Deel dit bericht

Onderhuids bij de Red Bull RB12 [deel 2">

Gepost door: EvDelft op 07-01-2017 00:25 946x gelezen

De hevel bevindt zich voorin in de monocoque. Hij wordt ook wel aangeduid als 'het derde element van de vering'. De hevel verbindt het linker met het rechter wiel. Daarom controleert de hevel het 'duiken' van de auto onder het aanremmen (en meer algemeen de het bewegen van de auto afhankelijk van de hoeveelheid neerwaartse druk) alsmede de rijhoogte van de wagen.

De derde vering van de Red Bull is erg interessant, omdat het een mechanisch component bevat dat luistert naar de naam 'Belleville washers'. Die werd op de RB11, in 2015, voor het eerst gebruikt. In vergelijking heeft Ferrari een veer die dezelfde taak vervult, terwijl Mercedes een hydraulische vering heeft en een inert systeem. Slechts gedeeltelijk zichtbaar is de roldemper, die diagonaal in de RB12 is geplaatst, hoewel die in tegengestelde richting is gemonteerd in vergelijking met die in de RB11. Onder de torsiestaven zitten de lager gemonteerde reservoirs voor de remvloeistof en die zijn geplaatst op een conventionele manier: naast elkaar. Bij de Mercedes W07 zijn deze reservoirs achter elkaar gemonteerd. De stuurstang is lager geplaatst, waarbij de verbindingsassen onder de lagere stang van de ophanging zijn geplaatst (in plaats van in de buurt van de hogere). Dit is afgekeken van de Mercedes W06 van vorig jaar.

Bron: F1i.com

Er zijn nog geen reacties geplaatst.