Menu
© Pirelli
Raceverslag

Hamilton wint Abu Dhabi, Rosberg pakt het WK 2016

17 reacties | 880x gelezen
27-11-2016 16:36

bvonk | Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft de Grote Prijs van Abu Adabi gewonnen. Zijn teamgenoot sloot aan op de tweede plaats en pakt daarmee de titel van 2016. Ferrari-coureur Sebastian Vettel maakt het podium compleet.

Bron: Formule1Nieuws.nl

GP Abu Dhabi 2016 - Yas Marina Circuit


Pos No Coureur Car Laps Tijd/Retired Pts
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 55 1:38:04.013 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes 55 +0.439s 18
3 5 Sebastian Vettel Ferrari 55 +0.843s 15
4 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 55 +1.685s 12
5 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 55 +5.315s 10
6 7 Kimi Räikkönen Ferrari 55 +18.816s 8
7 27 Nico Hulkenberg Force India Mercedes 55 +50.114s 6
8 11 Sergio Perez Force India Mercedes 55 +58.776s 4
9 19 Felipe Massa Williams Mercedes 55 +59.436s 2
10 14 Fernando Alonso McLaren Honda 55 +59.896s 1
11 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 55 +76.777s 0
12 21 Esteban Gutierrez Haas Ferrari 55 +95.113s 0
13 31 Esteban Ocon MRT Mercedes 54 +1 lap 0
14 94 Pascal Wehrlein MRT Mercedes 54 +1 lap 0
15 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 54 +1 lap 0
16 12 Felipe Nasr Sauber Ferrari 54 +1 lap 0
17 30 Jolyon Palmer Renault 54 +1 lap 0
NC 55 Carlos Sainz Toro Rosso Ferrari 41 DNF 0
NC 26 Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 14 DNF 0
NC 22 Jenson Button McLaren Honda 12 DNF 0
NC 77 Valtteri Bottas Williams Mercedes 6 DNF 0
NC 20 Kevin Magnussen Renault 5 DNF 0


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

bengelke
Gold Member

Volgend jaar zal de f1 beter worden, as stoffel meedoet. Dan zien we de wederopstanding van mc laren

0 27-11-2016 17:17:17
Nafta
Member

Grats Nico met je wereldtitel. Ongelooflijk wat voor negatieve show Hamilton op het circuit neerzette. De man (jongetje met omgekeerde cap) kan er niet mee omgaan dat een ander dit jaar meer succes heeft dan hij. Zielepoot.

0 27-11-2016 17:40:47
f1stevie
Silver Member

VERDIENDE WERELDKAMPIOEN !!!

gefeliciteerd Nico , zowel red-bull als Ferrari en natuurlijk zijn uiterste sympathieke team-genoot hebben er alles aangedaan om het feestje van Nico te verpesten... daarom vind ik het nu nog vetter dat het Rosberg met de titel gaat lopen, op die manier geeft hij laten zien dat hij de WK titel meer dan verdiend dit jaar.

1 27-11-2016 18:05:25
Garfield
Senior Member


f1stevie schreef:
VERDIENDE WERELDKAMPIOEN !!!

gefeliciteerd Nico , zowel red-bull als Ferrari en natuurlijk zijn uiterste sympathieke team-genoot hebben er alles aangedaan om het feestje van Nico te verpesten... daarom vind ik het nu nog vetter dat het Rosberg met de titel gaat lopen, op die manier geeft hij laten zien dat hij de WK titel meer dan verdiend dit jaar.


Ik sluit mij grotendeels aan bij bovenstaande posters.
Ik denk zelf dat Vettel er best voorbij had gekund, maar dat niet gedaan heeft. Op het podium smoesde hij iets van degradatie van banden. Amahoela, gewoon niet waar.
Basisregel moet zijn: ik race........

27-11-2016 18:13:50
bvonk
Moderator

Bleef toch spannend tot het einde dankzij Hamilton. Maar Rosberg heeft zin goed gehouden vandaag dus met wel wat geluk terecht WK. Max weer een mooie inhaalrace maar had wel eens willen weten wat hij had kunnen doen zonder spin. Snel naar 2017.

0 27-11-2016 18:32:17
Misjab
Gold Member

Gefeliciteerd nico! Je hebt er nog even goed voor moeten zweten? Mooi toch? Ten eerste voel je nou veel meer dat je he M verdiend hebt, en de kijkers hadden een vette wedstrijd????

Ik mag HAM niet echt, maar ik moet zeggen dat ik helemaal geen probl m heb met zijn strategie. Is niet gentelmenlike maar is gewoonracen en geeft ons veel spectacel, dat is precies wat we willen in F1 en we mooi aan max vinden.

