Menu
© McLaren
Nieuws

McLaren heeft slecht werk geleverd in de voorbereiding

7 reacties | 1237x gelezen
10-03-2018 11:00

EvDelft | Éric Boullier zegt dat McLaren een aantal problemen heeft op te lossen, die volgens hem veroorzaakt werden door het ambitieuze ontwerp van de koeling van de MCL33.

Bron: PlanetF1.com

Wederom was het McLaren die voor de eerste rode vlag zorgde, gisteren, toen de auto van Fernando Alonso stuk ging. Het team dacht eerst dat er lekkage was, maar later bleek dat de turbo stuk was, waardoor de motor vervangen moest worden.

Boullier: "We hadden vanochtend een probleem met de turbo, maar dat komt omdat er iets mis is met het chassis. De turbo was niet de oorzaak maar het gevolg, om het zo te zeggen. We zijn aan het onderzoeken wat we eraan moeten doen."

Ondanks de problemen, denkt de teambaas dat McLaren over twee weken de problemen heeft kunnen oplossen.

"We willen competitief én ambitieus zijn. We hebben een vooruitstrevend ontwerp voor onze auto en je kunt zien dat de auto iets anders is dan de andere wagens waarin een motor van Renault ligt. We hebben wel wat kleine problemen gehad en ik denk niet dat we goed werk hebben geleverd in de voorbereiding van de wagen. Wat betreft tijd op de baan hebben we het niet goed gedaan, maar het zij zo. We moeten echter snel over naar de orde van de dag", aldus de teambaas.

"Ik denk nog steeds dat we in Australië competitief zullen zijn. En omdat we niet zoveel kilometers hebben gemaakt als we zouden willen, hebben we niet alle antwoorden op de vragen die we hadden, twee weken geleden. Zo weten we nog steeds niet hoe snel we echt zijn. Maar alle problemen waren maar klein, en ik denk dat als we de auto vóór Australië kunnen herzien, veel van die problemen zijn opgelost", besloot de Fransman.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Addy B
Senior Member

Ontdanks dat ze de naam hebben om goede wagens te bouwen,
mag je concluderen dat dit eigenlijk wel mee valt.

Ik heb wat foto's gezien, alhoewel ik ze nu niet meer kan vinden,
van "brandplekken" op de motor kap ter hoogte van de turbo.

Oftwel, op de een of andere manier zijn ze "vergeten" om de turbo van voldoende koeling te voorzien, en dit zorgde voor zoveel hitte dat je het aan de buitenkant kon zien.

Das niet zo best jongens.
Dit had je van te voren moeten bedenken.

1 10-03-2018 12:47:22
bvonk
Moderator

Waren testddagen, is juist om dit soort dingen te ontdekken. En is ook eerder bij andere teams gebeurt die het konden oplossen voor het echte seizoen. Zegt dus niets over hoe goed de wagen wel of niet is.

Verwacht echt niet dat ze meteen mee zullen doen aan de top, zal vooral een overgangsjaar gaan worden in de middemode met hopelijk af en toe een leuke verrassing.

10-03-2018 14:13:52
bengelke
Gold Member

ik zeg altijd, laten we het begin van het sezoen afwachten

0 10-03-2018 15:34:46
Addy B
Senior Member

In zekere mate hebben jullie natuurlijk gelijk.

Alleen heb ik zelf een iets andere "instelling" denk ik.

Ik ga ervan uit dat als je MILJOENEN besteed aan een wagen,
en een professioneel bedrijf bent, dat je dit soort "kleinigheden" van te voren bedenkt.

Aero problemen oplossen tijdens test dagen: Ok, daar zijn ze voor.
Motor problemen oplossen tijdens testen: Ok, zolang het maar "uithoudings problemen" zijn.

Dit soort mankementen, die je tijdens het ONTWERP al had moeten zien,
vind ik een beetje knullig.

Iemand heeft tijdens het tekenen van de wagen, niet goed op zitten letten.

2 11-03-2018 12:14:57
f1stevie
Silver Member

mee eens Addy
het is trouwens een bekent probleem...
zelf begin ik een beetje te twijfelen aan MClaren zelf, ze lopen 3 jaar te roepen dat de Honda-motor de wensen overlaat, ze leggen dezelfde Honda-motor is de TR en alles werkt perfect( op 1 half dagje na tijdens de test)
nu krijgen ze de gewenste motor en weer trekken de test dagen op niets ....
ik hoop echt dat ik het verkeerd voor heb en dat MClaren er binnen 2 weken staat, anders moeten ze toch wel eens in eigen winkel kijken voor ze iemand anders met de vinger wijzen.

11-03-2018 18:25:05
Sicko
Gold Member

McLaren moet de hand in eigen boezem steken. Ze moeten het hautaine gedrag afzweren en bij zichzelf te rade gaan. Denk vooral dat ze Bouillier zsm moeten vervangen, want die is toch de hoofdverantwoordelijke.

11-03-2018 20:41:54
Addy B
Senior Member

McLaren moet heel snel gaan beslissen wat ze nu eigenlijk willen.

Op dit moment leven ze een beetje "in de waan van de dag"

Eigen motor of niet?
Wel of geen chassis bouwer voor andere serie's.
Alonso houden of gaan voor een "dedicated" coureur.

Ontwikkel een visie, en houd je eigen daaraan.

0 12-03-2018 11:51:34
;