Menu
© Mercedes
Nieuws

Ecclestone is blij met pensioen Rosberg, Button en Massa

9 reacties | 2078x gelezen
08-01-2017 08:50

EvDelft | Bernie Ecclestone geeft aan dat hij erg blij is dat Nico Rosberg en andere grote namen in de Formule 1 met pensioen zijn gegaan.

Bron: F1i.com

Veteraan Felipe Massa is ermee gestopt, en wereldkampioen van 2009 Jenson Button heeft ook zijn lange carrière beëindigd. Het is echter nog mogelijk dat Massa in 2017 rijdt, als hij inderdaad Bottas gaat vervangen bij Williams.

Maar Bernie Ecclestone laat weten dat hij niet boos is op Rosberg, ondanks het feit dat in 2017 er geen regerend wereldkampioen zal rijden: "Hij heeft gedaan wat hij moest doen. Hij wilde wereldkampioen worden en dat is hij nu. Waarom doorgaan? Ik kan hem begrijpen."

In feite zegt Ecclestone dat het pensioen van Rosberg de Formule 1 'helpt': "Het laat zien dat de wereldkampioen intelligent genoeg is. Hij heeft zijn doel bereikt, dus we kunnen hem niet beschuldigen dat hij iets anders wil, nu."

Wat betreft Button en Massa, zei Ecclestone: "Ik ben blij dat ze zelf hebben kunnen beslissen te stoppen met racen. Ik heb genoeg coureurs gezien die stopten om andere redenen, bijvoorbeeld omdat ze verongelukten. Dus ik ben blij voor hen."


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Geeke
Silver Member

Dit artikel schreeuwt om een reactie, een die we waarschijnlijk allemaal wel denken: nu Bernie zelf nog!
En daarmee een nieuwe aanpak, weg met die oersaaie regie (die ook nog eens veel mist qua actie) en weg met een "dictator" die veel te veel macht heeft over andermans zaken.

1 08-01-2017 09:52:00
Sicko
Silver Member


Geeke schreef:
Dit artikel schreeuwt om een reactie, een die we waarschijnlijk allemaal wel denken: nu Bernie zelf nog!
En daarmee een nieuwe aanpak, weg met die oersaaie regie (die ook nog eens veel mist qua actie) en weg met een "dictator" die veel te veel macht heeft over andermans zaken.


Mijn reactie, maar die heb reeds vaker verkondigd: Het is zo easy money voor Alonso, Räikkönen en inmiddels ook Hamilton, ze blijven allemaal op "het pluche zitten". De oudere rijders zouden een voorbeeld kunnen nemen aan Rosberg. Ecclestone zelf is al aan het verdwijnen vanwege de verkoop van de rechten aan Liberty Media. En dan heb ze nog de grijze wedstrijdgarde onder leiding van Whiting. Dat kan al jaren echt niet meer.

08-01-2017 17:25:28
bvonk
Moderator

Zal raar zijn om Massa terug te zien in de wagen, iedereen heeft er eigenlijk al afscheid van genomen. Button zal ik wel missen maar het is ook mooi dat er nieuw talent bij komt. En Rosberg, tja als je het te moeilijk vind om een jaar te winnen dan hoor je eigenlijk niet in de top van de Formule 1 vind ik, zak ik dus niet missen.

1 08-01-2017 14:54:28
EvDelft
Moderator


bvonk schreef:
tja als je het te moeilijk vind om een jaar te winnen dan hoor je eigenlijk niet in de top van de Formule 1 vind ik, zak ik dus niet missen.


Je kan het ook 'stoppen op je hoogtepunt' noemen... Er zijn genoeg coureurs die daar het lef niet voor hebben en in de marge blijven rondrijden om maar mee te kunnen blijven doen, in de hoop dat het 'straks' weer beter gaat.

08-01-2017 17:30:44
Camiel221
Nieuwspress

ik heb juist respect voor rosberg dat hij nu stopt. Het is echt stoppen op het hoogte punt. Het is ook gewoon een familie man die graag tijd met zijn familie wil door brengen, iets wat hij de afgelopen 3 jaar heel weinig heeft kunnen doen. Het draait hem niet om het geld want hij loop gigantisch veel geld mis. Hij doet het niet om de fame hij wilde gewoon WK worden en dat is het. Hij is het geworden en nu is hij tevreden en stopt hij er mee. Hij heeft bereikt wat hij wilde bereiken wat is er dan mis mee om je normale leven weer op te pakken als je dat wilt?

1 09-01-2017 09:46:33
Misjab
Gold Member


Camiel221 schreef:
ik heb juist respect voor rosberg dat hij nu stopt.


Daar sluit ik me bij aan. Ik sluit me ook aan bij de stelling dat het voor Massa absoluut de hoogste tijd was, en ook Buton begrijp ik helemaal (alhoewel ik hem we grager terug had gezien dan massa)

Vind ook dat Vettel, Alonso en Hamilton echt nog wel hun meerwaarde hebben en door moeten blijven rijden. Het is tijd om op te stappen als je je veel jongere teamgenoot niet meer voor kan blijven (zoals massa). Dus ik zie de grote strijd volgend jaar (Ham vs Bot, Alo vs superbelg etc) met veel plezier tegemoet. Laten die jonkies mar bewijzen dat de oude garde met pensioen moet. Maar ze gaan het niet makkelijk krijgen want er zit nog heel veel snelheid in deze mannen en doorboven op hebben ze nog onschatbare ervaring die ook heel erg meehelpt.

09-01-2017 09:56:43
Camiel221
Nieuwspress

precies zo lang de ervaren mannen nog altijd het snelst op de baan zijn is er geen reden om ze te vervangen.

1 09-01-2017 13:51:29
EvDelft
Moderator


Camiel221 schreef:
precies zo lang de ervaren mannen nog altijd het snelst op de baan zijn is er geen reden om ze te vervangen.


Daar heb je een punt... Aan de andere kant kan ik ook Sicko begrijpen dat zolang de ervaren mannen rijden - en gewoonlijk voor een goed team - zij een stoeltje voor de jonge garde bezet houden. Verstappen en Vandoorne hadden mazzel...

09-01-2017 17:26:59
Camiel221
Nieuwspress

dat klopt maar als team is het altijd een gok een jonge coureur aan te nemen. dan moeten teams als ferrari mercedes en mclaren maar een echt zuster team op poten zetten net als redbull als er een tekort aan jonge coureurs in de f1 zit. Ik denk dat het nu niet veel anders is als vroeger. Niet iedereen komt er simpelweg in en als je de kans krijgt moet je m met beide handen pakken.

0 09-01-2017 22:03:04
;