Menu
© Renault
Nieuws

Renault heeft problemen met de koeling

6 reacties | 2286x gelezen
13-03-2018 10:00

EvDelft | Renault lijkt een probleem te hebben met de koeling van de RS18.

Bron: PlanetF1.com

In een poging de auto beter ærodynamisch te ontwerpen, heeft Renault zichzelf met een hoofdpijndossier opgezadeld. De auto is veel krapper dan de RS17 van vorig jaar. Hoewel de auto sneller is - Carlos Sainz was minder dan een seconde langzamer dan de snelste tijd van vrijdag - laat Bob Bell weten dat de snelheid een prijs heeft.

"Als je naar de auto kijkt en die vergelijkt met die van vorig jaar, zie je dat we meer moeite hebben gedaan alles dicht op elkaar te pakken. Dat maakt het lastiger om te gaan met de thermische stromen in de auto. Ja, we hebben ons uiterste best gedaan het maximale te halen uit de ærodynamica, en dat betekent dat we onszelf een probleem hebben gegeven met de koeling", aldus de technisch directeur.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Addy B
Senior Member

En daar hebben we het antwoord op de "brand plekken" bij McLaren waar ik het al eerder over had.

2 13-03-2018 11:52:28
Addy B
Senior Member

Ook Mclaren heeft koelings problemen met de Renault motor, en ook deze worden veroorzaakt door ontwerp mankementen.

Lijkt me geen toeval.

Ben benieuwd naar het verschil tussen deze merken en RB, qua koeling ontwerp

14-03-2018 01:57:02
koekjunior
Rookie

Ze hebben het hier specifiek over koelingsproblemen met de RS18 door aerodynamische aanpassingen t.o.v. de RS17. De brandplekken bij de McLaren staan hier verder los van ;)

13-03-2018 22:44:40
Misjab
Gold Member

En dan hebben ze hem alleen nog maar getest in een KOUD barcelona.......
Dat gaat zweten worden voor de mannen van renault dadelijk in australie met 40c!!!!!!

0 13-03-2018 10:40:48
f1stevie
Silver Member

ik begrijp dat niet... je stopt miljoenen in een project.... zelfs een leek weet als je als je iets veranderd aan gelijk wat , dat je moet rekening houden met iets anders en dat tenminste alles goed moet afgesteld zijn.... ze injecteren miljoenen om alles te testen, windtunnels, testbanken en ga zo maar door.... iedereen weet dat een motor warm word toch en dat de warmte weg moet kunnen... je moet daar echt niet voor gestudeerd hebben!

1 13-03-2018 10:27:35
Binatang
Silver Member

Solliciteren?

13-03-2018 16:53:48
;