijn schoot geworpen. Ik gun iedere coureur een overwinning met uitzondering van Vettel!

10-06-2018 08:27:29
Sicko
Gold Member

Ricciardo heeft geen gridstraf omdat de "MGU-K" die in Monaco problemen gaf niet defect bleek maar alleen verkeerd aangesloten. Dus die kunnen ze gewoon gebruiken.

10-06-2018 09:12:59
Nafta
Senior Member

Grote kans dat max bottas gelijk bij de start pakt want die is niet scherp genoeg

10-06-2018 12:51:47
Sicko
Gold Member

Ik hoop dat na de start alles goed de eerste bochten doorkomt en dat zich een echte race ontvouwd.

Niet opvallend meer maar toch het vermelden waard, is dat Hulkenberg zich weer vóór Sainz heeft gequalificeerd. Hiermee wordt aangetoond dat Sainz hooguit terug naar Toro Rosso zou kunnen, maar dat Red Bull er heel verstandig aan zou doen hem niet in het "eerste team" te plaatsen.

1 10-06-2018 09:18:19
Geeke
Silver Member

Ik begrijp niet waarom Hulkenberg niet door de topteams wordt overwogen. Fingers crossed voor een vermakelijke zondagavond.

10-06-2018 10:39:32
Nafta
Senior Member

Ik hoop dat lewis hamilton zichzelf eraf rijd. Wordt es een keer tijd dat dit over het paard getrokken figuur die nog nooit een slechte of middelmatige auto onder z'n reet heeft gehad es flink op z'n neus krijgt. En ik wordt helemaal niet goed van olaf mol die hem vaak bewierookt.
Ik ben benieuwd was charles leclerc gaat doen wat die valt me erg op in positieve zin.

2 10-06-2018 12:51:08
Speedster
Senior Member

Ik hoop het niet. Ik hoop dat Ham niet langs Max komt en max hem zijn skills laat zien ;-)

10-06-2018 18:18:04
Sicko
Gold Member

@Nafta
Ik hoop juist dat Hamilton (en ook Vettel) blijft rijden. Dan gaat hopelijk ook het besef in de F1 doordringen dat het de compleet verkeerde kant is opgegaan. Dat als je maar poleposition in de qualy scoorde je (en je kwam goed weg in de race zelf) je de wedstrijd makkelijk kon winnen door gebruik te maken van een talent dan wel afwijking van een rijder die vrijwel bijna autistisch (nee, nee beslist geen belediging van de autisten onder ons) hun rondjes in vrij verkeer kunnen doen.

Je merkt het al aan Hamilton en Vettel als achterblijvers zich op een ronde moeten laten zetten. Het meest foute daaraan is ook nog dat ze dan DRS gebruiken. En dat de F1 dat dan ook nog prominent in beeld gaat brengen. En het gemekker van de miljoenen verdienende rijders als ze op achterblijvers stuiten is echt stuitend. Laat ze er maar voor rijden zonder DRS enz.

10-06-2018 18:21:47
;