Menu
© McLaren
Nieuws

McLaren snapt er niets van

8 reacties | 1073x gelezen
20-04-2017 09:20

EvDelft | McLaren zegt dat het geen idee heeft waarom de test op woensdag zo goed is verlopen. Het was voor McLaren 'de beste dag' van 2017.

Bron: MotorSport.com

Het raceweekeinde in Bahrein was een ramp en ook de test op dinsdag ging niet geweldig, dus het team had zich voor woensdag op het ergste voorbereid. Uiteindelijk kon Stoffel Vandoorne een compleet testprogramma afleggen zonder motorproblemen en hij was ook nog eens de vierde in de tijdenlijst, nadat hij 81 ronden had afgelegd.

Het meest vreemde is dat Honda geen veranderingen heeft doorgevoerd aan de specificatie van de motor die dinsdag voor zoveel problemen heeft gezorgd. Teambaas Éric Boullier liet dan ook weten er niets van te begrijpen: "Als we wisten… Maar dat is het probleem, we weten het niet. Alles ging perfect. Omdat het zo lekker ging, hebben we zelfs wat extra geprobeerd, en alles werkte. Het was een normale testdag, alles wat we wilden doen hebben we gedaan en het was een goede dag."



❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

haastig
Senior Member

Ik ben het meest blij voor Stoffel. Eindelijk gerechtigheid.

1 20-04-2017 10:57:43
Misjab
Gold Member

Niet bij stilgestaajn, maar inderdaad, leuk voor hem. Die kan wel een oppepertje gebruiken na de zwakke start vh seizoen. Hij zal toch snel wat dichter in de buurt van Alonso moeten komen om zijn carriere in F1 te verlengen denk ik.

20-04-2017 12:29:32
Sicko
Silver Member

Hm, Honda heeft niets veranderd aan de motor en tòch gaat het ineens goed, dan wel beter. Misschien hebben ze bij McLaren de motor nu wèl goed in het chassis opgehangen, in de juiste hoek, zoals de Japanners de motor ontworpen hebben. De door McLaren eerder genoemde taalbarrière zou wel eens de prestatiebarrière geweest kunnen zijn.

Als dat zo is, hoop ik dat ze het ook gaan toegeven. Met name om de andere teams angst aan te jagen, maar vooral om mijn visie te bevestigen. (hihi)

0 20-04-2017 17:26:23
Sicko
Silver Member

Is er eigenlijk ooit al een een geintje gemaakt over Stoffel en Haas?

0 20-04-2017 17:28:31
Petertje
Quite a regular

Ik denk gewoon de Europese manier van dingen opknappen...Deed je televisie het vroeger niet, gaf je er een mep tegenaan en deed ie het. Stiekem heeft Stoffel denk ik een schop tegen de motor gegeven haha!

0 20-04-2017 19:41:33
brommer
Bronze Member

En bij de volgende race in Rusland is het ding vermoedelijk weer ouderwets nukkig...

1 20-04-2017 21:11:08
bvonk
Moderator

Of misschien waren de eerdere problemen stomweg pech.

We zullen het zien, hopelijk blijven ze stappen zetten in betrouwbaarheid en snelheid.

20-04-2017 22:51:29
f1stevie
Silver Member

vreemd...een programma afwerken ok... maar wat met de snelheid?? 25 tot 30kmp trager vang je toch niet op met de motor gewoon een nachtje te laten sudderen in eigen vet lijkt mij!

@Misjab
het is algemeen geweten dat Alonso steeds met de nieuwe updates rijd, terwijl Stoffel nog met oud gerief zijn rondjes moet afwerken.

0 21-04-2017 14:14:39
;