Menu
© Mercedes

Rosberg wint Grote Prijs van Europa

14 reacties | 1544x gelezen
19-06-2016 17:04

bvonk | Mercedes-coureur Nico Rosberg heeft de Grote Prijs van Europa gewonnen. Sebastian Vettel is tweede geworden, gevolgd door Sergio Pérez. Max Verstappen is achtste geworden.

Bron: Formule1nieuws.nl

Uitslag Grand Prix van Europa


Pos No Coureur Car Laps Tijd/Retired Pts
1 6 Nico Rosberg Mercedes 51 1:32:52.366 25
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 51 +16.696s 18
3 11 Sergio Perez Force India Mercedes 51 +25.241s 15
4 7 Kimi Räikkönen Ferrari 51 +33.102s 12
5 44 Lewis Hamilton Mercedes 51 +56.335s 10
6 77 Valtteri Bottas Williams Mercedes 51 +60.886s 8
7 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 51 +69.229s 6
8 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 51 +70.696s 4
9 27 Nico Hulkenberg Force India Mercedes 51 +77.708s 2
10 19 Felipe Massa Williams Mercedes 51 +85.375s 1
11 22 Jenson Button McLaren Honda 51 +104.817s 0
12 12 Felipe Nasr Sauber Ferrari 50 +1 lap 0
13 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 50 +1 lap 0
14 20 Kevin Magnussen Renault 50 +1 lap 0
15 30 Jolyon Palmer Renault 50 +1 lap 0
16 21 Esteban Gutierrez Haas Ferrari 50 +1 lap 0
17 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 50 +1 lap 0
18 88 Rio Haryanto MRT Mercedes 49 +2 laps 0
NC 14 Fernando Alonso McLaren Honda 42 DNF 0
NC 94 Pascal Wehrlein MRT Mercedes 39 DNF 0
NC 55 Carlos Sainz Toro Rosso Ferrari 31 DNF 0
NC 26 Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 6 DNF 0


❮ Vorig bericht | Volgend bericht ❯

Reacties

Panoz
Moderator

Wat een kakrace zeg. Foei toch.

0 19-06-2016 17:24:40
KawaEd
Member

Saaie zooi, afschaffen die stratencircuits!!!....

0 19-06-2016 17:54:09
FerrariFTW
Silver Member

Mooie atmosfeer, leuk circuit.

De race was niet geweldig, maar als we eerlijk zijn hebben we toch echt wel slechtere races gezien dit seizoen.Vandaag heb ik een paar leuke inhaalacties gezien, oké vaak allemaal op het hele lange rechte stuk, maar ook op andere plaatsen. Verder ook gewoon pech dat niemand een zware fout maakte waardoor er safety cars kwamen.

Ik vind dit zeker geen verlies voor de F1-kalender.

0 19-06-2016 18:30:56
F1Fan76
Silver Member

Een woord voor dit circuit: Waardeloos!

Rosberg verdiend gewonnen, zo krijgt hij nog een beetje lucht voordat Hamilton de leiding in het WK overneemt. Max een plekje gewonnen, Ricciardo 5 verloren... Tja

0 19-06-2016 19:07:20

Rookie

F1 is niets meer aan. Een afgehaakte fan :wave:

0 19-06-2016 19:09:09
Uran1
Bronze Member

Ben blij voor Nico Rosberg...verdiend gewonnen. Was geen mooie race maar voor de punten was het prima. Nico heeft laten zien dat als hij eerst rijd ook kan winnen.

1 19-06-2016 22:27:54
Geeke
Silver Member

Ik heb de race zelfs opgenomen, voor als ik een keer niet slapen kan. Zo zien we maar weer hoeveel de rest nog heeft in te halen qua motorvermogen. RB had ook nog eens problemen met die banden die naar mijn mening ook een te grote rol spelen momenteel. Ricciardo kon helemaal niets tegen die topteams. Max heeft achteraan nog wat kunnen doen. Geweldig van Perez alhoewel de helft van die prestatie aan zijn motor te danken valt. Hopelijk is dit een uitzondering, maar wat mij betreft een circuit-design van lik mn vestje.

20-06-2016 08:31:42
FerrariFTW
Silver Member

Jullie zijn toch geweldig. Hoe saai of goed de race ook is, als Verstappen zijn wagen niet goed was en weinig kon doen is het een slechte race. Echt zielig, sorry, maar de waarheid. Deze race was niet goed, maar er waren er veel slechtere dit jaar die jullie geweldig vonden door één goede move van Max. Successupporters heet zoiets.

0 21-06-2016 16:13:08
Panoz
Moderator

Zo is dat FTW. Een race is pas mooi als Max em wint, voor de rest interesseert het hier niemand wat er ook verder maar gebeurt. :sarcasm off:

0 21-06-2016 16:51:38
KawaEd
Member

@FTW en Panoz, het interesseert mij geen biet wie er wint, ik wil kijken naar een interessante race. en we hebben het hier over een circuit wat geen spanning en sensatie zal opleveren dus opruimen dit soort stratencircuits.

1 21-06-2016 18:04:18
FerrariFTW
Silver Member


KawaEd schreef:
@FTW en Panoz, het interesseert mij geen biet wie er wint, ik wil kijken naar een interessante race. en we hebben het hier over een circuit wat geen spanning en sensatie zal opleveren dus opruimen dit soort stratencircuits.



Die was er geweest mits één safety car waarop de kans 95% was.

22-06-2016 09:24:34
Panoz
Moderator

KawaEd, mijn commentaar richting FTW was sarcastisch bedoeld. Denk dat je dat niet begrepen hebt :lol: