Deel dit bericht

Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage

Gepost door: Camiel221 op 04-10-2016 06:14 759x gelezen

Lewis Hamilton behoudt zelfs na zijn uitvalbeurt tijdens afgelopen GP in Maleisië het beste betrouwbaarheidspercentage van alle wereldkampioenen die nog steeds mee doen. Kimi Räikkönen bezit het hoogste uitvalpercentage van de kampioenen die nog steeds racen.

Laat ik eerst voorop stellen dat Lewis alle recht heeft om gefrustreerd te zijn na het uitvallen als leider afgelopen weekend. Maar als we verder gaan kijken naar de carrière van Lewis dan mag hij niet zeuren en alleen maar tevreden zijn over hoe zijn auto’s gepresteerd hebben tijdens de races. Hij heeft namelijk van alle wereldkampioenen in het huidige veld, het aller laagste uitval percentage door middel van een technisch probleem. Na zijn uitvalbeurt van afgelopen zondag is hij in zijn 183 starts slechts 11 keer uitgevallen door middel van een technisch mankement. Dit komt neer op slechts 6%. Hij wordt gevolgd door Sebastian Vettel met 8.7%, Fernando Alonso met 10.1%, Jenson Button met 11.3% en Kimi Räikkönen sluit het rijtje af met 13%. Mocht Lewis de komende vijf races uitvallen door een technisch mankement, zelfs dan heeft hij nog steeds het beste percentage van alle wereldkampioenen. Nico Rosberg is in zijn 201 starts 14 keer uitgevallen door een technisch mankement, dat komt neer op 7%. Dit is een percentage waar ook Nico zeer tevreden mee mag zijn, maar het is nog altijd 1% meer dan Lewis. Lewis mag dus over het algemeen blij zijn met de betrouwbaarheid van de auto’s waarin hij geracet heeft. Mijn stelling aan jullie: vinden jullie het terecht dat Hamilton beweert dat iemand met een hogere macht hem weerhoudt van zijn vierde wereld titel, of heeft hij in zijn carrière juist geluk gehad dat hij er drie binnen heeft weten te halen met auto’s die uitermate betrouwbaar zijn?

Bron: www.f1fanatic.co.uk


Alle commentaren zijn eigendom van de posters. Formule1nieuws.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren.


Reacties op: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage


F1Fan76
RE: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage
Ik snap zijn frustratie heel goed, en het gaat immers om het lopende wk en niet om het verleden. Het pechpercentage in vergelijk met Rosberg dit wk is natuurlijk groot, een stuk meer dan 1%, en mocht Rosberg wk worden, dan is dat grotendeels te danken aan de pech van Hamilton.

Om te denken dat het sabotage of een hogere macht zou kunnen zijn, nee dat zie ik als totale onzin. En als Lewis denkt dat het sabotage is, dan zeg ik dat het tijd is om te verkassen, want dan is het vertrouwen in je team wel heel erg zoek.
Gepost op: 04/10/2016 07:35
EvDelft
RE: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage
Wat betreft de pech van Hamilton en de eventuele titel van Rosberg - wat velen vergeten zijn (kennelijk, en ik bedoel dat niet naar jouw toe) is dat Rosberg zijn kans op de titel in 2014 ook verspeelde wegens betrouwbaarheidsproblemen. Voor een goed gedeelte in elk geval.
Gepost op: 04/10/2016 09:20
f1stevie
RE: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage
LH geeft zijn carrière gekregen en geeft nooit moeten knokken uit een mindere wagen om bovenaan te geraken.... hij is bij elk team waarbij gereden geeft op een gespreid bedje toegekomen, ook bij Mercedes nu... het jaren werk dat shummi en rosberg verricht hebben bij Mercedes is LH mee gaan lopen,
pas op het is hem wel gegund van mij...maar loopt niet zo te mekkeren als het eens ietsje misloopt... ik denk zelf dat hij mag blij zijn, want de vorige jaren leek het dat iemand net de hand boven zijn eigen hoofd geeft gehouden om hem WK te laten worden en als ik heel eerlijk mag zijn toen ik zondag LH zag staan met een brandende motor, kwam er spontaan een grote glimlach op mij gezicht.... je bent als een simpel jongen toe gekomen in de F1 iedereen had veel respect voor LH door de jaren heen heb je jezelf ontwikkeld naar een soort fake popster en is het respect die ik in de begin jaren voor hem had allang verdwenen en fan ben ik zeker al niet meer, ik gun het rosberg zoveel meer, dat je voor mij part elke week met een brandend motor mag staan!
Gepost op: 04/10/2016 10:51
Camiel221
Gepost op: 04/10/2016 10:57
f1stevie schreef: LH geeft zijn carrière gekregen en geeft nooit moeten knokken uit een mindere wagen om bovenaan te geraken.... hij is bij elk team waarbij gereden geeft op een gespreid bedje toegekomen, ook bij Mercedes nu... het jaren werk dat shummi en rosberg verricht hebben bij Mercedes is LH mee gaan lopen,
pas op het is hem wel gegund van mij...maar loopt niet zo te mekkeren als het eens ietsje misloopt... ik denk zelf dat hij mag blij zijn, want de vorige jaren leek het dat iemand net de hand boven zijn eigen hoofd geeft gehouden om hem WK te laten worden en als ik heel eerlijk mag zijn toen ik zondag LH zag staan met een brandende motor, kwam er spontaan een grote glimlach op mij gezicht.... je bent als een simpel jongen toe gekomen in de F1 iedereen had veel respect voor LH door de jaren heen heb je jezelf ontwikkeld naar een soort fake popster en is het respect die ik in de begin jaren voor hem had allang verdwenen en fan ben ik zeker al niet meer, ik gun het rosberg zoveel meer, dat je voor mij part elke week met een brandend motor mag staan!
Precies, in zijn eerste jaren had ik ook veel respect voor de beste man. Maar door zijn gedrag door de jaren heen is hij dat allemaal verloren en dan ook van de meeste fans.
Gepost op: 04/10/2016 10:57
Camiel221
RE: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage
ik snap best dat hij gefrustreerd is, maar hij gaat nu wellicht eindelijk mee maken wat de andere coureurs al lang al hebben mee gemaakt. PECH. Hamilton heeft tot nu toe bijna altijd de perfect auto gehad op het juiste moment. Nico heeft onder andere door pech de titel in 2014 verloren. Kimi heeft 2 titels verloren door technische onbetrouwbaarheid van de auto. Hamilton gaat nu eindelijk eens mee maken wat pech inhoudt en dat niet altijd alles perfect gaat. En dan loopt hij meteen zulke uitdrukkingen te maken, dat valt me tegen van hem. Maar goed zijn hele gedrag valt mij meestal tegen, heel af en toe verrast hij me wel met toch wat normaler gedrag. Zoals afgelopen GP dat hij nog wel naar zijn fans zwaaide.
Gepost op: 04/10/2016 10:55
bvonk
Gepost op: 04/10/2016 15:31
Camiel221 schreef: ik snap best dat hij gefrustreerd is, maar hij gaat nu wellicht eindelijk mee maken wat de andere coureurs al lang al hebben mee gemaakt. PECH. Hamilton heeft tot nu toe bijna altijd de perfect auto gehad op het juiste moment. Nico heeft onder andere door pech de titel in 2014 verloren. Kimi heeft 2 titels verloren door technische onbetrouwbaarheid van de auto. Hamilton gaat nu eindelijk eens mee maken wat pech inhoudt en dat niet altijd alles perfect gaat. En dan loopt hij meteen zulke uitdrukkingen te maken, dat valt me tegen van hem. Maar goed zijn hele gedrag valt mij meestal tegen, heel af en toe verrast hij me wel met toch wat normaler gedrag. Zoals afgelopen GP dat hij nog wel naar zijn fans zwaaide.
Hamilton had ongeveer even veel pech in 2014 en meer als je ook naar de pech in de kwalificaties gaat kijken van dat jaar.
Gepost op: 04/10/2016 15:31
arts3
RE: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage
Lewis had de knop voor extra vermogen ingedrukt,want hij voelde de Red Bulls op zijn hielen.????Nadat zijn motor explodeerde,kreeg Nico de order dat hij die knop niet mocht gebruiken.Die verhalen van hem over hogere machten zijn dus
Onzin.
Gepost op: 04/10/2016 11:12
bvonk
Gepost op: 04/10/2016 16:10
arts3 schreef: Lewis had de knop voor extra vermogen ingedrukt,want hij voelde de Red Bulls op zijn hielen.????Nadat zijn motor explodeerde,kreeg Nico de order dat hij die knop niet mocht gebruiken.Die verhalen van hem over hogere machten zijn dus
Onzin.
De motor van Hamilton stond in een bepaalde stand, waar de motor ook normaal gesproken tegen moet kunnen, anders had het team echt wel even gemeld (mag gewoon weer) dat er een probleem aan zat te komen. Ook Rosberg wou gebruik maken van deze stand, is dus gewoon gebruikelijk voor Mercedes power unit.
Gepost op: 04/10/2016 16:10
gerardD
RE: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage
Wat een onzinnig bericht zeg.
Dat hij in het verleden minder pech gehad heeft betekend toch helemaal niks? En al helemaal niet dat hij daarom nu niet zou mogen klagen als zijn motor kapot gaat?
En wat is het voor een vreemde statistiek om de overall pech te gaan vergelijken van de oud-wereldkampioenen?
Zijn enige concurrent dit jaar is Rosberg en niet Vettel of Raikkonnen.

En wat betreft zijn gedrag, ik vind juist dat hij zich als coureur juist veel beter is gaan gedragen!
Dat hij naast de baan een leven in de spotlights leeft is zijn goed recht. Zolang hij presteert mag dat geen probleem/verwijt zijn.
Het is tenslotte een coureur en geen dominee
Gepost op: 04/10/2016 12:42
Camiel221
Gepost op: 04/10/2016 12:51
gerardD schreef: Wat een onzinnig bericht zeg.
Dat hij in het verleden minder pech gehad heeft betekend toch helemaal niks? En al helemaal niet dat hij daarom nu niet zou mogen klagen als zijn motor kapot gaat?
En wat is het voor een vreemde statistiek om de overall pech te gaan vergelijken van de oud-wereldkampioenen?
Zijn enige concurrent dit jaar is Rosberg en niet Vettel of Raikkonnen.

