Menu
© Mercedes

Nico Rosberg wint de Grote Prijs van Italië

12 reacties | 854x gelezen
04-09-2016 15:38

bvonk | Bij de start van de race komt Mercedes-coureur Lewis Hamilton slecht weg van zijn positie en verliest die leiding aan zijn teamgenoot Nico Rosberg. Ook de Ferrari coureurs gaan voorbij aan de Engelsman maar mede dankzij de strategie om maar een stop te maken komt Hamilton weer achter zijn teamgenoot terecht op P2. Sebatian Vettel maakt het podium compleet. Max Verstappen Kwam ook niet lekker weg bij de start en verloor veel plaatsen maar gedurende de race haalde hij verschilde coureurs in en kwam weer uit op de plek waar hij begon, op P7.

Bron: Formule1nieuws.nl

GP Italië 2016 - Autodromo di Monza


Pos No Coureur Car Laps Tijd/Retired Pts
1 6 Nico Rosberg Mercedes 53 1:17:28.089 25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 53 +15.070s 18
3 5 Sebastian Vettel Ferrari 53 +20.990s 15
4 7 Kimi Räikkönen Ferrari 53 +27.561s 12
5 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 53 +45.295s 10
6 77 Valtteri Bottas Williams Mercedes 53 +51.015s 8
7 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 53 +54.236s 6
8 11 Sergio Perez Force India Mercedes 53 +64.954s 4
9 19 Felipe Massa Williams Mercedes 53 +65.617s 2
10 27 Nico Hulkenberg Force India Mercedes 53 +78.656s 1
11 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 52 +1 lap 0
12 22 Jenson Button McLaren Honda 52 +1 lap 0
13 21 Esteban Gutierrez Haas Ferrari 52 +1 lap 0
14 14 Fernando Alonso McLaren Honda 52 +1 lap 0
15 55 Carlos Sainz Toro Rosso Ferrari 52 +1 lap 0
16 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 52 +1 lap 0
17 20 Kevin Magnussen Renault 52 +1 lap 0
18 31 Esteban Ocon MRT Mercedes 51 +2 laps 0
NC 26 Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 36 DNF 0
NC 94 Pascal Wehrlein MRT Mercedes 26 DNF 0
NC 30 Jolyon Palmer Renault 7 DNF 0
NC 12 Felipe Nasr Sauber Ferrari 6 DNF 0


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

f1stevie
Silver Member

wat een saaie race weer... gelukkig heb ik zo'n digirecorder waarmee ik kan doorspoelen.... mooie overwinning voor Nico rosberg die op 2 puntjes komt, veel dichter gaat Mercedes hem niet laten komen!
Max voor de 2 de keer op rij een heel slechte start en een race zonder kleur, IPV naast de baan van alles uit te spreken zou Max zich toch beter op het rijden consenteren....

1 04-09-2016 18:06:27
bvonk
Moderator

In 2014 heeft Rosberg lang aan kop gestaan, het "veel dichter gaat Mercedes hem niet laten komen!" is dus onzin. Misschien heeft het team Lewis wel even een mindere start gegeven om het spannend te houden, dat is dan net zo goed mogelijk.

Mooie overwinning van Rosberg en super voor de strijd om het WK. Jammer van Max maar mooi terug gevochten. Helaas ook geen baan voor McLaren dus snel naar de volgende!

04-09-2016 19:12:05
Nafta
Senior Member

Ik vind het optreden van Kvyat ontluisterend...er waren ff geruchten over hem dat hij vervangen zou worden door Pierre Gasly (ken ik niet). Maar wat zit die jongen in een rollercoaster...naar beneden...niet te geleeuuveee...

1 04-09-2016 19:53:42
FerrariFTW
Silver Member


Nafta schreef:
Ik vind het optreden van Kvyat ontluisterend...er waren ff geruchten over hem dat hij vervangen zou worden door Pierre Gasly (ken ik niet). Maar wat zit die jongen in een rollercoaster...naar beneden...niet te geleeuuveee...


Het jammere is dat Kvyat altijd door iemand anders zjin fout of door pech moet opgeven. Race na race. In combinatie met zijn Red Bull-exit (wat nog altijd zeker geen meesterzet was) die een enorm demoraliserend geeft vind ik het jammer dat het talent van Kvyat verloren is. Oké, hij heeft één domme fout gemaakt in Rusland. Verstappen heeft al even erge dingen gedaan, of denk maar in Grosjean in Spa, dat is ook goed gekomen. Echt jammer dat het zo is moeten lopen.

