Menu
© Red Bull
Nieuws

Onderhuids bij de Red Bull RB12 [deel 6">

0 reacties | 390x gelezen
11-01-2017 07:34

EvDelft | Aan de rechterkant van de bovenste foto onderaan het artikel, onder de motor, ligt de MGU-K, welke de kinetische energie van het remmen verzamelt. Omdat er geen uitlaatpijpen op deze foto te zien zijn, kan het apparaat makkelijk gezien worden.

Bron: F1i.com

Wanneer de MGU-K de energie verzamelt, wordt wisselstroom gestuurd naar de CE, de Controle Elektronica, via de drie-fasen stroomkabel (die voor alle motorleveranciers oranje is gekleurd). De CE staat in de RB12 in de linker sidepod. In de rechter sidepod is ook een oranje kabel te vinden, die de MGU-H verbindt met zijn eigen CE. Renault heeft een vergelijkbare opstelling voor haar RS16.

De MGU-H, die de energie opslaat van de turbine, kan niet gezien worden omdat die zich bevindt in de 'Vee' van de V6, oftewel tussen de twee rijen cilinders.

De accu's werken op gelijkstroom, terwijl beide motorunits, de MGU's, werken op drie-fasen wisselstroom. Een elektrische conversie moet dus plaatsvinden tussen deze twee, en dat is één van de taken van de CE-eenheden.

Aangenomen wordt dat Renault een nieuwe acculeverancier heeft gevonden voor 2016, welke in Frankrijk wordt geproduceerd. Het is wel duurder, maar ook technisch veel beter dan wat de andere motorleveranciers gebruiken.


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

;