En wat betreft zijn gedrag, ik vind juist dat hij zich als coureur juist veel beter is gaan gedragen!
Dat hij naast de baan een leven in de spotlights leeft is zijn goed recht. Zolang hij presteert mag dat geen probleem/verwijt zijn.
Het is tenslotte een coureur en geen dominee
Er wordt toch ook niet gezegd dat hij niet mag klagen, hij mag balen wat hij wilt maar ik ben van mening dat hij nu eens de pech krijgt die andere coureurs al lang al in hun carrière hebben gehad. Nu gaat alles eens niet van het laaie dakje bij hem. En dan krijg je van die rare opmerkingen van hem. Waar in tegen bijvoorbeeld Kimi die 2 titels verloren heeft en nog steeds regelmatig pech heeft met zijn auto's je nooit zo iets bizars zou horen zeggen. Hij heeft alle recht om nu gefrustreerd te zijn, maar moet tegelijk ook dankbaar zijn voor die weinige hoeveelheid pech wat hij heeft gehad in zijn carrière.
Gepost op: 04/10/2016 12:51
Sicko
RE: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage
Mijn mening hierin is dat Mercedes achter de schermen aan de knopjes draait. Het gemak waarmee Hamilton wk kon worden en het daaruit voorkomende dandy gedrag, heeft veel F1-fans zich van hem af doen draaien. Om Hamilton weer als racer neer te zetten heeft Mercedes Rosberg dit seizoen meerdere wedstrijden laten winnen om Hamilton daarna met "een geweldige eindspurt" (wat een prestatie!) weer tot wk te kunnen laten kronen. Echter, de Ferrari's en vooral RBR met zijn topcoureurs zijn zo dicht bij gekomen, dat het motorvermogen verder opgeschroeft moet worden om ze voor te blijven met als gevolg: Opblazen van de motor. Dus, het gaat eindelijk weer neer komen op de skills van de coureur en niet degene die het best op een knopje kan drukken.
Gepost op: 04/10/2016 20:48
bvonk
Gepost op: 04/10/2016 21:21
Sicko schreef: Mijn mening hierin is dat Mercedes achter de schermen aan de knopjes draait. Het gemak waarmee Hamilton wk kon worden en het daaruit voorkomende dandy gedrag, heeft veel F1-fans zich van hem af doen draaien. Om Hamilton weer als racer neer te zetten heeft Mercedes Rosberg dit seizoen meerdere wedstrijden laten winnen om Hamilton daarna met "een geweldige eindspurt" (wat een prestatie!) weer tot wk te kunnen laten kronen. Echter, de Ferrari's en vooral RBR met zijn topcoureurs zijn zo dicht bij gekomen, dat het motorvermogen verder opgeschroeft moet worden om ze voor te blijven met als gevolg: Opblazen van de motor. Dus, het gaat eindelijk weer neer komen op de skills van de coureur en niet degene die het best op een knopje kan drukken.
Het verschil in de kwalificatie tussen de snelste Mercedes en snelste andere wagen was afgelopen weekend gewoon weer 0,6 seconde. Rosberg reed van helemaal achteraan naar P3 dus voorbij de Ferrari die nog mee deed. Dat "dicht bij gekomen" zal dus wel meevallen, ze waren zelfs in Singapore waar ze vorig jaar nergens waren nu het snelste team.
Gepost op: 04/10/2016 21:21
Sicko
Gepost op: 04/10/2016 21:54
De motor van Hamiltons wagen heeft al een paar races fors meer moeten presteren. Als het vermogen op Sepang niet was opgeschroefd, had niet Hamilton maar denkelijk Verstappen gewonnen. Echter, niets is veranderlijker dan een F1-race (en het weer) en achteraf kijk je in de k*nt van de koe. Zou de wagen van Rosberg in Japan de geest gaan geven? Die motor enz. is ook behoorlijk aangesproken op Sepang. We zullen het gelukkig snel weten.
Gepost op: 04/10/2016 21:54
bvonk
Gepost op: 05/10/2016 15:02
Was afgelopen race een nieuwe motor die daarvoor alleen in de training op Spa is ingezet. In juli won hij nog met een motor 4 races dus zou gewoon moeten kunnen.
Gepost op: 05/10/2016 15:02
maus_weed
RE: Hamilton behoudt beste betrouwbaarheidspercentage
En tog ben ik van meening dat deze wk is beslist door pech en dan niet alleen deze race .
Gepost op: 04/10/2016 21:57
haastig
Gepost op: 05/10/2016 04:22
maus_weed schreef: En tog ben ik van meening dat deze wk is beslist door pech en dan niet alleen deze race .
Iedereen heeft wel eens pech. De volgende keer is Nico weer aan de beurt.
Gepost op: 05/10/2016 04:22