Menu
© Mercedes
Nieuws

Lewis Hamilton wint knotsgekke race in Azerbeidzjan

20 reacties | 1301x gelezen
29-04-2018 17:21

bvonk | Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft de grote prijs van Azerbeidzjan gewonnen. De Brit wist optimaal te profiteren van een fout van Sebastian Vettel en een lekke band bij zijn teamgenoot Valtteri Bottas.

Bron: Formule1nieuws.nl

De race zat verder vol met actie, net na de start ging het al fout bij Kimi Raikkönen en Esteban Ocon waardoor de Force India-coureur in de muur belande. Ook Sergey Sirotkin en Fernando Alonso raken elkaar met het gevolg dat de Williams coureur uitviel, Alonso weet nog knap met maar 2 volle banden de pitstraat te bereiken en gaat na een tijdje weer de baan op.

De Red Bull-coureurs hebben een paar mooie gevechten met elkaar waarbij het Daniel Ricciardo na een paar pogingen lukt om Max Verstappen in te halen. Even daarna maken ze beide een pitstop en dan is het toch weer de Nederlander die voor Ricciardo de baan op komt. De Australiër probeert in bocht een om Verstappen nog een keer in te halen maar dat gaat helemaal fout en beide Red Bull wagens vallen uit.

Na weer een safety car situatie gaat de race verder. Sebastian Vettel probeert meteen de leiding terug te pakken van Valtteri Bottas maar verremt zich en valt terug naar de derde plek. Even later gaat het ook fout voor Valtteri Bottas, hij krijgt een klap band en moet de leiding overgeven aan zijn teamgenoot Lewis Hamilton.

GP Azerbeidzjan 2018 - Baku City Circuit

PosNrCoureurTeamRondenTijdPunten
144Lewis HamiltonMERCEDES511:43:44.29125
27Kimi RäikkönenFERRARI51+2.460s18
311Sergio PerezFORCE INDIA MERCEDES51+4.024s15
45Sebastian VettelFERRARI51+5.329s12
555Carlos SainzRENAULT51+7.515s10
616Charles LeclercSAUBER FERRARI51+9.158s8
714Fernando AlonsoMCLAREN RENAULT51+10.931s6
818Lance StrollWILLIAMS MERCEDES51+12.546s4
92Stoffel VandoorneMCLAREN RENAULT51+14.152s2
1028Brendon HartleySCUDERIA TORO ROSSO HONDA51+18.030s1
119Marcus EricssonSAUBER FERRARI51+18.512s0
1210Pierre GaslySCUDERIA TORO ROSSO HONDA51+24.720s0
1320Kevin MagnussenHAAS FERRARI51+40.663s0
1477Valtteri BottasMERCEDES48DNF0
NC8Romain GrosjeanHAAS FERRARI42DNF0
NC33Max VerstappenRED BULL RACING TAG HEUER39DNF0
NC3Daniel RicciardoRED BULL RACING TAG HEUER39DNF0
NC27Nico HulkenbergRENAULT10DNF0
NC31Esteban OconFORCE INDIA MERCEDES0DNF0
NC35Sergey SirotkinWILLIAMS MERCEDES0DNF0




❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Sicko
Gold Member

Zo hé! Wat zal Haas blij zijn met Grosjean. En Ferrari met Vettel! En Red Bull met Ricciardo!
Punten in het putje.

Vettel in verkeer meteen weer de weg kwijt. Laat zich door een Force India inhalen.
Ricciardo heeft een grote inschattingsfout gemaakt en daardoor zijn teammaat en zichzelf geelimineerd. Dat scheelt Red Bull miljoenen aan prijzengeld. Ricciardo wil duidelijk maken dat hij de ideale coureur voor Mercedes en/of Ferrari is voor komend seizoen.

1 29-04-2018 18:39:15
bvonk
Moderator

En McLaren terecht blij met Alonso, die bleef er echt voor gaan zelfs met maar twee wielen.

29-04-2018 19:31:31
Jan1947
Senior Member

Alonso op twee wielen het halve circuit rond en dan nog voor zijn teamgenoot eindigen !

1 29-04-2018 18:53:32
bvonk
Moderator

En dan ook nog zevende worden met een beetje geluk. Maar McLaren kan nog wel wat snelheid gebruiken, hoop dat de komende update weer een stap vooruit gaat brengen.

29-04-2018 19:29:19
f1stevie
Silver Member

@sicko

je kunt het ook anders zeggen... na het veelvoudig duwen van Max tegen teamgenoot Ricciardo, geeft hij nu gekregen waar hij recht op geeft!! max geeft tot 3 keer toe ricciardo een duw gegeven waar ze allang uit de wedstrijd hadden kunnen liggen !!! dit noemen ze karma !

wat Vettel betreft dit was idd heel optimistisch, maar wel de moeite om te proberen ... lukt het ben je een held , gaat het mis... ja verlies je punten!

wat geeft Mercedes tocht geluk met name LH de hele dag nergens voorgekomen en nog winnen... lijkt een sprookje, net op tijd een saftycar voor Bottas , dan net op tijd een lekke band voor Bottas ... zodat LH onverdiend de zege kan pakken.