05-09-2016 13:29:40
Sicko
Silver Member

"CAR of the day" wederom die wagen waar Hamilton mee mag rijden. "DRIVER of the day" is voor mij Alonso met zijn slappe-lach reactie na een idiote call van zijn team.

0 04-09-2016 19:55:24
Garfield
Senior Member

Heel positief deze race.
Dit is vast de meest saaie van het seizoen. Dat hebben we dan maar mooi gehad.
Als de 2 mensen die bij de start niet goed wegkwamen dat niet hadden gedaan, kon je zo de kwali kopiëren naar de race. Veel gemakkelijker.
Het mooiste was nog de podiumceremonie.
Drie gelukkige mensen met veel beter publiek. Daar werd Nico niet uitgejoeld in tegenstelling tot het volk wat in Spa was.
NB. ik was daar dit jaar niet live bij.

0 04-09-2016 20:45:40
Geeke
Silver Member

Ik vraag me idd af hoe dit weer passend gemaakt wordt in de conspiracy theorie van Sicko en consorten. Waarom hebben ze niet aan het knopje gedraaid van Nico zodat Lewis er weer voorbij kon? Met andere woorden, jullie overdrijven! Lewis is gewoon de snellere van de beiden heren, met alle respect voor Nico maar hij verknalt het zelf op de belangrijke momenten. Ik ben overigens geen fan van Lewis en ben ook overtuigd dat er coureurs in het veld zijn die hem in dezelfde bolide zouden verslaan.
Saaie race natuurlijk, wel strakke actie van Ricciardo op Bottas. Zou Max toch iets te zenuwachtig zijn geworden na al die aandacht?

1 05-09-2016 08:46:32
Sicko
Silver Member


Geeke schreef:
Ik vraag me idd af hoe dit weer passend gemaakt wordt in de conspiracy theorie van Sicko en consorten. Waarom hebben ze niet aan het knopje gedraaid van Nico zodat Lewis er weer voorbij kon? Met andere woorden, jullie overdrijven! Lewis is gewoon de snellere van de beiden heren, met alle respect voor Nico maar hij verknalt het zelf op de belangrijke momenten. Ik ben overigens geen fan van Lewis en ben ook overtuigd dat er coureurs in het veld zijn die hem in dezelfde bolide zouden verslaan.
Saaie race natuurlijk, wel strakke actie van Ricciardo op Bottas. Zou Max toch iets te zenuwachtig zijn geworden na al die aandacht?


In dit geval heeft Hamilton zelf zijn start verkl**t. Dat betekent waarschijnlijk dat bij de start van de volgende race ook de startmodus van de wagen van Rosberg aangepast zal zijn. Zo simpel is het Geeke. Welkom in de Mercedes-wereld!

05-09-2016 19:31:42
FerrariFTW
Silver Member

Saaie race. Pech met de eerste bocht dit jaar. Iedereen had wel een andere strategie, maar het kwam allemaal op hetzelfde neer. Mercedes veel te dominant en ik vrees dat het volgend jaar niet anders gaat zijn. Maar goed dat die drie wagens er niet door zijn gekomen, dan zaten we al aan de tiende 1-2-3 van Mercedes.

0 05-09-2016 13:26:05
purno
Moderator

Mercedes zat achter de pitmuur weer aan de knopjes te draaien en zorgde er zo voor dat Hamilton een slechte start, had omdat ze als Duits merk graag een Duitser als kampioen willen.

Of niet andersom had het namelijk wel zo geweest volgens een zeker figuur hier dus ik denk het wel.

0 05-09-2016 17:55:56
Camiel221
Nieuwspress

sicko moet het circus in wat een clown

0 06-09-2016 14:05:23
purno
Moderator

Ja Sicko lees even wat je zelf zegt Hamilton verkloot in dit geval zijn start helemaal zelf ?. Was het andersom geweest was het ongetwijfeld Mercedes geweest die weer aan de knopjes zat te draaien. Dat je zelf nog gelooft wat je schrijft man haha.

0 06-09-2016 20:03:27
;