Menu
© F1 place
Nieuws

Langzamere auto's voor bevorderen show is het nieuwste idee van de Formule 1

4 reacties | 1443x gelezen
18-02-2018 12:00

EvDelft | Hoewel Ross Brawn geen fan is van DRS, het systeem waarbij de achtervleugel opengeklapt kan worden om halen te bevorderen, laat hij weten dat het systeem - voorlopig - nog blijft in de Formule 1.

Bron: AutoWeek.com


Liberty Media, de eigenaar van de Formule 1, heeft de windtunnel van het failliete Manor gekocht en is bezig met uit te vinden hoe het inhalen in de Formule 1 bevorderd kan worden. Het laten verdwijnen van DRS is een onderwerp van gesprek, evenals het langzamer maken van de auto's.

Brawn: "Op korte termijn zullen we met DRS blijven werken. Ik hoop dat de auto's zich blijven ontwikkelen tot een punt waarop het systeem niet meer nodig is. In de nabije toekomst zal dat echter niet gebeuren."

De Brit liet weten dat Liberty Media vastbesloten is de juiste veranderingen door te voeren in de sport: "Voordat we het racen kunnen verbeteren, moeten we heel erg goed begrijpen wat er aan de hand is. We kunnen ons gevoel volgen, maar dat is niet goed genoeg wanneer je je bedenkt hoe ongelooflijk ingewikkeld de huidige auto's in elkaar steken."

Sommigen zijn van mening dat in 2017 de show slechter was omdat de auto's sneller waren geworden. Brawn geeft toe dat de Formule 1 wellicht een stapje terug moet doen wat betreft de snelheid, in de toekomst: "Snelheid is altijd belangrijk geweest en de fans willen snelle auto's zien. Maar als we een manier kunnen vinden waarop het racen, de show, beter wordt, ben ik best bereid daar wat snelheid voor op te offeren."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Addy B
Senior Member

Ik dacht Brawn zo'n helder licht was?

"Voordat we het racen kunnen verbeteren, moeten we heel erg goed begrijpen wat er aan de hand is. We kunnen ons gevoel volgen, maar dat is niet goed genoeg wanneer je je bedenkt hoe ongelooflijk ingewikkeld de huidige auto's in elkaar steken."

Brawn stelt een vraag, en geeft direct het antwoord.
Tsja... als je dat niet ziet dan kun je wel Managing Director of Motorsports zijn,
maar dan heb je er dus niet zoveel verstand van.

Of is het zo dat je niet teveel in het nadeel van je oude vriendjes wil doen?
Of probeer je gewoon tijd te rekken tot de echte onderhandelingen beginnen over het nieuwe Concorde verdrag.

Want zoals we allemaal weten:
L.M. mag dan wel de eigenaar van F1 zijn,
maar de teams hebben het voor het zeggen.

Het antwoord is namelijk helemaal niet zo moeilijk:

Het inhalen wordt verbeterd als men afstapt van de idiote aero dynamica race.
Schaf zo'n 90% van die onzin af, en genereer down force door gebruik te maken van de vloer.

Dit zal er voor zorgen dat de vreselijke "drag" verdwijnt en stimuleert het inhalen.

Schaf de benzine sparende limieten af,
schroef het maximaal aantal te gebruiken motoren op naar... pak em beet...
een stuk of 25 per seizoen/per coureur.

Creeer een superharde band zodat coureurs ook die niet hoeven te sparen, met als extra gevolg dat de baan niet bezaaid ligt met supergladde "marbles"...

En dan racen met die hap!


0 18-02-2018 12:53:17
Misjab
Gold Member

Mee eens. Het verschil tussen 320 en 310 km/u zie je echt niet. Belangrijkste is dat de slipstream weer gaat werken dat je beter kan inhalen (n weer terug inhaln etc) zodat er gewoon meer actie komt. Snelheid is inderdaad ondergeschikt

0 18-02-2018 12:55:57
bengelke
Gold Member

is infinity nog sponsor van red bull, of is het een ouwe foto?

0 18-02-2018 13:57:09
Sicko
Gold Member

Ik heb reeds eerder aangegeven dat men de motorleveranciers meer vrijheid moeten geven. Stel het maximaal aantal cc op 2000. En laat de motorleveranciers maar zelf beslissen of ze de motor met 1 of meerdere cilinders uitrusten, of het een V-vorm of lijnmotor is. En niks geen turbo of andere hulpzooi.

0 18-02-2018 20:25:25
;