2 29-04-2018 19:43:32
McLovin
Quite a regular

Tot 3 keer toe een duw gegeven? Ik heb maar één wheelbang gezien. Bovendien als RIC er links had gezeten, was hij alsnog veel te laat met remmen en was het waarschijnlijk nog niet goed afgelopen.

29-04-2018 20:35:55
Binatang
Silver Member

@f1stevie

wie is "ze" ?

Je bedoeld jezelf denk ik

29-04-2018 23:25:43
bengelke
Gold Member

het leek een saaie wedstrijd te worden, ma tegen het einde werd ze toch nog mooi :-) . Wel spijtig van max, ma ook niet vergeten, dat stoffel nog eens heeft gescoort :-D

3 29-04-2018 20:09:19
thatstho
Silver Member

Pff Stoffel hahaa wat een grap zeg

29-04-2018 20:18:26
bvonk
Moderator

Vraag me toch af wat er allemaal gebeurde met Stoffel, ging wel heel vaak naar de pitstraat maar heb geen botsing of zo gezien bij hem. Toch wel erg dat hij nog steeds zijn teamgenoot nog steeds niet bij kan houden die wel duidelijk problemen had.

29-04-2018 20:37:54
F1Uil
Quite a regular

Stoffel is geen f1 materiaal

30-04-2018 14:04:13
F1Fan76
Moderator

Zonder geluk vaart niemand wel, zo ook Hamilton heeft weleens geluk nodig. Maar hij heeft gewoon zijn race clean gereden, daar ontbrak het bij enkele coureurs wel een beetje aan. Door alle toestanden toch nog een race om over na te praten, het leek even een ouderwetse optocht te worden. De ervaren coureurs zoals Alonso en Hamilton hebben goed gescoord door rustig te blijven, daar kunnen de jonge honden nog wat van leren.

0 29-04-2018 23:45:42
Geeke
Silver Member

Max duwde Ricciardo al eens wat erg vies was. Daarna twee keer van de lijn ter verdediging, hij denkt nog steeds in de kart te zitten. Renault gaat goed vooruit, Alonso kan beter terug gaan. Vettel dure fout, maar zonder de bijzondere gebeurtenissen zou Ferrari deze in de pocket hebben. Hamilton gaat het nog zwaar krijgen.

2 29-04-2018 23:51:23
f1stevie
Silver Member

volledig mee eens Geeke.... vreemd dat wij dat zien en bepaalde forumleden niet!
en ow als je daar iets gaat over zeggen, dan krijg je een hoop str**t over je heen.
Max denkt nog steeds dat hij op de botsauto's op de kermis zit en eigenlijk zou Max nog een straf moeten bijhebben , want volgens de regels mag je 1 keer van je lijn afwijken , Max ging duidelijk eerst naar recht en om dan terug naar links te komen en dan nog eens hard in de remmen te gaan

30-04-2018 09:56:07
Geeke
Silver Member

Het is jammer ook dat Max niets fout kan doen bij Helmut. Als ik Ricciardo was zou ik elders tekenen, het is duidelijk wie er stiekem toch de favoriet is bij het management. De eerste tik was al mean, daarna had hij de snellere moeten erkennen. Dit is gewoon puur egoïsme.

30-04-2018 13:47:23
F1Fan76
Moderator

Joepie, f1stevie heeft eindelijk iemand gevonden die het met hem eens is... De rest hier snappen er toch niets van :-)

2 01-05-2018 13:12:59
f1stevie
Silver Member

idd... ook iemand met een neutrale kijk op de F1 en vooral niet meeloopt met hype Max!

ik ben een stoffel-fan .... maar ik kan gerust toegeven dat hij ondermaats presteert en dat het zeker niet zou verbazen dat hij volgend jaar geen zitje meer geeft bij MClaren !

02-05-2018 17:27:46
F1Fan76
Moderator

Toch fijn dat je niet meer alleen staat. Maar wel jammer, je was heel uniek. Jij was de enige met een heldere blik op de F1 en de rest hier heeft er geen verstand van, nu moet je die unieke plek delen :-) :-)

02-05-2018 21:02:28
f1stevie
Silver Member

jongen toch waar ben je mee bezig?
heb jij echt niets anders te doen.... triestig

1 03-05-2018 09:38:41
F1Fan76
Moderator

Iedereen heeft een eigen mening en dat respecteer ik, maar hoe arrogant en zelfingenomen kun je zijn dat je van jezelf zegt dat je een heldere kijk op de zaak hebt en de rest hier eigenlijk niet. En dan iemand die je daar op aanspreekt triest noemen, have you looked in the mirror lately?

03-05-2018 15:32:34
;