Menu
© Mercedes
Nieuws

Mercedes laat weten van het verleden geleerd te hebben

0 reacties | 331x gelezen
12-09-2017 18:00

EvDelft | Toto Wolff zegt dat Mercedes heeft geleerd van haar eerdere problemen op circuits waar veel neerwaartse druk vereist wordt. Toch is hij zich er ook van bewust dat het team het in Singapore zwaar gaat krijgen.

Bron: ReadMotorSport.com

Ondanks dat Nico Rosberg in 2016 in Singapore wist te winnen, heeft Mercedes een flinke uitdaging voor de boeg op het Marina Bay Street Circuit, omdat de W08 een lange wielbasis heeft.

Wolff: "Het identificeren van de sterke en zwakke punten in ons team heeft ons de afgelopen seizoen goed geholpen. We hebben ons best gedaan op alle gebieden ons te verbeteren, we hebben de vinger op de wonde gelegd om te begrijpen wat aan de basis ligt van de problemen, en van de goede prestaties. In 2015 was Singapore de meest pijnlijke ervaring uit het seizoen. Daarna hebben we de mouwen opgestroopt en ervan geleerd. Vorig jaar kwamen we mooi terug met een prachtige overwinning."

"Maar ondanks dat succes is het een moeilijk circuit om je eigen te maken. Er zijn veel korte rechte stukken, veel scherpe bochten, en een hobbelig oppervlak. We gaan dit jaar naar Azië in de verwachting dat we een grote uitdaging in het verschiet hebben liggen", aldus de teambaas.

Gezien de snelheid van Ferrari, dat alom als favoriet wordt gezien voor de overwinning op Singapore, en de verwachting dat Red Bull het ook erg goed zal doen op het stratencircuit, zal Mercedes nog een hele dobber hebben aan het behalen van een goed resultaat.

Wolff is bekend met de bedreigingen die hen in Singapore boven het hoofd hangen, maar laat weten dat ze hebben geleerd van de problemen die Mercedes eerder dit seizen had op circuits waar veel neerwaartse druk gevraagd wordt.

"Tot dusver dit seizoen hebben we gezien dat Ferrari en Mercedes het op afwisselende circuits goed doen. Het lijkt erop dat Singapore een race is dat in het voordeel is van Ferrari en Red Bull. Beiden hebben goed gepresteerd op langzame circuits met veel neerwaartse druk. Wij hebben het jaar in 2017 juist moeilijk gehad", liet Wolff weten.

"Soms komt dat door de manier waarop de auto is ontworpen. Toch hebben we geleerd van onze problemen in Monaco. We hebben ons verbeterd en in Hongarije ging het al een stuk beter. We begrijpen nu goed wat we doen moeten om het maximale uit het chassis te halen", besloot Wolff.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;