Menu
© Ferrari
Achtergrond

Waarom de Formule 1 niet meer moet kijken naar relevantie met straatauto's (deel 3/4)

0 reacties | 312x gelezen
01-01-2018 17:00

EvDelft | De Formule 1 kijkt momenteel met argusogen naar de 2021-visie. Met andere woorden, het werkt hard aan de motorreglementen en hoe alles eruit moet komen te zien vanaf dat jaar.

Bron: Crash.net

Christian Horner heeft daar zo zijn eigen mening over: "Ik denk dat die technologie in de Formule E thuishoort. Het heet zijn plaats en het heeft de interesse van de fabrieksteams. De Formule 1 zou terug moeten keren naar de basis en zich richten op competitie in de pure zin van het woord. Er moet geracet worden en bepaald worden wie de beste coureur is, zonder de technologie die een te belangrijke tol speelt."

Het is een eerlijke en open bewering waar velen het mee eens zijn. Als de Formule E de straatauto's kan helpen met haar technologie, waarom kan de Formule 1 dan niet het tegenovergestelde zijn? "Hoepel pop met je relevantie voor straatauto's", zo het motto van de Formule 1 moeten worden. Laten we terugkeren naar de lawaaierige V8 or V10, gecombineerd met de huidige auto's. Zou dat niet een mooie show geven?

Natuurlijk is het eenvoudige antwoord dat de fabrieksteams dat niet willen. Een aantal bedrijven binnen én buiten de Formule 1 hebben besprekingen gehouden over de motoren met de leiders van de sport, om te bepalen wat er na 2020 moet gaan gebeuren op reglementair vlak. Het is onwaarschijnlijk dat deze partijen een stap terug in de tijd zouden willen doen.

Alain Prost zei erover: "De manier waarop nu wordt gedacht, is dat er geen constructeurs zijn die terug willen naar de atmosferische motoren. Ze willen echter ook niet de gecompliceerde motoren hebben waarmee nu gereden wordt. Maar terug in de tijd is geen optie."

Christian Horner deelt die mening: "Ik denk niet dat we terug zullen keren naar de atmosferische motoren. We zullen volgens mij uitkomen op V6 twinturbo motoren. Maar het geluid is iets waar zeker wat aan gedaan moet worden. Toen deze motoren werden geïntroduceerd ging dat ten koste van de aantrekkingskracht. Het geluid was één van de fundamentele delen van hoe een motor zou moeten zijn."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;