Deel dit bericht

Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust

Gepost door: EvDelft op 14-02-2017 17:46 1223x gelezen

Er hangt nog steeds een vraagteken boven de legaliteit van de auto's van de twee snelste teams voor het komende seizoen.

Hoewel de nieuwe auto's van Red Bull en Mercedes nog niet aan het publiek getoond zijn, is het al wel bekend dat deze twee teams gebruik maken van dezelfde voorwielophanging als vorig jaar, welke lijkt op de verboden actieve ophanging en het inmiddels verboden FRIC. Ferrari heeft de legaliteit van het eerstgenoemde concept in twijfel getrokken, en bij de laatste vergadering van de teambazen werd er tot in de kleine uurtjes over gediscussieerd. Maar de FIA beweert dat het systeem legaal is. Sommige teams, onder leiding van Ferrari, zijn van mening dat Mercedes en Red Bull - of de FIA - ten minste zou moeten uitleggen hoe het systeem werkt. Echter, Michael Schmidt, journalist van Auto Motor und Sport, zegt dat die campagne tot nu toe niet succesvol is geweest. Daarom is hij van mening dat in Melbourne een officieel protest zal worden aangetekend tegen de auto's van Red Bull en Mercedes. Een bericht in het belangrijke Italiaanse blad La Gazetta dello Sport is het daarmee eens: "De vergadering van deze week is niet tot overeenstemming gekomen over wat wel en niet is toegestaan. Veel voorstellen werden gedaan, maar de teams staan ver uit elkaar." Echter, de krant liet ook weten dat het mogelijk is dat Charlie Whiting voorafgaand aan de eerste test op 27 februari bekend zal maken of het systeem al dan niet legaal is: "Voor de teams zal dit genoeg tijd geven hun projecten te herzien en hun auto's aan te passen, in elk geval voorafgaand aan de eerste race in Australië."

Bron: GrandPrix.com


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust


cajos
RE: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust
Wat een gezeik van Ferrari als wij niet kunnen winnen mag een ander dat ook niet. Ze zouden gewoon hun huiswerk beter moeten maken en niet zeuren over anderen.
Gepost op: 14/02/2017 17:57
KawaEd
RE: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust
@Cajos,

Inderdaad, dat gejank van Ferrari komt me de strot uit.
Ook in 2017 gaan ze geen potten breken en zullen ze worden gedeclasseerd tot een middenmoter. Beter je huiswerk doen en geen kapsones van die Marchionni.
Gepost op: 14/02/2017 18:06
haastig
RE: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust
Ze zijn bij Ferrari toch in ieder geval nog ergens goed in. zeuren...zeuren...zeuren.
Gepost op: 14/02/2017 18:46
bengelke
Gepost op: 15/02/2017 16:15
haastig schreef: Ze zijn bij Ferrari toch in ieder geval nog ergens goed in. zeuren...zeuren...zeuren.
Tja, as ge het op de baan nie kunt waarmaken, moet ge u grenze verlegge
Gepost op: 15/02/2017 16:15
Difuser
RE: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust
Mooi hé......leuk geprobeerd hoor door Ferrari en de andere teams. Als het nou niet illegaal is, kun je dan ff uitleggen hoe het werkt !!!
TUURLIJK.....heb je pen en papier klaar liggen ;-D
Gepost op: 14/02/2017 20:48
RvDelft
Gepost op: 15/02/2017 09:39
Difuser schreef: Mooi hé......leuk geprobeerd hoor door Ferrari en de andere teams. Als het nou niet illegaal is, kun je dan ff uitleggen hoe het werkt !!!
TUURLIJK.....heb je pen en papier klaar liggen ;-D
Ja inderdaad. Vouw van het papier een mooi vliegtuigje en stop die pen in je ....
Gepost op: 15/02/2017 09:39
Geeke
RE: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust
Andersom zou hetzelfde zijn, alle teams proberen zulke dingen!
Gepost op: 15/02/2017 08:58
f1stevie
Gepost op: 15/02/2017 10:00
Geeke schreef: Andersom zou hetzelfde zijn, alle teams proberen zulke dingen!
idd niet meer dan logisch dat team zulke dingen aanvechten... er zijn reglementen voor iets en elke team probeert zo dicht mogelijk tot op het randje te werken het is dan aan de FIA om dit goed of slecht te keuren
Gepost op: 15/02/2017 10:00
Camiel221
RE: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust
Ik blijf het echt hillarisch vinden hoe bijna heel nederland ferrari nu zielig vindt omdat ze dit doen. Dit hoort bij de spoort mensen, visa versa zou redbull of mercedes hetzelfde doen als ferrari met die idee was gekomen. Dit is altijd al zo geweest in de sport en zal zo blijven. Maar nu puur omdat max toevallig bij redbull rijdt loop iedereen over ferrari te huilen. kom op zeg.

Soms bedenken teams gewoon iets wat volgens de regels niet duidelijk te verbieden of juist legaal is. Net als brawn GP toen der tijd deed. En dan heb je als concurent maar een ding te doen, bezwaar in dienen omdat je weet dat je tegenstander nu sneller is en het zelf gaan ontwikkelen voor als je bezwaar wordt afgekeurd. En daar is niks triests aan. Je kan het vergelijken met doping in wielrennen, het mag niet maar bepaalde medicijnen weer wel je moet alleen niet uitvinden welke net niet goed beschreven in de regels staan.
Gepost op: 15/02/2017 14:44
cajos
RE: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust
Maar nu puur omdat Max toevallig bij Red-Bull rijdt loop iedereen over Ferrari te huilen. kom op zeg.

Ferrari heeft het er zelf wel naar gemaakt met die zeurpiet van een Vettel .

Gepost op: 15/02/2017 16:47
Jan1947
RE: Rel om voorwielophanging nog lang niet geblust
Formule 1 gaat toch om innovatie en het ontdekken en uitproberen van vernieuwingen die later op produktieauto's kunnen worden gebruikt? Dan moet je dit soort vernieuwingen gewoon toestaan! Laat de slimste maar de snelste wezen