Menu
© Mercedes
Achtergrond

Hamilton vs Vettel: de race naar titel nummer 5 (deel 1/8)

4 reacties | 921x gelezen
18-02-2018 00:01

EvDelft | We hebben vorig jaar niet meer dan een voorproefje gekregen van de strijd tussen Lewis Hamilton en Sebastian Vettel. Zou 2018 een klassieker worden, tussen twee coureurs die allebei proberen hun vijfde titel te behalen?

Bron: PlanetF1.com

Zowel Lewis als Sebastian hebben nu allebei vier titels. Dat betekent dat beide coureurs nog fanatieker zullen proberen elkaar te verslaan en proberen één titel meer te behalen dan de grote Alain Prost en zo gelijk te komen met de nog grotere Juan Manuel Fangio. En wellicht zien opeens die zeven titels van Michael Schumacher er ook niet meer zo onbereikbaar uit...

Voorafgaand aan wat een geweldig seizoen zou kunnen worden, met wellicht een verbeten strijd tussen de coureurs van Ferrari en Mercedes, kijken we vooruit naar 2018. Uiteraard vergeten we niet de rol die Red Bull zou kunnen spelen, en de twee Finse teamgenoten van de hoofdrolspelers in deze vooruitblik.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Addy B
Senior Member

Mijn voorspelling voor 2018 luid als volgt.

1) Hamilton.

De rest is niet zo belangrijk.
Nummer 2 is namelijk de eerste verliezer, niet waar?

Mercedes heeft een giga-voorsprong op de rest,
wat gemaskeerd wordt door hun slimheid.

Vorig jaar was het namelijk duidelijk dat Mercedes een klein beetje speelt met de tegenstanders.
Tot Monaco had Mercedes problemen met de “Diva” wagen,
maar niemand die echt in paniek raakte.

Canada was een super race van HAM, gevolgd door de chaos van Baku.
Vettel die zijn hoofd verliest, en ik vraag me nog steeds af waarom?

Vettel had na Canada 12 punten voorsprong, e
n had gewoon moeten blijven racen.

Was het omdat men gedurende Canada gezien had dat Mercedes wel heel erg goed was.

RAI die de eerste signalen laat zien van technische problemen.
VET diezelf te maken krijgt met slechte team beslissingen.

Waarom werd VET tijdens de safety-car situatie niet naar binnen gehaald,
om zijn voor vleugel te repareren?

Nu deed men dit niet,
en na de re-start moest VET alsnog naar binnen,
en verloor onnodig tijd.

Dan de Britse GP waarin beide Ferrari’s een lekke band krijgen.
Verkeerde afstelling misschien?

In Maleisie krijgt VET een straf omdat hij nu al,
al zijn motor componenten verbruikt heeft.

Dan Japan met de bougie van VET.
In Mexico zien we weer een gefrustreerde VET,
die nu VER en HAM probeert te torpederen,
en daarna was het kampioenschap over.

Hoe het ook zijn mag.
Mercedes raakte nooit in paniek, zoals Ferrari dit deed,
en zijn daarom dan ook DE favoriet.

Het enige wat HAM van een kampioenschap af kan houden is HAM zelf.

We kennen zijn aversie tegen de verplichtingen die de sport met zich mee brengen.
HAM houdt niet van handleidingen bestuderen en tijd door brengen in de SIM.

De nieuwe HALO vraagt om wat rijders aanpassingen.
Er is namelijk een kleine “blinde” vlek als je raced.

Hoe gaat HAM, en alle overige rijders, daar mee om?
Veroorzaakt dit nog problemen in de eerste paar races?
Problemen die HAM een hoop punten kosten?

HAM wordt m.i. kampioen, en de rest...
veel zal afhangen van het motor management,
en ik voorzie dan ook een raar kampioenschap,
waarbij er door de meeste teams niet echt voluit wordt geraced.

Sparen jongens... sparen... dat is waar het om zal gaan.

0 18-02-2018 13:43:22
Sicko
Gold Member

Als eerste kan ik je mededelen dat Vettel nooit geen wk meer wordt. Bij Red Bull werd hij al vernederd door Ricciardo en sindsdien is hij alleen maar afgegleden.

Als de Mercedes weer een oppermachtige wagen heeft, zal de eerste rijder weer wk moeten worden van Mercedes. De afstraffing die tweede rijder Rosberg aan zijn team en teammaat heeft gegeven dreunt nog heftig na.

2 18-02-2018 20:20:01
bvonk
Moderator

Rosberg was nooit tweede rijder en dat weet jij eigenlijk ook wel maar dat kun jij nooit toegeven.

18-02-2018 23:46:44
Sicko
Gold Member

bvonk

Het giga-verschil in salaris tussen Hamilton en Rosberg geeft duidelijk aan wie toen de eerste rijder bij Mercedes was. Het scheelde niet zo veel als ik in eerste instantie beweerde, maar het is een significant verschil voor 2 rijders die gelijk zouden worden behandeld volgens de Mercedes-team-tamtam. Maar het is goed dat iedereen daar zijn eigen mening over heeft en geeft anders zou het maar een saaie boel worden op "onze" site. Ik respecteer jouw mening, maar ik ben het er niet mee eens.

20-02-2018 17:38:42
;