Gewoon slim gedaan van HAM,***aan die teamorder. Maar het risoco had ook kunnen zijn dat rosberg hem er gewoon naast had gezet, dan maar beiden eraf.... maar ja rosberg is geen schumacher en wel een gentlemen.

Daarom gun ik hem deze graag,maar wel als laatste, nu is max aan de beurt ????

0 27-11-2016 18:59:54
Gallardo
Hoofdredacteur

Rosberg dit jaar wereldkampioen, hij had het geluk dat hij de minste pech kreeg met zijn auto en Hamilton meer. Wie aan het eind van het race jaar de meeste punten heeft verzameld is kampioen en toevallig is deze Rosberg dat. Het zal waarschijnlijk zijn eerste en enige titel zijn en blijven. Ik vind het een kleurloos rijder maar dat is mijn eigen mening. Doe mij maar het Hamilton en Verstappen type op de baan, die gaan er vol voor en daar draait het volgens mij om in de sport.



Niettemin, gefeliciteerd Rosberg en Rosberg fans, op naar 2017.

1 27-11-2016 19:10:46
F1Fan76
Silver Member


Gallardo schreef:
Rosberg dit jaar wereldkampioen, hij had het geluk dat hij de minste pech kreeg met zijn auto en Hamilton meer. Wie aan het eind van het race jaar de meeste punten heeft verzameld is kampioen en toevallig is deze Rosberg dat. Het zal waarschijnlijk zijn eerste en enige titel zijn en blijven. Ik vind het een kleurloos rijder maar dat is mijn eigen mening. Doe mij maar het Hamilton en Verstappen type op de baan, die gaan er vol voor en daar draait het volgens mij om in de sport.



Niettemin, gefeliciteerd Rosberg en Rosberg fans, op naar 2017.
Niets meer aan toe te voegen. Als je op youtube zoekt naar Highlights van Rosberg, dan ben je snel uitgekeken...

27-11-2016 20:58:03
Camiel221
Nieuwspress

Rosberg verdiend gewonnen na al zijn harde werk voor dit team.
Ik weet niet wat ik van hamilton moet denken, aan de ene kant een vies spel maar ook weer begrijpbaar. Iedere coureur zal er alles aan doen om te winnen. Gelukkig bleven vettel en max er achter.
De laatste ronde ging me wel even wat te veer van lewis om eerlijk te zijn. Ik snap dat hij de hele race langzaam reed om ferrari en redbull een kans te geven maar de laatste ronde sloeg eigenlijk negens op maar goed het heeft niks gebaten. Nico is kampioen zijn harde werk heeft eindelijk geloont. Op naar 2017 mooiere snellere auto`s en elk team heeft nieuwe kansen. Nu hopen dat max en kimi volgend jaar strijden om t WK

0 27-11-2016 21:24:33
Uran1
Bronze Member

Blij dat Rosberg WK is geworden...dit pakken ze hem nooit meer af, hij heeft het verdiend ook al is hij niet de allerbeste coureur. Volgens mijn wou Hamilton een complot uitspelen ( hij heeft daar gelijk in ) maar dat is niet gelukt omdat de Ferrari rijders er niet aan mee wilde werken leek mijn. Hamilton had op Max gerekend maar die heeft het in de kwalificatie al een beetje verknoeit en toen weer met de start. Rosberg is ook niet gek, al zou Vettel hem hebben aangevallen dan had Nico Hamilton aangevallen .... hij bleef mooi in de DRS tijd achter zijn team genoot . Dan maar allebei de baan af , was hij toch WK geworden als hij het netjes had gedaan.

2 27-11-2016 22:16:11
Arno666
Bronze Member


Uran1 schreef:
Blij dat Rosberg WK is geworden...dit pakken ze hem nooit meer af, hij heeft het verdiend ook al is hij niet de allerbeste coureur. Volgens mijn wou Hamilton een complot uitspelen ( hij heeft daar gelijk in ) maar dat is niet gelukt omdat de Ferrari rijders er niet aan mee wilde werken leek mijn. Hamilton had op Max gerekend maar die heeft het in de kwalificatie al een beetje verknoeit en toen weer met de start. Rosberg is ook niet gek, al zou Vettel hem hebben aangevallen dan had Nico Hamilton aangevallen .... hij bleef mooi in de DRS tijd achter zijn team genoot . Dan maar allebei de baan af , was hij toch WK geworden als hij het netjes had gedaan.

