Menu
© Mercedes
Nieuws

Mercedes reageerde te langzaam op Ferrari in Bahrein

5 reacties | 521x gelezen
11-04-2018 18:00

EvDelft | Ervan overtuigd dat Sebastian Vettel in Bahrein een tweede stop zou maken, heeft Mercedes toegegeven te langzaam te hebben gereageerd, vooral in het geval van Valtteri Bottas.

Bron: PitPass.com

Mercedes laat weten zich gericht te hebben op Kimi Räikkönen en realiseerde zich te laat dat Ferrari na die bewuste mislukte pitstop besloot Vettel niet meer binnen te halen, aldus James Allison, technisch directeur van het Duitse team.

"We hadden iets eerder moeten reageren zodat we wellicht tussen ronde 35 en 45 meer druk op Vettel hadden kunnen zetten. Dat had een andere uitkomst van de race gegeven. We waren gewoon te laat met het realiseren dat Sebastian het op de zachte banden tot aan de vlag zou redden. We verwachtten dat hij nog een keer zou stoppen, maar hij deed dat niet en wist zijn banden goed te houden tot de finish."

"Valtteri kwam nog dichtbij Vettel en met nog drie ronden te gaan reden we al in zijn versnellingsbak. We waren helaas niet goed genoeg om hem nog voorbij te gaan. Als de race één of twee ronden langer was geweest, had Valtteri waarschijnlijk kunnen winnen. Helaas waren we gewoon te laat met de aanval op Sebastian in te zetten."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Garfield
Senior Member

Zoals het in de eerste alinea staat, lijkt mij niet juist te zijn. Er staat nl. bewuste mislukte pitstop. Dat kun je lezen als dat Ferrari kimi's pitstop bewust heeft laten mislukken. Lijkt mij zeer ongeloofwaardig. Er is zelf een gewonde bij gevallen.
Dat Mercedes een beetje gefopt is, door de coureurs bij Ferrari op een andere pitstop strategie te zetten is wat anders.

1 11-04-2018 21:15:29
EvDelft
Moderator

Nee, het staat goed. Anders had er gestaan 'bewust mislukte pitstop'.

11-04-2018 21:30:06
Sicko
Gold Member

Zoals al eerde gepost, vind ik het uiterst opvallend dat Ferrari tientallen ronden meer kon rijden met de banden dan door Pirelli aangegeven.

De FIA zou, net als bij de DTM, 2 of 3 pitstop-windows aan moeten geven waarbinnen een pitstop gemaakt moet worden.

En de pit dicht voor bandenwissels tijdens een safetycar-situatie om frustratie te voorkomen dat een race beslist wordt door een pitstop.

2 12-04-2018 10:05:13
EvDelft
Moderator

Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Er zijn al veel te veel regeltjes. Ik ben juist een voorstander van veel minder regels. Laat ze het maar op de baan uitvechten. Ferrari heeft nu gegokt en gewonnen. Herinneren we ons Spa nog, met die klapband van Vettel? Gegokt en verloren. Win some, loose some.

12-04-2018 17:03:01
Sicko
Gold Member

Dat Ferrari tientallen ronden meer kon blijven doorrijden dan Pirelli aan heeft gegeven, dat stinkt. Je mag, namens Pirelli verwachten dat er met die banden niet meer te rijden was na de door hen aangegeven ronden of dat de banden lek gingen. Maar niets van dat.

En geen banden mogen wisselen tijdens een safetycar-periode zou al standaard moeten zijn. Alhoewel, ik blijf me verbazen over het feit dat de viervoudig wk Hamilton geen idee had hoe hij in Melbourne ineens tweede lag. Over intellect gesproken, maar hij cashed ruim.

13-04-2018 19:17:49
;