Menu
© MagseriesUSA.net
Nieuws

Bernie Ecclestone: "McLaren krijgt ook spijt van Renault"

9 reacties | 936x gelezen
13-09-2017 10:00

EvDelft | De voormalig eigenaar van de Formule 1, Bernie Ecclestone, zegt dat Renault voor McLaren niet veel beter zal zijn dan Honda is geweest.

Bron: F1i.com

Het team uit Woking heeft zich onder het contract met Honda uitgewerkt na drie jaar ellende en onderprestaties. Naar verwachting zal een overeenkomst met Renault het komende weekeinde bekend worden gemaakt. Een overeenkomst voor drie jaar, dus tot en met 2020.

Tevens zal naar verwachting Fernando Alonso blijven bij McLaren, nu Honda weg is gegaan. Ten minste voor één jaar.

Één persoon is totaal niet onder de indruk van alles wat er bij McLaren speelt: Bernie Ecclestone.

"McLaren gaat verder met Renault, dus Fernando blijft. Dat laatste is goed nieuws. Maar ik snap niet waarom McLaren meer gelukkig zal zijn met Renault dan het met Honda was. Het was niet de schuld van Honda dat de samenwerking niet goed ging. McLaren en Honda zaten elkaar altijd in de haren, elke dag opnieuw, over alles. Ze werkten niet als een team, en dat is dom", aldus Ecclestone.

Ondanks de negativiteit van Bernie, is de ontwikkeling een belangrijke stap voor McLaren. Tevens is het de eerste grote beslissing die Zak Brown heeft genomen, nadat hij Ron Dennis is opgevolgd.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

RvDelft
Junior Member

#slowclap(https://media0.giphy.com/media/NJZMSqRY3rG9i/200_s.gif ) voor Bernie, heeft hij ook weer zijn zegje gedaan.

0 13-09-2017 10:43:38
bengelke
Gold Member

ergens heeft ie wel een punt, maar het is toch duidelijk dat ze bij renault terug op de juiste weg zijn?

1 13-09-2017 11:01:02
RvDelft
Junior Member

Ik vind het een beetje een simpele reactie van Bernie. Welke keuze hebben ze? en inderdaad wat je zegt het lijkt er op dat Renault nu de beste keuze is die beschikbaar is/wordt.

13-09-2017 11:12:52
Misjab
Gold Member

Bernie heeft helemaal gelijk.

Ik snap deze renault keuze van McLaren helemaal NIET.

Wat ga ik me doodlachen als Alonso volgend jaar door de TRs met hun nwe honda motoren voorbij wordt gereden :)

1 13-09-2017 15:44:17
EvDelft
Moderator

Die kans bestaat altijd. Maar dan worden waarschijnlijk de Renaults en Red Bulls ook door STR voorbij gereden. :) Het blijft een gok.

13-09-2017 15:54:32
f1stevie
Silver Member

@Misjab
helemaal mee eens... ik vind het geen slimme keuze van MClaren en dit allemaal om Allonso te plezieren! ik heb altijd gezegd dat Honda ooit met een topmotor komt, die jappen hebben heus wel het verstand om een deftige motor te bouwen ( zie naar alle raceclasses waar ze aan de top meedraaien) laat het nu zo zijn da volgend jaar STR de top bereikt .. ik lach mijn een hoed af.

aan de andere kant versta ik MClaren ook wel 3 jaar zonder enige verbetering is lang voor een topteam!
maar is de Renault motor dan zoveel beter?? red-bull raakt niet bij de top, STR moet vechten voor de top 10 en zelfde verhaal bij het fabrieksteam... dus of het een goede keuze twijfel ik erg aan!

0 13-09-2017 17:21:15
Sicko
Silver Member

Ecclestone heeft ergens gelijk. De verhouding tussen het oude hautaine McLaren en de bescheiden opstelling van Honda bleek niet zo makkelijk door één deur te gaan. Er is daarom nooit een match geweest om echt samen te werken. En van McLaren uit is er hufterige kritiek richting Honda geweest. Van wie? Van Alonso. We hebben allemaal zijn beschamende radioverkeer gehoord tov Honda. McLaren draagt Alonso ondanks dat nog steeds op een schild rond terwijl hij denkelijk de rotte appel is in de connectie.

0 13-09-2017 19:26:16
Sicko
Silver Member

Overigens, ik blijf het een maffe foto van Ecclestone vinden. Het lijkt wel of ze hem in een dwangbuis hebben gehesen.

1 13-09-2017 19:27:10
bvonk
Moderator

Foto's (die wij mogen gebruiken) zijn helaas weinig te vinden maar als we ze tegenkomen zetten we ze in de database.

13-09-2017 23:33:40
;