28-11-2016 01:28:18
Arno666
Bronze Member


Uran1 schreef:
Blij dat Rosberg WK is geworden...dit pakken ze hem nooit meer af, hij heeft het verdiend ook al is hij niet de allerbeste coureur. Volgens mijn wou Hamilton een complot uitspelen ( hij heeft daar gelijk in ) maar dat is niet gelukt omdat de Ferrari rijders er niet aan mee wilde werken leek mijn. Hamilton had op Max gerekend maar die heeft het in de kwalificatie al een beetje verknoeit en toen weer met de start. Rosberg is ook niet gek, al zou Vettel hem hebben aangevallen dan had Nico Hamilton aangevallen .... hij bleef mooi in de DRS tijd achter zijn team genoot . Dan maar allebei de baan af , was hij toch WK geworden als hij het netjes had gedaan.
Hoe heeft hij het niet verdiend als hij niet de allerbeste coureur is? de beste verdient het toch?

28-11-2016 01:32:08
Geeke
Silver Member

Of je in zulke dominante bolides überhaupt kunt spreken over "verdiend gewonnen" kun je je afvragen. Maar Nico heeft niets verkeerds gedaan, heeft ook niet echt gespetterd, maar al met al de meeste punten bij elkaar gesprokkeld. Hamilton moest natuurlijk nog wat proberen, ik vond dat wel grappig. Ik vraag me werkelijk af wat er met Kimi en Ricciardo gebeurd is aan het einde van de race. Ricciardo had nieuwere banden en toch viel hij terug. Max heeft daar blijkbaar een trucje voor om die banden te besparen.

Nu hebben we een brandende vraag aan Sicko: wat ging er mis in je theorie? :P

2 28-11-2016 09:34:56
Calahonda
Senior Member


Geeke schreef:
Of je in zulke dominante bolides überhaupt kunt spreken over "verdiend gewonnen" kun je je afvragen. Maar Nico heeft niets verkeerds gedaan, heeft ook niet echt gespetterd, maar al met al de meeste punten bij elkaar gesprokkeld. Hamilton moest natuurlijk nog wat proberen, ik vond dat wel grappig. Ik vraag me werkelijk af wat er met Kimi en Ricciardo gebeurd is aan het einde van de race. Ricciardo had nieuwere banden en toch viel hij terug. Max heeft daar blijkbaar een trucje voor om die banden te besparen.

Nu hebben we een brandende vraag aan Sicko: wat ging er mis in je theorie? :P

28-11-2016 12:24:06
Sicko
Silver Member


Geeke schreef:
Of je in zulke dominante bolides überhaupt kunt spreken over "verdiend gewonnen" kun je je afvragen. Maar Nico heeft niets verkeerds gedaan, heeft ook niet echt gespetterd, maar al met al de meeste punten bij elkaar gesprokkeld. Hamilton moest natuurlijk nog wat proberen, ik vond dat wel grappig. Ik vraag me werkelijk af wat er met Kimi en Ricciardo gebeurd is aan het einde van de race. Ricciardo had nieuwere banden en toch viel hij terug. Max heeft daar blijkbaar een trucje voor om die banden te besparen.

Nu hebben we een brandende vraag aan Sicko: wat ging er mis in je theorie? :P


@Geke. Daar ben ik.

Mijn theorie dat Hamilton
1. als eerste rijder uiteindelijk toch weer wk zou gaan worden, is niet bewaarheid. En de basis voor die theorie was/is:
2. De power van de wagen van Rosberg met ingang van Interlagos duidelijk gedowned is, ofwel de motor van de wagen van Rosberg zou stuk gaan.

Als basis hiervan heb ik altijd aangegeven dat de Mercedes-aandeelhouders het niet zouden pikken als een tweede rijder met ca. 1/3 van het salaris van hun eerste rijder, wk zou gaan worden.

Nu is de tweede rijder van Mercedes wk geworden. De waarde van het giga-meer salaris voor de eerste rijder is hiermee intern voor de vierde keer over de balk gegooid. De afgelopen 3 jaar had ook de tweede rijder makkelijk wk kunnen worden.










28-11-2016 21:02:19
Sicko
Silver Member

Helaas heeft de uitslag van Abu Dhabi aan Vettel een onterecht podium gegeven om even vooraan te staan. Daar heb ik me even gruwelijk aan geërgerd. Daar had in feite Verstappen moeten staan als hèt ultieme voorbeeld van een racer.

Ik hoop van harte dat zowel Hamilton als Vettel, als omhoog gevallen boomvruchten (**kels) van de laatste jaren, op korte termijn geen deel meer uit maken van de F1.

0 28-11-2016 21:16:36
Uran1
Bronze Member

Arno666.............
Goed lezen, er staat nergens in mijn commentaar dat Rosberg het niet verdiend heeft, er staat dat hij het juist wel verdiend heeft.

0 28-11-2016 21:56:02
;