Menu
© Renault
Nieuws

Robert Kubica tekent bij Williams voor 2018

7 reacties | 2047x gelezen
13-11-2017 16:00

EvDelft | Robert Kubica zal binnenkort bij Williams een contract tekenen en in 2018 na zeven jaar afwezigheid weer in de Formule 1 racen.

Bron: TheNews.pl

Dat beweert de Franse televisiezender Canal+. Kubica zal dan de teamgenoot worden van Lance Stroll.

Volgens Canal+ zal deze week bekend worden gemaakt door het team dat de Pool heeft getekend.

Het laatste seizoen van Kubica was 2010, voor Lotus. Hij scoorde drie keer een podiumplek voordat hij tijdens een rally vroeg in 2011 een zwaar ongeluk had, waardoor hij nu zijn rechter arm bijna niet meer kan gebruiken.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Speedster
Member

Helemaal geweldig dan....de ene dertiger voor de ander. pffff. Wat mij betreft hoeft dat niet hoor.

0 13-11-2017 16:24:22
Gallardo
Hoofdredacteur

Ik geloof het pas als het officieel bevestigd word, Kubica was ooit een veelbelovend rijder maar we zijn, en een giga ongeluk verder en 7 jaar.

0 13-11-2017 17:51:51
f1stevie
Silver Member

waarom zou hij geen kans mogen krijgen??
Als hij voldoet aan de testen en aan de wensen van Renault

ik zie het eerder dat mensen met een beperking ( op welk gebied dan ook) ook nog de kans krijgen om zich te bewijzen en niet meteen worden afgeschreven, als het zo is doe ik mijn hoedje af voor Renault.

EDIT ... idd Gallardo even een verkeerd vermeld!
dank je om het meteen met een grote leesbril, dik in de verf te zetten.
je hebt een hoofdredacteur van mijn voeten ... wat een reactie AMEN !

1 13-11-2017 18:20:08
Gallardo
Hoofdredacteur

@Stevie, volgens mij is bij jou het hoedje niet zo'n probleem maar wel een goede leesbril.

Renault heeft Kubica bedankt voor de diensten en hier gaat het over Williams.

13-11-2017 18:38:29
Speedster
Member

Voorals nog idd nog niets officieel bevestigd. Het gaat niet om een eventueel beperking Stevie. Er zullen zat jonge coureurs zijn die graag willen en kunnen. Heel vervelend wat kubuca heeft moeten doorstaan. En grote klasse je zo terug te werken. Maar hij kan dan ook elders dan de koningsklasse terecht. Hij zal absoluut goed kunnen sturen, maar alsjeblieft zeg.....alleen al de overweging een 2 jaar jongere rijder terugnemen voor Massa??!!.Laat het bij testrijden!!

0 13-11-2017 19:02:22
Camiel221
Nieuwspress

mannen wie moet dan de kans krijgen? Niemand is oud genoeg op di resta na, nou laat hem er lekker uit want hij was nooit snel genoeg. Hij heeft zijn kansen in F1 verkloot door niet snel genoeg te zijn. kubica heeft een ongeluk gehad waardoor zijn kansen kapot gegaan zijn. Als kubica snel genoeg is why not? hij is jongere dan genoeg andere coureurs maar oud genoeg om hoofdsponsor martini tevreden te houden en (als zn beperking hem niet tegen houdt) sneller dan het merendeel op de grid!

0 13-11-2017 23:18:45
Misjab
Gold Member

Precies, laat maar komen die kubica (als zn test resultaten goed waren en nog snel is), goede media exposure voor williams en F1. 1-2 Jaartjes laten meedraaien en tegen die tijd zijn er weer andere (en jongere) kandidaten op de markt. Zie zosnel ook weinig andere mogelijkheden...